Problema este pentru modelul său de succes A320.
Airbus spune că acest incident a fost „identificat” și „limitat”, conform AFP.
Airbus „inspectează toate avioanele potențial afectate, știind că doar o parte dintre ele vor trebui să facă obiectul unor măsuri suplimentare”, a declarat pentru AFP o purtătoare de cuvânt a producătorului european, confirmând informații care au făcut ca acțiunile companiei să scadă la Bursa de Valori din Paris, arată news.ro.
Anunțul a venit după ce flotele Airbus tocmai reveniseră luni la operațiuni normale, după ce producătorul european de avioane a implementat modificări de software mai rapid decât se aștepta, evitând o criză prelungită legată de descoperirea unei erori informatice legate de radiațiile solare. Zeci de companii aeriene din Asia și Statele Unite au declarat că au efectuat o actualizare rapidă a software-ului, ordonată de Airbus și impusă de autoritățile de reglementare globale, după ce a apărut o vulnerabilitate la erupțiile solare într-un incident recent în zbor al unui avion JetBlue A320.
Acum, Airbus a descoperit o problemă de calitate industrială care afectează panourile fuselajului a câtorva zeci de aeronave din familia A320, au declarat luni surse din industrie citate de Reuters.
Defectul de producție suspectat întârzie unele livrări, dar nu există indicii imediate că ar fi afectat aeronavele aflate în serviciu, au declarat sursele, sub acoperirea anonimatului.
Problema a apărut în contextul în care Airbus își intensifică eforturile pentru a îndeplini obiectivele ambițioase de livrare pentru acest an. Surse din industrie au declarat că producătorul de avioane a livrat 72 de aeronave în noiembrie, mai puține decât se așteptau mulți analiști, aducând totalul pentru anul acesta la 657.
Obiectivul pentru acest an este de „aproximativ 820” de livrări, ceea ce înseamnă că ar trebui să atingă o performanță record de peste 160 de avioane în decembrie.
Recordul pentru ultima lună a anului a fost de 138 în 2019.
Airbus a anunțat vineri o rechemare masivă pentru o parte semnificativă a flotei globale A320, după ce o problemă de software legată de radiațiile solare a fost identificată ca risc pentru funcționarea sistemelor de control al zborului, relatează CNBC.
Măsura vizează aproximativ 6.000 de aeronave, peste jumătate din totalul global al avioanelor din familia A320, potrivit surselor din industrie. Compania a declarat că un incident recent a evidențiat posibilitatea ca radiațiile solare intense să corupă date critice pentru controlul aeronavei.
Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației a emis o directivă de navigabilitate de urgență. Pentru aproximativ două treimi dintre aeronave, soluția presupune revenirea la o versiune anterioară de software și o scurtă imobilizare la sol. Însă sute de avioane vor necesita și modificări hardware, ceea ce ar putea scoate aeronavele din uz pentru săptămâni întregi.
Rechemarea vine într-un moment critic, chiar înainte de cel mai aglomerat weekend de călătorii din Statele Unite.
Incidentul care a declanșat investigația a avut loc pe 30 octombrie, pe un zbor JetBlue din Cancun către Newark. Zborul 1230 a efectuat o aterizare de urgență la Tampa, Florida, după o problemă de control al zborului și o pierdere bruscă de altitudine, mai multe persoane fiind transportate la spital.
În prezent există aproximativ 11.300 de aeronave din familia A320 în exploatare la nivel mondial, inclusiv 6.440 din modelul A320.














