EUR 4.7777 -0.0008
USD 4.3149 0.0080
GBP 5.6840 0.0286
CHF 4.3590 0.0008
XAU 203.0272 -1.2623
AED 1.1748 0.0023
AUD 2.9453 -0.0038
BGN 2.4428 -0.0004
BRL 1.0419 0.0130
CAD 3.2552 -0.0128
CNY 0.6130 0.0006
CZK 0.1872 0.0001
DKK 0.6394 -0.0001
EGP 0.2673 0.0005
HRK 0.6423 -0.0001
100 HUF 1.4404 -0.0057
INR 0.0608 0.0004
100 JPY 3.9783 0.0116
100 KRW 0.3624 0.0000
MDL 0.2471 0.0006
MXN 0.2241 0.0015
NOK 0.4721 0.0009
NZD 2.8291 0.0006
PLN 1.1155 -0.0021
RSD 0.0406 0.0000
RUB 0.0677 0.0001
SEK 0.4532 -0.0010
THB 0.1424 0.0004
TRY 0.7436 -0.0037
UAH 0.1819 0.0003
XDR 5.9467 0.0088
ZAR 0.2951 0.0012
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    Internele anulează o licitație telecom pentru abateri grave de la legislație. La procedură s-au înscris Orange și Vodafone
    Internele anulează o licitație telecom pentru abateri grave de la legislație. La procedură s-au înscris Orange și Vodafone
    STS cumpără routere de 5,8 milioane de euro de la Trencadis Corp, unde a intrat recent controversatul om de afaceri Frank Timiș
    STS cumpără routere de 5,8 milioane de euro de la Trencadis Corp, unde a intrat recent controversatul om de afaceri Frank Timiș
    Proiectul pentru desființarea ASF și revenirea la fostele CSA, CNVM și CSSPP - respins definitiv
    Proiectul pentru desființarea ASF și revenirea la fostele CSA, CNVM și CSSPP - respins definitiv
    Telekom România a vândut Poșta Vitan
    Telekom România a vândut Poșta Vitan
    Eurobarometru: Corupția, indicată ca problemă de majoritatea companiilor din România. Cel mai ridicat procent în UE
    Eurobarometru: Corupția, indicată ca problemă de majoritatea companiilor din România. Cel mai ridicat procent în UE
  • MUST READ
    • Idei mari pentru viitor
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Back in Business
    Romgaz și 2 companii străine au cerut oficial acces la datele  Neptun Deep, perimetrul de gaze din Marea Neagră la care ExxonMobil vrea să renunțe
    Romgaz și 2 companii străine au cerut oficial acces la datele Neptun Deep, perimetrul de gaze din Marea Neagră la care ExxonMobil vrea să renunțe
    „Porcilor, jos mâinile de pe teatru!” - Protest în Ungaria față de Guvernul care încearcă să controleze instituțiile de spectacole
    „Porcilor, jos mâinile de pe teatru!” - Protest în Ungaria față de Guvernul care încearcă să controleze instituțiile de spectacole
    ULTIMA ORĂ Incendiu la Mall AFI Cotroceni
    ULTIMA ORĂ Incendiu la Mall AFI Cotroceni
    Grupul de agribusiness Șerban se împrumută la OTP Bank
    Grupul de agribusiness Șerban se împrumută la OTP Bank
    Indicele ROBOR la 3 luni a stagnat
    Indicele ROBOR la 3 luni a stagnat
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    Indicele ROBOR la 3 luni a stagnat
    Indicele ROBOR la 3 luni a stagnat
    INFOGRAFIC 5% din flagship-urile vândute în ultimul trimestru sunt 5G
    INFOGRAFIC 5% din flagship-urile vândute în ultimul trimestru sunt 5G
    ANALIZĂ PROFIT TV Bursele încep cu scăderi o săptămână cheie pentru piețele financiare
    ANALIZĂ PROFIT TV Bursele încep cu scăderi o săptămână cheie pentru piețele financiare
    Record - "Regatul de gheață II" este cea mai vizionată animație din toate timpurile în România
    Record - "Regatul de gheață II" este cea mai vizionată animație din toate timpurile în România
    Samsung pregătește upgrade-uri majore pentru flagship-urile sale
    Samsung pregătește upgrade-uri majore pentru flagship-urile sale
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. INSIDER
  3. Și traficul auto din Sofia este un calvar. Ca și pe bucureșteni, pe bulgari îi salvează metroul. A fost finanțat masiv prin fonduri europene, iar consultanții nu au fost costisitori cum a invocat Vâlcov în cazul spitalelor regionale

