INTERVIU Adrian Tomșa: Ce să înțeleg, că dacă nu am dorit să-mi dezvolt un brand personal public și că dacă nu am fost prezent în studiourile de televiziune, atunci nu exist, nu sunt un bun român?

INTERVIU Adrian Tomșa: Ce să înțeleg, că dacă nu am dorit să-mi dezvolt un brand personal public și că dacă nu am fost prezent în studiourile de televiziune, atunci nu exist, nu sunt un bun român?
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 27 nov 2023

Omul de afaceri Adrian Tomșa explică, în primul său interviu acordat presei de-a lungul carierei, motivele pentru care a decis să achiziționeze compania Telekom Romania Mobile, arătând, printre altele, că este un proiect la care a lucrat, împreună cu colegii săi, de peste 2-3 ani și că în 2013-2014 chiar a negociat achiziția UPC România, structurând și depunând o ofertă angajantă de peste 200 de milioane de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

El dă detalii de ce toată campania negativă din ultimele zile are un singur scop: încercarea de a bloca tranzacția prin care o companie românească - Quantum Project - ar urma să achiziționeze Telekom Romania Mobile de la OTE.

Adrian Tomșa explică și de ce a preferat până acum să aibă o prezență mai mult decât discretă în mass-media și clarifică atât achizițiile semnate până la acest moment, cât și acuzațiile legate de Rusia și legături cu proprietarul RCS&RDS, Zoltan Teszari.

Întrebare: Informația conform căreia o firmă din grupul controlat de Adrian Tomșa a semnat un acord de preluare a Telekom Mobile România a generat o adevărată campanie media împotriva grupului de firme deținut de Dvs. De ce, care este miza aici, de ce o tranzacție comercială privată suscită acest interes deosebit din partea unei anumite prese? De ce nu ați intervenit în dezbatere? Concluziile nu vă avantajează deloc.

Adrian Tomșa: Cam multe întrebări deodată. O să încep cu ultima. În primul rând, niciodată nu am pus preț pe "artificiile" de imagine. Le înțeleg, își au rolul lor, dar eu prefer să vorbesc prin ceea ce fac și mai puțin prin ceea ce spun. Nu am interes să păcălesc pe nimeni printr-o imagine creată artificial. Munca depusă  și proiectele dezvoltate ar trebui să mă reprezinte, în mediile care contează.

Înțeleg că, în logica percepțiilor, această abordare nu mă avantajează. Așa este, dar atâta timp cât încă este libertate de alegere, îmi asum această cale. Pe de altă parte, de ce să intervin în dezbatere ? Se descurcă foarte bine fără mine. Se pare că emisiunile și articolele din ultima vreme, din cadrul campaniei de denigrare și dezinformare, sunt “bine făcute “și “convingătoare”. Au început să mă convingă și pe mine că nu îmi aparțin: sunt omul lui Putin, sunt omul lui Soros, al lui Orban, sunt omul lui Teszari, mi s-au atribuit tot felul de "stăpâni". Chiar m-a sunat colegul Orlando (Orlando Nicoară - n.r.) să-mi "reproșeze" că iau bani de la Putin și lui nu i-am spus. E de râs dacă nu ar fi ridicol.

Evident că sunt pur și simplu niște invenții mizerabile care fac parte dintr-un plan de dezinformare și denigrare. Și ar fi amuzant dacă nu ar fi extrem de periculos, ca acuzații și percepții, ca imagine pe care încearcă să mi-o construiască în spațiul public, profitând de faptul că eu nu am comunicat până acum. Dar ce să înțeleg, că dacă nu am dorit să-mi fac un brand personal și că dacă nu sunt prezent în studiourile de televiziune, nu exist, nu sunt un bun român, nu sunt un bun antreprenor?

Oricum, nu m-a sunat nimeni pentru un punct de vedere referitor la toate aceste aberații ! Apropo de deontologia jurnalistică. Oricum, toți cei care au făcut astfel de afirmații mincinoase și denigratoare vor fi trași la răspundere și vor plăti pentru asta.

