Primarul Capitalei, Nicușor Dan, precizează că studiile care vor sta la baza viitorului Plan Urbanistic General indică inegalități între sectoare, astfel că zona de nord acoperă aproximativ 43% din stocul existent de birouri, zona de sud doar 1,3%, iar zona de est 1,5%.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Reglementările propuse în noul PUG vor trebui să țină cont de toate aceste aspecte, astfel încât să fie stimulată o „dezvoltare coerentă” a orașului în relație cu infrastructura de transport, a anunțat edilul.
CITEȘTE ȘI FOTO Google, Amazon și Cloudflare anunță cel mai mare atac DDoS de până acum. Avertisment la scară largăNicușor Dan menționează că în prezent sunt analizate concluziile studiilor de fundamentare care vor sta la baza reglementărilor din viitorul PUG. După analiza specialiștilor din Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului, cele 13 studii de fundamentare realizate de consorțiul condus de Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” vor fi recepționate și prezentate bucureștenilor, scrie Agerpres.
„Studiul referitor la evoluția activităților economice arată inegalități între sectoarele Capitalei care s-au dezvoltat diferit, ceea ce pune o presiune semnificativă inclusiv pe traficul din oraș. În prezent zona de Nord (Nord, Pipera Nord, Pompeiu, Floreasca-Barbu Văcărescu) acoperă aproximativ 43% din stocul existent de birouri, zona de Sud doar 1,3% din stoc, iar zona de Est 1,5% din stoc. Reglementările pe care le vom propune în noul PUG vor trebui să țină cont de toate aceste aspecte astfel încât să stimulăm o dezvoltare coerentă a orașului în relație cu infrastructura modernă de transport”, precizează Nicușor Dan.
Potrivit acestuia, specialiști au discutat joi despre cum va arăta traficul în 2035, în funcție de investițiile în dezvoltarea infrastructurii de circulație, și care sunt măsurile care vor contribui la reducerea fluxului de vehicule.
„S-a lucrat pe două scenarii, iar cel optimist arată că putem avea un trafic mai lejer doar dacă realizăm proiecte majore precum autostrada de Centură și modernizarea zonei de sud a Șoselei de Centură, care vor prelua parțial traficul de tranzit, investiții în extinderea rețelei de metrou, realizarea drumurilor radiale, dublarea liniilor de tren metropolitan pe anumite segmente. Extinderea liniilor de tramvai, reorganizarea unor mari artere, crearea de piste de bicicletă, de benzi unice pentru transport public, regenerarea urbană a unor zone și crearea de spații pietonale, precum și regândirea sistemelor de parcare vor contribui de asemenea la fluidizarea traficului”, precizează Nicușor Dan.