Și traficul auto din Sofia este un calvar. Ca și pe bucureșteni, pe bulgari îi salvează metroul. A fost finanțat masiv prin fonduri europene, iar consultanții nu au fost costisitori cum a invocat Vâlcov în cazul spitalelor regionale

AUTO / TRANSPORTURI

Și traficul auto din Sofia este un calvar. Ca și pe bucureșteni, pe bulgari îi salvează metroul. A fost finanțat masiv prin fonduri europene, iar consultanții nu au fost costisitori cum a invocat Vâlcov în cazul spitalelor regionale
Adrian Panaite
Adrian Panaite
scris 8 feb 2019

Capacitatea de transport rutier din capitala Bulgariei este foarte mică, iar blocajele în trafic sunt semnificative. Metroul din Sofia repară din aceste neajunsuri, transportând până la 40.000 de persoane pe oră. Derulate în 3 faze în anii 2008-2015, lucrările pentru magistralele de metrou au costat în total 654 milioane euro, din care 426 milioane euro bani de la Uniunea Europeană. Banii pentru consultanți au reprezentat mai puțin de 1% din valoarea investiției.

Nu numai în București traficul auto reprezintă un veritabil coșmar. Pentru vecinii de la sud, capitala Sofia are, de asemenea, blocaje, orașul fiind încă și mai puțin sistematizat cu artere principale decât prima metrropolă a României. Viteza medie de deplasare a automobilelor este de 20-24 kilometri pe oră, iar mijoacele de transport în comun de suprafață parcurg distanțele cu 8-14 kilometri pe oră. Aceasta limitează capacitatea de transport la 4.000-8.000 persoane pe oră pentru un oraș cu o populație estimată la 1,6 milioane locuitori.

Ca și în București, salvarea vine de la transportul subteran. Metroul transportă, cu viteză medie de 80 kilometri pe oră, 20-40.000 de persoane în fiecare oră. Spre deosebire de capitala României, care are configurată cea mai mare parte a rețelei de magistrale încă din anii ’80, pentru cea a Bulgariei construcțiile sunt de dată recentă, după intrarea țării în Uniunea Europeană, la începutul anului 2007.

Bruxelles-ul blochează fuziunea dintre divizia feroviară a Siemens și Alstom, care ar fi afectat și piața românească CITEȘTE ȘI Bruxelles-ul blochează fuziunea dintre divizia feroviară a Siemens și Alstom, care ar fi afectat și piața românească

Primul stadiu de lucrări la metroul din Sofia a fost derulat în anii 2008-2012 și a avut costuri de 247 milioane euro, din care 154 milioane de euro au fost asigurate din fonduri europene, spune Angel Djorgov, reprezentant al companiei metropolitane de transport din Sofia.

În a 2-a fază, derulată în anii 2009-2012, au fost 6,5 kilometri, acoperind 6 stații, și construcția a 3 parking-uri pentru 1.830 de mașini. Costurile s-au ridicat la 288 milioane euro, dintre care 185 milioane de euro au venit de la UE.

Un al 3-lea stadiu s-a încheiat cu livrarea a 7,7 kilometri de magistrală, 7 stații și un parking auto subteran, care au costat 119 milioane de euro, din care 87 milioane euro din fonduri europene. Investițiile agregate s-au ridicat la 654 milioane euro, din care nu mai puțin de 426 milioane euro au venit de la Uniunea Europeană.

Cât au costat consultanții

Cea mai mare parte a resurselor financiare au fost alocate pentru lucrările propriu-zise la magistralele de metrou. Mai puțin de 1% din costuri au fost reprezentate de cheltuielile cu consultanții, a declarat Djorgov, răspunzând la o întrebare a Profit.ro. Consultantul principal a fost compania de profil SYSTRA din Franța, căreia i s-au adăugat o serie de firme bulgare.

Cheltuielile cu hârtiile nu s-au arătat, așadar, costisitoare, așa cum a prezentat consilierul guvernamental Darius Vâlcov alocările în cazul investițiilor în spitale regionale cu fonduri europene. În toamna anului trecut, acesta a intrat într-o dispută publică cu comisarul Uniunii Europene Corina Crețu, după ce a denunțat ceea ce părea a fi o suveică ce să asigure a Băncii Europene de investiții (BEI) în baza acestor proiecte.