Dar totuși, principial vorbind, instituțiile Statului Român ar trebui să nu mai permită unor personaje constituite în grupuri infracționale, pline de dosare penale, care au “țepuit“ Statul Român și pe mulți alții cu zeci și sute de milioane de euro, printr-o grămadă de falimente frauduloase, să-și continue activitatea într-un dispreț total față de lege. Poate încercați să-i identificați Dvs pe acești “domni” și să-i întrebați dacă știu cumva ce înseamnă să plătești taxe la Statul Român și câte “țepe“ au dat Statului Român.

Dar să trecem la lucruri serioase, la tranzacția cu Telekom Mobile. În primul rând, este foarte important de înțeles că această tranzacție nu a picat din cer acum, brusc. Dimpotrivă, este un proiect la care eu și colegii mei muncim de peste 2-3 ani, de când Telekom și-a manifestat intenția de a ieși de pe piața din România. În tot acest interval a existat un proces competitiv extrem de dur pentru această achiziție, noi fiind implicați în competiție cu branduri extrem de puternice care au dorit să preia Telekom Mobile.

Am "îndrăznit" să câștigăm această competiție deși nu ne dădea nimeni vreo șansă. Dar am făcut asta într-un cadru extrem de reglementat și transparent. Ar trebui să se înțeleagă - iar voi, jurnaliștii de business, înțelegeți asta cel mai bine - faptul că în o astfel de tranzacție, în care este implicat un vânzător, OTE, care este o mare companie listată la bursă, controlată de una dintre cele mai solide companii de telecomunicații din lume, respectiv Deutsche Telekom, nu s-ar putea permite vreun derapaj procedural, etic sau moral. Nu merge cu "lasă, bă, că ne înțelegem noi". Nu se poate. Este chiar imposibil.

Este șocant că acest prim anunț al tranzacției, prin care o companie 100% românească a reușit o astfel de performanță, în loc să fie apreciat și sprijinit, se pare că a stârnit mari "turbulențe" în sfera unor grupuri de interese, mai mult sau mai puțin legitime și conectate sau nu cu activitatea celor care ne-au concurat în achiziția Telekom Mobile, dar au pierdut în fața noastră.

Ceea ce vedem în spațiul public, aceste campanii de denigrare și dezinformare furibunde, trebuie înțelese în cheia acestui scop al celor deranjați, care au apelat la astfel de instrumente, de cea mai joasă speță, cu scopul de a influența în vreun fel anumite decizii ale instituțiilor Statului Român, care trebuie să fie luate în procesul firesc de autorizare a tranzacției.

Practic se dorește blocarea sub această formă a unei tranzacții private. Nu, nu e bine "se dorește". Practic, doresc blocarea tranzacției dintre firma românescă Quantum Project și OTE. 

Întrebare: Și totuși, în spațiul  public se întreține ideea că nu aveți experiență în domeniu și că sunteți doar o interfață pentru Tezsari, acționarul principal RCS-RDS.

Adrian Tomșa: Nici nu știu cum să răspund, când văd că se încearcă să mi se anuleze, în mediul public, aproape 30 de ani de muncă continuă și serioasă. Este total fals și incorect. Faptul că am ajuns la un business consolidat, transparent, cu date publice, de peste 100 milioane de euro pe an, cu peste 500 de angajați/colaboratori și peste 134 de milioane de lei taxe și impozite plătite în ultimii 5 ani către Bugetul Statului, a înseamnat multă muncă și sacrificii, precum și multă experiență acumulată.

Totuși suntem al treilea grup media din piață, după cifra de afaceri, fiind depășiți doar de grupul Pro și grupul Antena.

Apropo de experiență, să știți că încă din anul 1995 desfășuram deja activități în domeniul telecomunicațiilor iar în 1997 eram Director General la una dintre cele mai mari firme de cablu din România (CRD), care concura atât cu RCS, cât și cu Astral Telecom.  

Apoi, am fost asociat cu cea mai mare firmă de cablu din România la acea dată, Astral Telecom, într-un proiect administrat de mine, care se numea Transilvania Telecom, unde am fost asociat cu oameni de afaceri extrem de serioși și cunoscuți, cum ar fi, de exemplu, domnul Horia Ciorcilă, președintele actual al BT.

Iar în 2004, când s-a vândut Astral Telecom către UPC - Libery, într-o tranzacție de peste 400 de milioane de dolari, am făcut și eu primul exit, încasând câteva milioane de dolari. La vremea aceea, câteva milioane de dolari erau bani mulți.

