Producătorul Olympus, cu afaceri de 77 mil. euro în 2015, pregătește investiții de peste 10 mil. euro la fabrica din Brașov

Producătorul Olympus, cu afaceri de 77 mil. euro în 2015, pregătește investiții de peste 10 mil. euro la fabrica din Brașov
Cristina Dobreanu
Cristina Dobreanu
scris 3 mai 2016

Fabrica de Lapte Brașov, producătorul local al brandurilor Olympus și Oly, controlat de investitori greci, a avut o cifră de afaceri de 77 milioane de euro anul trecut, cu 12% mai mult față de 2014, și pregătește investiții de cel puțin 10 milioane de euro în următorii doi ani în fabrica de la Hălchiu, din județul Brașov.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”În 2014, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 27% față de anul precedent, ajungând la aproape 305 milioane de lei (68,5 milioane de euro - n.r.). Anul 2015 a fost, de asemenea, unul prosper pentru Olympus, estimările noastre indicând atingerea unei cifre de afaceri de 77 de milioane de euro, cu 12% mai mare decât în anul 2014, în condițiile în care piața a rămas la aproximativ același nivel”, a declarat pentru Profit.ro Ilias Pliatsikas, directorul general al Olympus România.

În prezent, 60% din producția totală a fabricii merge către export, iar 40% către piața internă. Printre țările în care ajung produsele Olympus se numără Italia, Germania și Austria.

”Ne adaptăm constant producția de lactate în funcție de cerințele pieței și de preferințele consumatorului. Observăm în continuare un potențial de creștere pe segmentul iaurturilor, ceea ce, cu siguranță, va influența pozitiv volumul producției și al vânzărilor în viitorul apropiat”, explică directorul general al producătorului de lactate.

EXCLUSIV Agricultura \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Agricultura "verde" a prins rădăcini pe 2% din suprafața agricolă a României

Olympus se numără printre producătorii de lactate care au lansat și o gamă ecologică. Deocamdată, piața produselor ecologice este destul de redusă în România, însă are un potențial mare de creștere. Potrivit studiilor Tetra Pak, aceasta va ajunge la peste 28 de milioane de lei (6,3 milioane de euro) în 2020, față de 19,6 milioane de lei (4,4 milioane de euro) cât a fost în 2015.

”Momentan, pe segmentul ecologic, producem doar pentru România, însă ne aflăm într-un plin proces de analiză și, în funcție de rezultatele acestuia, vom decide extinderea producției și pe piațe externe”, mai spune Ilias Pliatsikas.

În acest context, grecii de la Olympus au în plan investiții de peste 10 milioane de euro la fabrica de la Hălchiu, din județul Brașov, în următorii doi ani și iau în calcul posibilitatea de a-și mări echipa, formată în prezent din peste 300 de persoane.

Grupul elen, fondat de familia Sarantis în 1950, este prezent pe piața din România din 1999. În 2011, grecii au inaugurat fabrica din Brașov, în urma unei investiții inițiale de 55 de milioane de euro.

Principalii acționari ai Fabricii de Lapte Brașov sunt Michail și Dimitrios Sarantis (fiecare având 2,3% din acțiuni), Tyras SA (cu 16,7%, în cadrul căreia cei doi frați Michai și Dimitrios Sarantis sunt președinte și, respectiv, director general) și Hellenic Dairies (cu 77%).

Principalii competitori ai Olympus, pe o piață estimată la 800 de milioane de euro, sunt FrieslandCampina (Napolact), Albalact, Covalact, Danone.

viewscnt
Afla mai multe despre
olympus
fabrica de lapte brasov
rezultate financiare
investitii