Poșta Română a redus aparatul administrativ și cheltuielile de funcționare, reușind și să-i punăî la treabă pe "puturoșii din sindicat", astfel că acum nu se mai chinuie să supraviețuiască, afirmă directorul general al companiei, Valentin Ștefan.
'Nu există o soluție magică și am observat asta și în companie. Anul (financiar, n.r.) 2024 este rezultatul deciziilor luate în 2022, chiar și în 2023.
Este o perioadă acum în care să reformezi companii sau să reformezi instituții ale statului este la modă. Toată lumea vorbește despre tăieri. 2022, 2023 și chiar în 2024, au fost ani în care noi, în mod constant, am luat decizii foarte neplăcute și eram contra curentului. Rar se întâmpla ca cineva să zică 'Faceți un lucru bun la Poșta Română'...

Din contră, tot timpul se spune că nu e ceea ce trebuie făcut, că e nevoie de liniște, că nu vrem să deranjăm salariații sau societatea cu deciziile pe care le-am luat.
În cazul Poștei Române, am redus personalul cu 5.000 de oameni. Imaginați-vă ce ar fi însemnat să avem 5.000 de oameni pe statele de plată acum...
Reducerea aparatului administrativ, reducerea cheltuielilor de activitate, până și faptul că am reușit să-i punem la treabă pe puturoșii din sindicat a reprezentat un mare câștig pentru noi, la Poșta Română', a afirmat Ștefan, potrivit Agerpres.

Acesta a adăugat că, în prezent, Poșta Română este un exemplu de 'cum să pui pe picioare o companie a statului român'.
'Poșta Română nu se mai chinuie să supraviețuiască, din contră, putem fi un exemplu pentru cum să revitalizezi o companie și cum să pui pe picioare o companie a statului român. Vă spun asta, pentru că, vineri, am putut să anunțăm cele mai bune rezultate financiare din istoria Poștei.
Nu am reușit să identificăm niciun alt an mai bun din punct de vedere financiar ca anul 2024, iar acest lucru a fost consemnat prin cifrele publicate vineri. Avem un profit brut de 85 de milioane de lei, un profit net de aproape 71 de milioane de lei și, evident, o creștere a cifrei de afaceri de aproape 10%.
Toate aceste creșteri, toată această succesiune de rezultate financiare bune vin după alți ani foarte buni din istoria Poștei. Deci, nu este doar o întâmplare, nu s-a întâmplat o dată sau de două ori și după aceea, din nou, urmează o perioadă proastă pentru companie, ci, din contră, este rezultatul unor decizii grele dar corecte, luate acum câțiva ani', a spus șeful CNPR.

CNPR este operatorul național din domeniul serviciilor poștale și deține, în prezent, o rețea de peste 5.000 de subunități poștale la nivel național. Dintre acestea, 676 sunt oficii poștale și 1.054 ghișee poștale.