Apoi am inițiat și construit, de la zero, o afacere nouă, de consolidare a pieței de internet și cablu, prin Newcom Telecomunicații, împreună cu o parte dintre acționarii care și-au vândut participațiile la Astral Telecom. Cam prin 2007-2008, cred, am făcut exit din acest proiect, iar după un interval de timp, în plină criză financiară, am ajutat ca o parte din operațiunile și rețelele Newcom dezvoltate să fie preluate de RCS-RDS, în condiții excepționale de fair-play, asigurate de domnul Teszari, având în vedere situația dificilă din acele vremuri. Sunt sigur că cei implicați își aduc aminte de acel episod.

Întrebare: Și totuși, unde a fost Zoltan Teszari în tot acest interval? Nu el v-a finanțat?  

Adrian Tomșa: Glumiți probabil! Pare prea contrastant cu minciunile aruncate în spațiul public, da? Bineînțeles că domnul Teszari nu are nicio legătură cu cele de mai sus. Din fericire, absolut tot ce v-am spus mai sus poate fi probat prin documente. Dacă cineva era interesat într-adevăr de adevăr, îl putea afla ușor, toate documentele fiind publice.

Dar revin. Bineînțeles că, activând și fiind concurenți în aceeași piață de telecomunicații, începând cu anul 1996, am avut mai multe ocazii să interacționez și să colaborez punctual cu RCS, cu managerii de acolo și cu Zoltan Teszari. Probabil, atitudinea mea, munca și seriozitatea colaborărilor au făcut să ne respectăm reciproc încă de pe atunci. Deci, în ciuda tuturor celor care își doresc să întrețină tot felul de scenarii fanteziste, vă spun că, dacă ar fi să definesc valorile care au stat și stau la baza relației cu Zoltan Teszari, este destul de simplu. E vorba de multă muncă, încredere, bun simt și respect reciproc. Și acestea, într-adevăr, nu se pot cumpăra la colț de stradă și nu se pot impune peste noapte de anumite influențe, ci se dezvoltă în timp și este nevoie de seriozitate pentru a le construi.

Știu că enervează asta, dar nu sunt omul care să șteargă cu buretele o relație cu un om care a făcut atât de multe lucruri bune pentru România și cetățenii ei, doar pentru că anumite grupuri de interese nu sunt capabile să înțeleagă astfel de valori. Tocmai aceste valori și încrederea în seriozitatea domnului Teszari m-au făcut mai târziu să am încredere în colaborarea de business cu RCS-RDS pe mai multe planuri.

Întrebare: Ce fel de proiecte ați dezvoltat în colaborare cu RCS&RDS? 

Adrian Tomșa: În primul rând trebuie să știți că, după exit-ul din proiectul Newcom Telecomunicații, am investit și dezvoltat mai multe societăți care construiau rețele de telecomunicații hibride (internet, tv, telefonie), dar la scurt timp mi-am dat seama că profitabilitatea acestor afaceri era în scădere din cauza creșterii costurilor cu conținutul video și cu chiria pentru stâlpi. Astfel, dacă nu dețineai volume mari care să-ți permită negocieri bune de prețuri, profitabilitatea scădea drastic.

Atunci a fost momentul în care i-am propus lui Zoltan Teszari o colaborare cu RCS&RDS în baza căreia, prin intermediul rețelelor deținute în proprietate de către noi, RCS&RDS să furnizeze serviciile proprii către clienții noștri, evident, în baza unor contracte. Se pare că acest model a avut succes, fiind agreat și implementat ulterior până în prezent și de către alți operatori mici și mijlocii din piață. De-a lungul acestui tip de colaborare, atât eu, cât și o parte din ceilalți operatori au avut opțiunea să-și vândă definitiv, parțial sau total, operațiunile. În acest context de schimbare a modelului de business se înscrie și achiziția Dcs/Akta, realizată tot de subsemnatul. Asta apropo de experiență. DCS/AKTA era, la momentul achiziției, al cincilea mare operator din piață.

Mai vreau să menționez un episod punctual, tot apropo de experiență. În 2013/2014, cred, în asociere cu domnul Horia Ciorcilă și cu RCS& RDS, într-o companie înființată pentru acest proiect, West Network Invest, o structură de tip SPV, am negociat achiziția UPC România, structurând și depunând o ofertă angajantă de peste 200 de milioane de euro. La acea dată, vânzătorul nu a acceptat oferta financiară, iar ulterior a vândut operațiunile din România către Vodafone România. Cred că se înțelege că nu este chiar simplu și nu chiar oricine poate să facă astfel de oferte, fiind vorba de o serie de proceduri stricte.

