Colliers: Anul acesta s-au finalizat în România 200.000 mp de spații comerciale, nivel maxim al ultimilor șase ani

Construcții/Imobiliare   
Colliers: Anul acesta s-au finalizat în România 200.000 mp de spații comerciale, nivel maxim al ultimilor șase ani

Stocul de spații comerciale livrat în România anul acesta a fost de 200.000 de metri pătrați, nivel maxim după 2009, se arată într-un comunicat transmis marți de compania de consultanță imobiliară Colliers International.

Potrivit Colliers, pentru anul 2017, volumul de spații comerciale livrat este estimat la 180.000 mp,  în condițiile îân care vor fi finalizate parcurile de retail: Shopping City Satu Mare (18.000 mp) și Prima Shops Oradea (10.000 mp), precum și extinderi ale proiectelor existente Shopping City Sibiu (16.900 mp - extindere) și Shopping City Galați (27.000 mp - extindere), scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Aproximativ jumătate din volumul livrat a fost în București, unde stocul de centre comerciale a ajuns la aproximativ 1,16 milioane mp, dintre care aproape 40% se află în sectoarele 2 și 3, care au devenit cele mai aglomerate din punct de vedere al stocului.

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

„Livrările recente, precum ParkLake Plaza și Veranda Mall, au adus pe piață branduri noi. Dintre brandurile mass market care au ales să deschidă primele magazine din România în aceste proiecte, menționam: Forever 21 a deschis primul magazin în Parklake Plaza, în timp ce brandul francez Tati a ales Veranda Mall”, a declarat reprezentantul departamentul de retail al Colliers International, Daniela Popescu.

Multe dintre brandurile premium au ales să deschidă primele lor magazine în centrul comercial Băneasa Shopping City, cu excepția lui COS, parte a grupului H&M, care a inaugurat prima unitate pe Calea Victoriei.

STUDIU Până la finalul anului vor fi livrate 30.000 de locuințe noi, din care peste 40% în București și împrejurimi CITEȘTE ȘI STUDIU Până la finalul anului vor fi livrate 30.000 de locuințe noi, din care peste 40% în București și împrejurimi

Printre brandurile premium care au intrat pe piața din România în 2016 se mai numără: Max & Co, Cerruti 1881, Chopard și Boggi.

În schimb, concepte internaționale precum TK Maxx, Primark sau Toys ”R” Us, vor amâna decizia de a intra în România până la un nou ciclu economic, susține companie de consultanță.

„Motivul este relativ simplu: cele mai multe dintre aceste branduri au pus piciorul în piețele din Europa Centrală și de Est abia în ultimii ani, începând cu țări precum Germania, Polonia, Cehia și Austria iar acum se concentrează pe deservirea acestor piețe. Cu siguranță România va fi parte din următorul val, imediat ce aceste țări vor fi saturate”, a subliniat Popescu.

Anul viitor ar putea intra pe piața din România atât branduri poloneze, cât și noi concepte de retail din Turcia.

“Aceste brandurile au o dublă motivație, atât potențialul României, cât și încercarea de a-și diversifica piețele de desfacere, pentru a atenua riscurile geopolitice și deprecierea lirei turcești”, a încheiat oficialul Colliers.

În ceea ce privește chiriile, pentru spațiile comerciale moderne din București, acestea variază între 14 – 22 euro/mp/lună pentru spațiile mari (1.000-2.000 mp), destinate ancorelor de fashion, și între 17 – 25 euro/mp/lună pentru spațiile medii (350-800 mp).

Colliers International este o companie americană de consultanță imobiliară care se ocupă de analiza mai multor sectoarele ale pieței imobiliare: industrial, retail și spații de birouri.

viewscnt
Afla mai multe despre
colliers international
spatii comerciale