Grupul finlandez Nixu, furnizor de soluții de securitate cibernetică, își închide centrul de asistență tehnică din Amsterdam, activitatea și parte din personalul unității urmând să fie transferate în România.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Centrul va fi închis în cadrul unui proces de restructurare a diviziei de asistență dedicată Nixu Dedicated Support Business Unit. Divizia va fi redenumită Nixu Service Center și va fi axată exclusiv pe operațiunile din România.
Nixu este prezent în România prin intermediul companiei olandeze Expert Solution Support Center (ESSC), preluată în anul 2017. Subsidiara din România, cu sediul la Cluj-Napoca, oferă servicii de asistență pentru identitate digitală de nivel primar, în timp ce unitatea din Amsterdam furnizează servicii de nivel secundar.
În 2018, subsidiara din România, cu 13 angajați, a raportat afaceri 1,37 milioane de lei, în creștere de la circa 815.500 lei în anul anterior.
Grupul finlandez estimează că va înregistra costuri excepționale de maxim 500.000 de euro cu relocarea angajaților din Amsterdam la Cluj. Pentru angajații care nu se pot transfera în România, grupul va lansa un program de concedieri voluntare.
Centrul din Cluj-Napoca va contina să dezvolte și să furnizeze servicii de back-office pentru întreg grupul Nixu.