Întrebare: Nu ați amintit nimic de media, televiziuni, drepturi sportive. 

Adrian Tomșa: E mult de vorbit. Poate ar merita discutat pe larg cu altă ocazie. Dacă aș scrie o carte despre ultimii 6 ani, tot ce am construit, toate momentele, deciziile, toate dezvoltările, achizițiile, tot, ar fi bestseller.  Așa, pe scurt, da, împreună cu alți parteneri - nu cu domnul Teszari - am inițiat și  dezvoltat încă din anii 2009-2010 primele proiecte de televiziune, locală și regională (Someș Tv, Transilvania Channel), iar apoi, în 2012, am inițiat și dezvoltat televiziunea națională Agro Tv.

Tot în 2012, în baza unor înțelegeri, am acceptat ca televiziunea regională Transilvania Channel să se transforme în Look TV, acesta fiind momentul în care m-am asociat în proiectele Look TV și Transilvania Live cu domnii Vasile Dâncu, Ioan Rus și Árpád Pászkány. Trebuie să menționez faptul că, până în acel moment, eu nu îi cunoscusem pe niciunul dintre ei, în nicio împrejurare.  Asocierea a durat aproximativ 2 ani, după care Ioan Rus și Vasile Dâncu s-au retras din proiect. La scurt timp am agreat și eu să-mi vând participațiile către domnul Pászkány și să mă retrag din proiect. Am cedat acțiunile urmând să încasez banii la un termen stabilit ulterior. Era final de 2013, cred.

După ieșirea mea, Árpád Pászkány a tranformat Transilvania Live în Look Plus, având astfel două televiziuni generaliste, Look TV și Look Plus, iar în vara lui 2014 a achiziționat și drepturile de transmisie pentru meciurile din Liga 1. 

În 2014, decembrie, în contextul în care domnul Pászkány trebuia să-mi plătească acțiunile vândute la Look TV, acesta mi-a propus să devin asociat parțial sau integral în proiectul cu drepturile aferente transmiterii meciurilor din liga 1. Negocierile cu dânsul au durat până în 2017, moment în care am preluat atât televiziunile Look Tv, cât și contractul de drepturi. Prețul tranzacției, per ansamblu, nu a fost mic, avându-se în vedere faptul că am preluat și datoriile, și obligațiile viitoare. 

Acesta este și momentul în care am început să lucrez apropiat cu Orlando Nicoară, pe care-l cunoscusem, printr-un prieten comun, când eu căutam parteneri pentru a lansa o televiziune de business, iar el căuta soluții pentru Profit.ro. Lui Orlando i-am propus să gestioneze și relația cu Liga 1, având mult mai multă experiență legată de Liga 1 și fotbal decât mine, așa devenindu-mi, ulterior, asociat. Deci, nimeni “nu mi l-a băgât pe gât“ așa cum mai sugerează unii, asta ca să închidem și această marotă.

Prin preluarea acestor drepturi a trebuit să ne asumăm un rol complicat, de a asigura un echilibru în piață, avându-se în vedere faptul că noi furnizam aceste drepturi către toți marii operatori de telecomunicații din piață de la acel moment. Acesta este momentul în care, la solicitarea operatorilor din piață, UPC (azi Vodafone), Orange și Telekom (azi Orange ), am reușit să achiziționăm și să le oferim, în condiții convenabile, multe competiții sportive importante, altele decât Liga 1, inclusiv cele pentru care Digi deținea drepturi. Prin această mișcare, orice client din România, indiferent de compania care-i furnizează serviciile, a putut vedea toate competițiile sportive importante.

Nu a fost un lucru ușor ce am făcut, dar cred că încrederea de care vă spuneam a contat mult. Datorită acestei optimizări și "democratizări" a drepturilor sportive realizate de noi, cu anumite sacrificii financiare din partea noastră, putem spune azi că România este piața în care toți românii au acces la tot conținutul sportiv, la un preț extrem de accesibil comparativ cu celelalte țări.

