Creșterea economică a Chinei va scădea la 1%, cel mai scăzut nivel în 30 de ani, estimează analiștii de la Coface, după ce în luna aprilie compania prognoza o rată de creștere de 4% pentru economia chineză în acest an.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
”Creșterea în China va scădea la 1%, cel mai scăzut nivel în 30 de ani, astfel că, având în vedere corelația istorică dintre activitatea economică și întârzierile de plată, este prevăzută o creștere în 2020”, arată o analiză Coface.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Guvernul pregătește un “bailout” de 1 miliard lei pentru trei asigurători de credit comercial. Taxele contribuabililor vor plăti daune în locul reasigurătorilor străiniAnaliștii spun că, în contextul unei activități mai slabe în China, din cauza crizei sanitare, cel mai recent sondaj realizat de Coface cu privire la plățile corporative din China arată o deteriorare a comportamentului de plată în 2019, scrie News.ro.
”66% dintre companiile chestionate au raportat întârzieri la plată. Durata întârzierilor la plată a rămas stabilă la 86 de zile în 2019. Cu toate acestea, sectoarele care au fost cel mai afectate de măsurile de carantina vor trebui să întârzie plățile pentru a supraviețui în 2020, iar numărul insolvențelor corporative ar trebui să crească”, afirmă analiștii.
Ei afirmă că societățile chineze au început anul 2020 mult mai dur, deoarece riscul fluxurilor de numerar se acumulează pentru anumite sectoare.
”În timp ce termenii medii de plată au rămas stabili la 86 de zile în 2019, ponderea respondenților care oferă condiții de credit care depășesc în medie 120 de zile s-au dublat aproape în doi ani, de la 12% în 2017 la 23% în 2019. În practică, 50% dintre respondenți au oferit condiții de plată care depășesc 120 de zile”, arată analiza Coface.
În 2019, întârzierile la plată s-au deteriorat și în China.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Este permis accesul pe plajă și fără șezlonguri, dar cu distanțare socială”Proporția companiilor cu întârzieri de plată care depășesc 120 de zile a ajuns la 37% în 2019, adică cu 6 puncte mai mult decât în 2018. Mai neașteptat, mai mult de un sfert dintre companii (27%) au înregistrat întârzieri de plată ultra-lungi (ULPD, peste 180 de zile), care depășesc 10% din cifra de afaceri anuală. Atunci când acestea constituie o proporție mare din cifra de afaceri totală anuală, fluxul de numerar al unei companii poate fi în pericol, ceea ce este îngrijorător în cazul șocurilor externe precum COVID-19”, mai relevă analiza.
Sectoare cu cel mai mare risc: construcții, transport, energie, automobile și IT&C
Se așteaptă o creștere a valorilor implicite ale obligațiunilor corporative și a insolvențelor în sectoarele care au înregistrat o acumulare a riscurilor de fluxuri de numerar în 2019.
Sectoarele cu cea mai mare proporție de ULPD, care reprezintă mai mult de 10% din cifra de afaceri anuală sunt construcții (30%), transport (30%), energie (29%) și auto (28%). Pe fondul întreruperilor războiului comercial SUA-China, sectorul IT&C a înregistrat cea mai mare creștere a întârzierilor de plată (+12 zile) până la 102 zile. În timp ce toate sectoarele sunt expuse acestor riscuri, sectoarele care au intrat în criză dintr-o poziție de forță, cu un flux de numerar suficient, au șanse mai bune decât cele care nu au făcut-o”, afirmă analiștii.
Ei spun că, de fapt, companiile ar putea fi într-o poziție mai slabă pentru a rezista la impactul șocului COVID-19 față de anul trecut, 40% dintre respondenți recunoscând că nu au folosit niciun instrument de gestionare a creditului pentru atenuarea riscurilor fluxurilor de numerar în 2019, în timp ce doar 17% dintre respondenți au declarat că au utilizat o asigurare de credit.
Sondajul plăților corporative în China pentru 2020 realizat de Coface analizează comportamentul de plată a peste 1.000 de companii din China la sfârșitul anului 2019. Datele au fost prelucrate în al patrulea trimestru, ceea ce înseamnă că cifrele nu iau în considerare impactul pandemiei COVID-19 asupra economiei chineze.