Orașul italian Piombino a depus o contestație în justiție împotriva unui proiect susținut de guvern pentru construcția unui nou terminal de gaze naturale lichefiate (GNL) în portul toscan, care este consideratt ca fiind esențial pentru a ajuta la eliminarea dependenței Italiei de gazele rusești, transmite Reuters.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Recursul la o instanță de contencios administrativ include ”o cerere de precauție” de suspendare a lucrărilor de înființare a unității plutitoare de stocare și regazificare (FSRU), a precizat municipalitatea într-un comunicat. Acesta a adăugat că are încredere că judecătorii se vor pronunța rapid asupra cererii, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT LIVE Radu Atanasescu, director marketing Setrio Soft: E greu să intri pe o piață avansată digital. Americanii te validează doar dacă ai un produs care are deja tracțiune foarte mare. E un mit asta cu "ne digitalizăm complet"Operatorul italian de rețea de gaze Snam (SRG.MI) a început deja operațiunile preliminare la Piombino, dar nu a început încă lucrările de construcție la conducta care va conecta FSRU la rețeaua de gaze.
Primarul Piombino, Francesco Ferrari, a condus proteste locale împotriva proiectului, susținând existența unor riscuri pentru siguranță, mediu și afacerile locale, inclusiv piscicultură.
”Suntem conștienți de urgența energetică și că noile măsuri de alimentare cu gaze sunt în interes național, dar acest lucru nu poate ignora garanțiile de siguranță pentru comunitatea din Piombino”, a spus el în declarație.
Snam a refuzat să comenteze recursul. Ferrari este membru al partidului Frații Italiei al premierului Giorgia Meloni.
Guvernul face eforturi pentru terminalul plutitor de GNL, ca parte a planurilor de diversificare a aprovizionării cu energie a Italiei, în urma războiului Rusiei împotriva Ucrainei.
Terminalul trebuie să fie operațional până la sfârșitul lunii martie pentru a ajuta Italia să înlocuiască rezervele de gaze rusești aflate în scădere, a declarat Claudio Descalzi, CEO al grupului energetic Eni, adăugând că finalizarea la timp a proiectului este crucială pentru reumplerea depozitelor de gaze ale țării până în iarna viitoare.
Eni va folosi terminalul pentru a importa GNL.
Roma se așteaptă să obțină mai mult de 8 miliarde de metri cubi de GNL suplimentar, în principal din țările africane, precum și din Qatar și Statele Unite, până în iarna viitoare, au declarat două surse pentru Reuters.
Noile volume nu se pot încadra în cele trei terminale GNL existente ale Italiei. Asta înseamnă că Piombino, un al doilea FRSU nou achiziționat pe care Snam intenționează să îl înființeze în 2024 și o extindere deja planificată a unuia dintre terminalele existente va trebui să absoarbă noile fluxuri.
Anul trecut, Rusia a furnizat 38% din consumul total de gaze al Italiei, în timp ce anul acesta Algeria a devenit cel mai mare furnizor de combustibil al Romei.