"Sezonul cumpărăturilor care debutează cu cel mai mare eveniment de reduceri al anului, Black Friday, aduce întotdeauna o creștere semnificativă a volumelor, precum și o complexitate ridicată a livrărilor. Toate investițiile și eforturile făcute de noi în extinderea rețelei de livrare în afara casei, în capacitatea de procesare și livrare a comenzilor, dar și în soluții tehnologice de ultimă generație ne-au pregătit să susținem partenerii din e-commerce", a declarat într-o conferință Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.
250 de milioane de euro investiți în ultimii 5 ani
Anul 2025 a adus cel mai mare buget de investiții din ultima perioadă, reprezentând 30% din totalul investițiilor realizate din 2020 și până în prezent.
Prin extinderea capacității logistice, curierul este pregătit să sorteze un număr record de colete, performanță posibilă datorită celor 3 hub-uri din București, Sibiu și Brașov, dar și a rețelei logistice extinse și modernizate.
În ultimele luni, compania a inaugurat cinci noi centre logistice și un centru dedicat coletelor agabaritice în vecinătatea hub-ului central Rudeni, fiecare dotat cu sisteme automate de ultimă generație.
Capacitatea rețelei easybox a crescut cu peste 20% în Romania, la 5.800 de unități, și a ajuns la mai mult de 7.700 de puncte active în regiune. În același timp, compania a extins și rețeaua Sameday Point, care completează experiența livrărilor la easybox și oferă capacitate suplimentară în zonele cu cerere ridicată pentru livrări în proximitatea casei sau a biroului.
Numărul acestor puncte s-a dublat, ajungând la aproape 1.600 la nivel regional.
Extinderea rețelei a fost susținută, numai în ultimul an, prin investiții semnificative de peste 20 de milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii out-of-home. La nivel național, există un locker Sameday la aproximativ 3.500 de locuitori, iar distanța medie de mers pe jos până la un easybox este de 6 minute, reducându-se la 4 minute în București.
În România, cea mai aglomerată zi de livrări din an este așteptată să fie 10 noiembrie, iar în perioada campaniei se estimează că vor fi livrate peste 4 milioane de colete doar la easybox.
Aplicația Sameday a depășit 4 milioane de descărcări în 2025, consolidându-și poziția ca una dintre cele mai utilizate aplicații din țară. În plus, pentru consolidarea prezenței internaționale, în luna iulie a fost lansată aplicația Sameday Ungaria, iar in luna octombrie anul acesta a fost lansată aplicația Sameday Bulgaria.
În România, pentru a gestiona eficient volumul ridicat de comenzi din perioada de vârf, Sameday a extins echipa de curieri și a suplimentat personalul din hub-uri cu peste 60% față de perioadele obișnuite, numărul de curieri disponibili în Black Friday ajungând la 3.500 de persoane.
În plus, numărul mașinilor dedicate transportului de colete între hub-uri și agenții a crescut la peste 500, iar programul de lucru al depozitelor a fost prelungit pentru a susține eficient fluxurile ridicate.
Întrebat despre impactul intrării României în spațiul Schengen, Baltaru a spus că pe relația cu Ungaria curierul a câștigat timp, dar a pierdut pe relația cu Bulgaria.
"Intrarea in Schengen ne-a ajutat în Ungaria cu 3-4 ore, în schimb pe relația cu Bulgaria aveam de suferit, practic câștigul intrării în Schengen a fost anulat din cauza lucrărilor de reparații de la podul Giurgiu-Ruse. Situația se va îmbunătăți după finalizarea lucrărilor la pod în partea bulgară, dar a început să se deterioreze situația la pod în partea română și probabil vor fi necesare lucrări la noi", a spus șeful companiei.
Sameday este compania regională de curierat care a înregistrat cea mai spectaculoasă creștere în ultimii ani, numărându-se, în prezent, printre principalii jucători din segmentul său de piață.
Cu o experiență de 18 ani pe piața din România, o echipă de peste 6.000 de angajați și parteneri și o infrastructură digitală integrată, compania este prezentă în România, Ungaria și Bulgaria, oferind atât servicii de livrare door-to-door, cât și livrare în aproximativ 8.000 de lockere easybox.
În primele 9 luni ale anului, veniturile companiei au crescut cu 20%.
În acest, compania a achiziționat Urgent Cargus, un curier home delivery, operațiune care permis Sameday să acopere mai bine zonele urbane. Detalii AICI.
Tranzacția a fost anunțată anterior de Profit.ro.
În 2024, afacerile celor două companii au însumat 1,75 miliarde de lei, din care Sameday - 1,19 miliarde de lei.
Dante International deține o participație de 94,5156% din Sameday, diferența revenind lui Lucian Baltaru, directorul general al companiei.
Conducerea companiei a anunțat că Sameday și-a propus să devină curierul Balcanilor. Mai multe detalii AICI.
Delivery Solutions (Sameday Courier) a consemnat anul trecut un profit net de 21,4 milioane de lei, de la o pierdere de 14,7 milioane de lei. Mai multe detalii AICI.
















