Vânzări în creștere la Agricola Bacău, în condițiile unor prețuri de piață în scădere ușoară

Vânzări în creștere la Agricola Bacău, în condițiile unor prețuri de piață în scădere ușoară
scris 2 feb 2017

Vânzările Agricola Bacău la carnea de pasăre au crescut cu 6%, iar cele de salamuri crud-uscate cu 18% în 2016. Cifra totală de afaceri, înregistrată de Agricola în 2016, este de 677,015 milioane lei, cu 3% mai mare față de anul precedent.

Vânzările de carne de pasăre ale companiei Agricola Bacău au înregistrat o creștere valorică de 6%, în condițiile unei ușoare diminuări a prețului mediu pe piața internă a cărnii de pasăre. Compania a înregistrat și o creștere în volum de 7,3% față de anul precedent, însemnând 41,265 de tone comercializate. Cifra de afaceri înregistrată în 2016 este de aproximativ 386,761 milioane lei, față de 365,932 milioane lei în 2015.

„Performanța economică a companiei a fost, în anul 2016, rezultatul unei execuții bune în operațional, iar revenirea prețurilor principalelor resurse la niveluri rezonabile a ajutat la rândul său”, a spus Grigore Horoi, președintele Agricola.

Vânzările au crescut și la categoria de mezeluri, salamurile crud-uscate și preparatele fiert-afumate obținute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola. Cifra de afaceri este de 121,752 milioane lei, cu doar 6,7% mai mare decât în 2015, întrucât, prin aplicarea Legii 321 din iunie 2016, sunt excluse off-urile de vânzări.

Salamurile crud-uscate Agricola își mențin poziția de lider de piață, înregistrând în 2016 o creștere valorică a vânzărilor de 18,46%, respectiv o creștere de 17,37% în volume. „Brandul Agricola este lider detașat pentru cel mai cunoscut produs premium din Romania: Salamul de Sibiu, în total segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă”, a adăugat Horoi.

Europrod SA, companie din Grupul de firme Agricola, a înregistrat în 2016 vânzări mai mari cu aproape 19%, în condițiile unei creșteri a volumelor comercializate de 16%, la categoria de semipreparate și produse tip ready-meal.

„Ne-am remarcat  în special prin lansarea produselor Nuggets și Strips din piept de pui fără E-uri și a produselor noi picante”, a precizat președintele Agrocola.

La categoria de ouă, produse la Avicola Lumina Constanța, s-a înregistrat o creștere cu 10% a cifrei de afaceri în 2016, în condițiile în care au fost vândute pe parcursul anului 63,784 milioane de ouă.

Președintele societății a declarat că, în 2017, urmărește menținerea trendului de creștere cu o rată estimată la 5% față de anul precedent. „Pentru 2017 ne propunem să ducem mai departe cele două produse etalon ale companiei: Salamul de Sibiu și Puiul Fericit”, spune Horoi. Conform declarațiilor sale, bugetul de investiții la nivelul Grupului este de aproximativ 6 milioane de euro, iar categoriile vizate sunt cele de carne de pasăre, semipreparate și mezeluri.

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România, anul acesta împlinind 25 de ani de la înființare. Compania produce carne de pui refrigerată, salamuri crud-uscate și preparate din carne fiert-afumate, semipreparate și produse tip ready meal din carne și vegetale, ouă și praf de ouă.

Anul trecut, a deținut o cotă de piață de 16% la carne de pui, de 19% la semipreparate și produse tip ready meal, unde, este, de altfel, și lider, potrivit studiului Nielsen 2016.

viewscnt
Afla mai multe despre
agricola bacau
oua
carne
salam
vanzari
industrie alimentara