„Comisia Europeană alocă RO 150 milioane euro pentru studiile și construcția (inclusiv dotarea) a 3 spitale. Studiile, conform BEI, cei care le și elaborează, costă 120 milioane euro. Conform acelorași studii BEI, construcția și dotarea celor 3 spitale costă 1,2 miliarde euro. (Probabil din cele 30 de milioane euro rămase). Între timp, statul român scoate în parteneriat public-privat studiul, construcția și dotarea unui spital, cu 140 milioane euro”, era mesajul de atunci de pe Facebook al lui Vâlcov.

În cazul metroului din Sofia, unde costurile de consultanță au fost foarte reduse, Banca Europeană de Investiții a fost chiar unul dintre finanțatori. În prezent, la Sofia este derulat un al 4-lea stadiu de lucrări la metrou, valoarea investiției ridicându-se la 398 milioane euro. Nu mai puțin de 70-80% din aceste resurse vor fi asigurate, de asemenea, din fonduri europene, spune Djorgov de la Autoritatea metropolitană de transport din Sofia.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
sofia
bulgaria
metrou
ue
bei
darius valcov

Poţi citi în continuare

  • BUGET 2019 Ajutoare de stat și în transporturi: Guvernul majorează capitalul Metrorex și CFR Călători
    BUGET 2019 Ajutoare de stat și în transporturi: Guvernul majorează capitalul Metrorex și CFR Călători 1 feb 2019
  • Cele două aeroporturi bucureștene au înregistrat anul trecut 13,85 milioane de pasageri
    Cele două aeroporturi bucureștene au înregistrat anul trecut 13,85 milioane de pasageri 30 ian 2019
  • Metrorex reduce la jumătate tariful în parcarea de la Străulești
    Metrorex reduce la jumătate tariful în parcarea de la Străulești 30 ian 2019
  • Dăncilă trimite corpul de control la Tarom, după ce anul trecut compania a înstrăinat două aeronave Airbus
    Dăncilă trimite corpul de control la Tarom, după ce anul trecut compania a înstrăinat două aeronave Airbus 28 ian 2019
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • Romgaz și 2 companii străine au cerut oficial acces la datele Neptun Deep, perimetrul de gaze din Marea Neagră la care ExxonMobil vrea să renunțe astăzi, 12:00
  • Declinul demografic a încetinit. Natalitatea a crescut, mortalitatea a scăzut astăzi, 11:39
  • „Porcilor, jos mâinile de pe teatru!” - Protest în Ungaria față de Guvernul care încearcă să controleze instituțiile de spectacole astăzi, 11:29
  • ULTIMA ORĂ Incendiu la Mall AFI Cotroceni astăzi, 11:16
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.7777 -0.0008-0.02 %
1 USD4.3149 +0.0080+0.19 %
1 GBP5.6840 +0.0286+0.51 %
1 CHF4.3590 +0.0008+0.02 %

Carduri

Calculeaza in cat timp rambursezi datoria de pe cardul de credit

 
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

AUTO / TRANSPORTURI

Firea dorește ca autobuzele să poată circula legal pe linia de tramvai și solicită modificarea Codului Rutier în acest sens
Firea dorește ca autobuzele să poată circula legal pe linia de tramvai și solicită modificarea Codului Rutier în acest sens
  • Marca Jetta, succes neașteptat în China, după trei luni de la lansare
    Marca Jetta, succes neașteptat în China, după trei luni de la lansare
  • INFOGRAFIC Piața auto din România se pregătește să depășească un record pentru ultimii 10 ani
    INFOGRAFIC Piața auto din România se pregătește să depășească un record pentru ultimii 10 ani
mai multe
  • Viorel Tănase, fost director în Compania Națională Aeroporturi București, luat în calcul pentru postul de director general. Informații publice care indică fapte apreciate ca nereguli, în atenția DNA
    Viorel Tănase, fost director în Compania Națională Aeroporturi București, luat în calcul pentru postul de director general. Informații publice care indică fapte apreciate ca nereguli, în atenția DNA
  • Firea anunță de când introduce vinieta Oxigen pentru proprietarii de mașini
    Firea anunță de când introduce vinieta Oxigen pentru proprietarii de mașini
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2019 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro