Tesla a lansat și Model 3 în versiune Standard, adică fără echipamente sofisticate și scumpe, ci doar cu cele considerate firești pentru un vehicul electric de peste 30.000 de euro, dar mai ieftin de 40.000.
La fel ca la Model Y, mașina pierde din baterie, pierde din puterea motorului și, pentru a-și putea păstra o autonomie decentă, au fost schimbate setările accelerației.
Primii clienți care au testate aceste versiuni spun că se simte faptul că mașina nu mai este la fel de agilă, iar cifrele de accelerație, care acum depășesc 7 secunde, sunt comparabile cu cele ale unei mașini mult mai ieftine.

De exemplu, versiunea electrică a lui Ford Puma, botezată Gen-E și fabricată în România, are o accelerație de 8 secunde de la 0 la 100 km/h, aproape la fel cât are noua Tesla Model Y Standard (7,2 secunde).
Pentru noul Model 3, prețul afișat pentru Standard este de 36.990 de dolari, în SUA, dar este posibil să vedem și alte prețuri în Europa, în următoarele zile.
Echipamentele oferite sunt în mare aceleași ca pe Model Y Standard, începând cu bateria, care are puțin peste 500 km autonomie, și accelerația, mai bună ca la Model Y, 5,8 secunde, dar mult mai slabă decât cele 4,9 secunde la următoarea versiune sau 2,9 secunde la Performance.

Clienții vor primi jante de 18 inci, sisteme de asistență standard, adică cruise control inteligent și menținerea benzii, corespunzător pachetului Autopilot de bază.
La nivel de design exterior, schimbările nu sunt atât de vizibile, dar lipsesc farurile adaptive, iar la interior cea mai evidentă este tapițeria textilă, urmată de dispariția ecranelor de AC din spate, precum și a consolei centrale închise. Mai dispar oglinzile cu ajustare electrică, amortizoarele inteligente și funcția Autosteer, ventilația din scaune și jumătate din difuzoare.

Specialiștii spun că economia pe care o face Tesla în producție pentru fiecare mașină din versiunea Standard este de circa 5.000 de dolari, dar impactul asupra imaginii mărcii s-ar putea să fie extrem de puternic și să afecteze marca pe termen mediu și lung, mai ales că unele dintre dotări au generat economii de numai 50 de dolari, dar impactul lor este uriaș.
Unele dintre echipamente au devenit simboluri pentru Tesla și reprezintă argumente pentru clienți atunci când aleg în fața altor mărci, iar absența acestora nu va putea fi acceptată, probabil, sau acest lucru se va întâmpla cu „retrogradarea” Tesla într-o ligă non-premium.

Însă cea mai mare problemă o va avea Tesla atunci când clienții potențiali vor compara cea mai ieftină versiune cu alte opțiuni de pe piață, pentru că deja există mașini cu mult mai multe echipamente și tehnologii, la prețuri comparabile.
În urmă cu doi ani, Elon Musk avea o altă opinie despre eliminarea de echipamente pentru reducerea prețurilor. „Încercăm să fim foarte riguroși în ceea ce privește îmbunătățirea calității și a capacității mașinii, pentru că orice prost poate reduce costul unei mașini înrăutățind-o și eliminând pur și simplu funcționalități și capacități”, spunea Elon Musk în 2023.