Ulterior, din rațiuni de optimizare, am lansat mai multe televiziuni de nișă, o parte din ele având valențe educative. În prezent deținem un portofoliu de 14 televiziuni -  Prima TV, Prima Sport 1,2,3,4,5, Prima 4K, Prima News, Prima Comedy, Prima History, Cinemaraton, Agro TV, Medika TV, Profit.roNews -, 8 platforme online - profit.ro, primanews.ro, primatv.ro, servuscluj.ro, primasport.ro, agroTv.ro, cinemaraton.ro, medikatv.ro)  și o platformă OTT, primaplay.ro

Întrebare: Ne puteți povesti și despre modalitatea în care ați cumpărat Prima TV de la Cristian Burci? 

Adrian Tomșa: Greșit!! Prima TV n-am cumpărat-o de la domnul Burci pentru că dânsul nu o putea vinde! Prima TV am achiziționat-o de la creditorii companiei domnului Burci, societatea care deținea Prima TV fiind în insolvență la acea dată.

A fost un proces de durată, complicat, concurențial și extrem de procedurat și transparent. Aș vrea să remarc faptul că aproape tot prețul tranzacției noi l-am plătit direct către Statul Român, în contul impozitelor neplătite. A fost o condiție impusă de noi. 

Întrebare: Dar de ce ați mai cumpărat Prima TV dacă aveați deja două televiziuni generaliste: Look TV și Look Plus? Și de unde ați avut bani să cumpărați Prima?

Adrian Tomșa: Foarte simplu! În primul rând pentru brand. Aveam nevoie de un brand cu notorietate pentru a putea impune în piață canalele noastre. După achiziție am rebranduit canalele Look în Prima Sport și am mai lansat încă 3 canale de sport. Suntem singurii în piață care operează 5 canale de sport.

Și apropo de toate acuzațiile, RCS-RDS este singurul operator care preia doar 3 canale Prima Sport din cele 5 disponibile. Pentru că grila lor este extrem de aglomerată. Și am înțeles asta deși nu ne-a convenit situația. 

Ca să închei, suntem foarte mulțumiți de brandul Prima și credem că nu am făcut o greșeală achiziționându-l.

Referitor la banii pentru achiziție. Este simplu. Banii au venit din profiturile generate și din resursele noastre. Altă dovadă că nu ne dă nici RCS, nici domnnul Teszari bani este evoluția profitului pentru firmele noastre.

După achiziția Prima, unde am investit în tehnologie/echipamente și unde am pornit cu pierdere financiară din start, profitul Clever a scăzut, cum era și normal să se întâmple. Astea sunt date publice, le poate analiza oricine.

Întrebare: Să revenim la subiectul Telekom. Cine cumpără de fapt Telekom Mobile? 

Adrian Tomșa: Marota pe care o parte a presei a construit-o deja este că, în absența unui brand personal public cunoscut la nivel național, nu puteam genera resursele necesare acestui nivel de business – intrarea pe piața de telecom. Îmi asum lipsa acestui brand personal, ține de profilul meu, dar de aici până la speculația că folosesc banii lui Putin este o cale lungă. Și periculoasă, însă din fericire avem instituții ale statului perfect abilitate să cerceteze problema. 

În ceea ce privește experiența mea în piața telecom, cred că cel puțin din ceea ce v-am relatat până acum ar trebui să fie lămurit subiectul. Totuși am activat aproape 30 de ani în piața de telecomunicații din România. Orice putem spune, numai că nu am experiență nu.

Apoi, speculația că aș acționa în numele lui Zoltan Teszari sau RDS&RCS nu are nici substrat, nici adevăr, nici dovezi. Pe de o parte, așa cum am spus, mă cunosc cu domnul Teszari, avem o relație bazată pe respect și fair-play, dar la fel am relații amicale și cu alți foști asociați și  colaboratori deși nu mai suntem parteneri în prezent. Probabil dacă voiam să cumpăr o bancă, șansele erau mari să fiu numit interpusul lui Horia Ciorcilă și al Grupului de la Cluj, sau dacă voiam să cumpăr un institut de sondaje de opinie, sigur presa spunea că Vasile Dâncu și Grupul de la Cluj erau cei care mă puneau să-l cumpăr.

