600 de milioane de euro ar putea fi alocate metroului pentru noi magistrale în București. Ministru: "Bucureștenii au mare nevoie de alte linii de metrou, chiar și până în Rahova."

600 de milioane de euro ar putea fi alocate metroului pentru noi magistrale în București. Ministru: "Bucureștenii au mare nevoie de alte linii de metrou, chiar și până în Rahova."
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 mai 2021

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că în actualele negocieri privind Planul Național de Redresare și Reziliență sunt prevăzute 600 de milioane de euro pentru metroul din București, programul urmând să fie aprobat de CE în iunie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

„În ceea ce privește Clujul, în discuțiile actuale, pentru că nu e finalizat – programul se va depune la sfârșitul acestei luni și vom avea o eventuală aprobare în iunie – sunt prevăzute 300 de milioane (de euro, n.r.) pentru Cluj și 300 de milioane pentru București. 600 în total, din discuțiile pe care le-am avut cu ministrul Ghinea pentru liniile de metrou”, a spus Cătălin Drulă.  

Lexus a vândut 2 milioane de hibride în toată lumea și pregătește lansarea primului său PHEV CITEȘTE ȘI Lexus a vândut 2 milioane de hibride în toată lumea și pregătește lansarea primului său PHEV

El a spus din nou că metroul spre Otopeni, așa cum a fost proiectat, nu conectează aeroportul direct și că mai sunt de parcurs 3 kilometri cu autobuzul. În plus, magistrala ar străbate și o zonă cu densitate mică a populației.  

„Bucureștenii au mare nevoie de alte linii de metrou, ca magistrala M5, care traversează de la est la vest Bucureștiul, continuarea de la Gara de Nord spre sud a liniei M4, chiar și de linia M7, acea diagonală din Colentina până în Rahova. Sunt linii necesare, care unesc cartiere cu densitate mare de oameni. Densitatea de la stația Tokyo la Aeroportul Otopeni este cea mai mică din București.  

Toate acestea ridică întrebări asupra fezabilității. La liniile de metrou nu costă doar construcția, costă operarea foarte mult. Cea deschisă în Drumul Taberei costă 175 de milioane (de lei, n.r.) pe an, recuperăm 25 de milioane din bilete, deci 150 este subvenție”, a spus el, citat de Digi 24.

„Trebuie să investim cu cap. Experții Băncii Europene de Investiții ne ajută să investim cu cap”, a adăugat ministrul.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrou
cătălin drulă