Alte două companii din industria auto, interesate de fabrica Ford care va fi închisă în 2025

Alte două companii din industria auto, interesate de fabrica Ford care va fi închisă în 2025
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 25 ian 2023

Tot mai multe companii se arată interesate să cumpere unitatea de producție a modelului Ford Focus, din Germania, care urmează să fie închisă peste doi ani. Numele Magna și Nedcar au apărut acum pe lista potențialilor cumpărători ai uzinei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Compania canadiană Magna, producător de componente auto și de autovehicule, sub contract, este cel mai important nume din industria auto care este menționat în presa din Germania pe lista celor interesați să cumpere fabrica de automobile Ford din Saarlouis (foto). Magna are activități importante în Europa, inclusiv o uzină în care produce mașini pentru mărci partenere. Magna a devenit celebră în 2007, pe parcursul vânzării mărcii Chrysler de către Daimler.

VIDEO Noua generație Renault Espace va fi un SUV cu șapte locuri CITEȘTE ȘI VIDEO Noua generație Renault Espace va fi un SUV cu șapte locuri

Atunci, compania canadiană s-a numărat printre ofertanții care au negociat cumpărarea, însă a pierdut în fața celor de la Cerberus Capital. Magna International are unități de producție de componente, de șasiuri, de sisteme de propulsie, dar și de vehicule integral și are ca parteneri cele mai mari companii auto ale lumii, de la Toyota și VW, la GM, Ford și Stellantis. Publicația Automobilwoche citează surse din interiorul Ford și precizează că Magna este interesată de fabrica Ford, deoarece nu ar fi necesare investiții prea multe pentru a produce în continuare automobile pe liniile din Saarlouis.

Un al doilea nume adus în discuție este Nedcar, singurul producător de automobile din Olanda. Nedcar are circa 4000 de angajați, în uzinele în care produce mașini sub contract pentru BMW Group. Cele două companii sunt interesate să producă în Germania automobile cu motoare clasice, cu benzină și motorină.

Ford, discuții cu chinezii pentru vânzarea fabricii din Germania CITEȘTE ȘI Ford, discuții cu chinezii pentru vânzarea fabricii din Germania

Anterior, publicația Wall Street Journal a scris că reprezentanții Ford se vor deplasa în China pentru a se întâlni cu șefii companiei chineze BYD, care ar fi interesați să cumpere uzina în care astăzi este produs modelul Ford Focus. O eventuală achiziție a BYD ar presupune transformarea completă a fabricii, astfel încât să poată asambla automobilele electrice ale mărcii BYD.

În urmă cu exact doi ani, Ford of Europe sărbătorea împreună cu angajații din Saarlouis fabricarea celor 15 milioane de vehicule în această uzină (foto) la aprope 50 de ani de la startul producției. În 2022, șeful Ford Europe, Stuart Rawley, cel care coordonează restructurarea mărcii în Europa, a anunțat că din 2025 producția lui Focus se va opri și nu există noi planuri de producție pentru această uzină. Uzina a început producția în 1970 și a asamblat șapte modele diferite de-a lungul timpului. Primul model a fost celebrul Escort, după care au urmat automobile la fel de celebre: Capri, Fiesta, Orion, Kuga, C-Max și Focus. 

viewscnt
Afla mai multe despre
fabrica ford
ford focus
byd
magna