Măsura, prezentată anterior de Profit.ro, a fost propusă de liberali, care consideră că radioul și televiziunea publice pot contribui substanțial la protecția populației în fața unor asemenea riscuri și amenințări.

Astfel, inițiatorii arată că:
”- numărul foarte mare de accidente rutiere inregistrate pe drumurile publice din România, printre cele mai mari din Uniunea Europeanã,
- numărul foarte mare de tentative de fraudă la care sunt supuși cetățenii (fraude bancare, fraude comerciale, fraude în mediul online),
- riscurile privind pierderea de date cu caracter personal sau încredințarea voluntară a unor credențiale bancare,
- precum și propagarea puternică a informașiilor false (de exemplu, manipularea de informații privind unele decizii ale Guvernului, Parlamentului, autorităților locale sau altor instituții),
pot fi combătute prin campanii consistente de informare a cetățenilor, care pot lua forma reportajelor, creațiilor artistice românești, documentarelor și materialelor audio-video de conștientizare asupra riscurilor”.

”Societatea Română de Radiodifuziune și Societatea Română de Televiziune vor rezerva cel puțin 1% din timpul lor de emisie pentru creații și emisiuni dedicate: educației pentru siguranță rutieră; informării populației din surse sigure, pentru protecția datelor personale și protejarea împotriva tentativelor de fraudă, inclusiv online, a înșelătoriei și informațiilor false; combaterii violenței domestice și protejării victimelor acesteia; combaterii pornografiei infantile, a traficului de persoane, droguri, armament, muniții și explozivi; informării populației cu privire la riscurile asociate oricărei forme de criminalitate gravă care afectează categoriile vulnerabile; informării cu privire la deținerea responsabilă a animalelor; protecției civile”, prevede proiectul legislativ votat.
Aplicarea acestor prevederil ar urma să se facă treptat, în etape ale căror termene vor fi stabilite de Consiliul Național al Audiovizualului.