Se pare că doar simplul fapt că locuiesc la Cluj-Napoca și că am avut ocazia să cunosc o parte dintre oamenii importanți din oraș mă face automat component al unui grup  fie el și de la Cluj. O prostie. Habar nu am ce-i cu grupul ăsta, dar îmi respect foștii și actualii colaboratori indiferent din ce grupuri fac parte, atâta timp cât sunt respectate principiile.

Toate sunt niște speculații ieftine. Rodul unora care nu au capacitatea de a analiza și înțelege și atunci aruncă astfel de aberații simple și simpliste în piață. Sau care poate chiar au interesul să mențină aceste aberații in spațiul public, astfel încât să se folosească de ele când le convine.  Trebuie să rețineți că lucrăm cu RCS&RDS, dar și cu Orange și Vodafone. Și am lucrat și cu Telekom, partea de servicii fixe, și cu DCS/AKTA. 

Dar mai important decât orice, parcursul  antreprenorial arătat mai sus este trasabil, sunt documente și informații disponibile la Registrul Comerțului. Aș aprecia enorm ca cei care se simt îndreptățiți să mă judece să se informeze înainte, dincolo de o agendă sau alta. Faptul că nu am simțit nevoia să prezint public eforturile derulate nu înseamnă că este ceva de ascuns. 

Mai mult, să îmi permit și eu o mică speculație - dacă Digi ar fi dorit să oferteze Telekom Mobile, cred că ar fi făcut-o direct, nu cred că s-a sfiit până acum să facă investiții majore în țară sau în străinătate. Era perfect legal și procedural.

Întrebare: Și totuși, mă văd nevoit să insist, dacă nu aveți banii de la Putin, Viktor Orban, via Teszari, bineînțeles, de unde aveți banii pentru această tranzacție? 

Adrian Tomșa: Hai să lămurim un lucru: Dacă nu vom avea finanțare, nu vom putea finaliza tranzacția. Punct. Deci nimeni nu ar trebui să aibă emoții cu asta. Orice tranzacție de o astfel de dimensiune se finanțează din capitalul partenerilor din proiect, în cazul nostru partenerii din grup prin intermediul Quantum Project, și din resurse atrase de la bănci comerciale și/sau fonduri de investiții, în cazul nostru fiind vorba despre bănci comerciale importante din România, care au fost interesate de tranzacție.

Și hai să mai lămurim un lucru. Quantum Project este un SPV (Special Purpose Vehicle), o construcție făcută special pentru această tranzacție, fără activitate azi, la fel cum West Network Invest a fost un SPV pentru achiziția UPC. Dar, indiferent de creativitatea manifestată în business și indiferent de cât pot fi eu de convingător în acest dialog cu dumneavoastră, nimeni nu poate simula o construcție atât de complexă, la acest nivel, și nimeni nu finanțează vorbe spuse frumos. Ar trebui să știți - și vă rog să mă credeți - că niciun vânzător de talia OTE, nicio bancă, niciun investitor nu se implică într-o afacere de anvergura aceasta, dacă nu există business sau dacă există suspiciuni de practici ilegale, netransparente sau non-etice.

Întrebare: Ce se întâmplă daca reușiți să finalizați tranzacția? 

Adrian Tomșa: Sunt foarte conștient că nu-i voi convinge acum, pe loc, pe cei deja seduși de conspirația emanată în ultimele zile. Dar sper că îi voi convinge prin proiectul în sine. Proiectul Telekom Mobile rămâne acasă, rămâne în România și va fi un proiect 100% românesc, gestionat de antreprenori români, unde respectul pentru clienți va fi elementul esențial.

Telekom Mobile România va deveni un jucător independent, nu va aparține Digi, la fel cum nu va aparține Vodafone sau Orange.

Dimpotrivă, dacă Vodafone va dori să iasă din piața din România, urmând astfel exemplul Vodafone Spania, Vodafone Ungaria și, probabil, Vodafone Italia, mai nou, noi vom fi pregătiți să preluăm total sau parțial și să gestionăm și aceste operațiuni. Absolut nimeni nu ar trebui să-și facă griji dacă Vodafone va pleca din România.

Vreau să închei spunând că vom urmări dialogul permanent cu Statul Român pentru implementarea politicilor publice deja decise și investițiile în marile proiecte de digitalizare, la care mediul privat este dator să contribuie.

viewscnt
Afla mai multe despre
adrian tomsa
telekom