Lanțul polonez de restaurante Gusto Dominium, intrat în România în 2007, dar care, cum a anunțat în primăvară Profit.ro, și-a închis discret toate restaurantele din Capitală cu circa 100 de angajați, a intrat acum în insolvență deși anul trecut afacerile au depășit 7,7 milioane lei, pierderea nu a trecut de 1 milion lei, iar datoriile totale au însumat doar 2,8 milioane lei.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Insolvența a fost decisă la solicitarea unui creditor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În vara anului trecut, Dominium și-a închis primul restaurant înființat în România, din zona Pieței Obor din București, invocând atunci efectele Legii antifumat care ar fi generat scăderea vânzărilor.
Gusto Dominium a inaugurat primul restaurant din România în 2007, iar în vara anului 2016 avea pe piața locală 8 unități, în AFI Palace Cotroceni, Militari Shopping Center, Mega Mall, Obor, Titan, Piața Unirii, Plaza România și AFI Palace Ploiești.
Ulterior, lanțul și-a restrâns prezența în România la 4 restaurante, dintre care 1 (cel din Obor) funcționând doar în regim de delivery, celelalte 3 fiind indicate în AFI Cotroceni, Militari Shopping Center și Plaza România.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Metrorex pregătește cu grupul francez Vinci, ca proiect-pilot, montarea de uși culisante pe peronul stației Piața Victoriei 1În practică, însă, conform informațiilor transmise de Profit.ro în primăvară, restaurantele Dominium din AFI Cotroceni, Militari Shopping și Plaza România au fost închise etapizat, odată cu începutul acestui an.
"Din câte știm, s-au retras din România", a comunicat atunci pentru Profit.ro reprezentantul unui centru comercial.
Contactați de Profit.ro cu întrebarea dacă închiderea este doar una temporară sau este dorită includerea în articol a unor precizări, reprezentanții din România ai companiei nu au răspuns.
De asemenea, nici reprezentanții din Polonia ai lanțului nu au răspuns.
CITEȘTE ȘI Producătorul american de genți de călătorie de lux Tumi, preluat de grupul Samsonite, a intrat în RomâniaAfacerile companiei în România au crescut de la un an la altul, de la 2,4 milioane lei în 2008 la peste 9,7 milioane lei în 2016, pentru ca anul trecut să atingă 7,7 milioane lei. În schimb, compania a fost pe profit doar în intervalul 2008-2012 și în 2015 (un câștig net de 262.194 lei), în 2016 având o pierdere de circa 235.000 lei. Anul trecut, pierderea s-a ridicat la 949.188 lei.
În acest intervalul, numărul mediu de angajați a urcat de la 14 la circa 100 de persoane.
În Polonia, lanțul are peste 70 de restaurante, România fiind singura țară spre care s-a extins.