Primul tren electric inter-regional din setul celor 37 contractate de Alstom va părăsi miercuri fabrica din Katowice, Polonia, și va ajunge la Curtici sâmbătă seara.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Este primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani și după trecerea a 40 de ani de la achiziția ultimului tren electric.
"Echipa ARF, împreună cu reprezentanții supervizorului Egis Rail, au putut semna acceptanța ramei RE-IR1 ARF și aceasta este gata de plecare spre România. Trenul este programat să ajungă în stația Curtici pe data de 2 decembrie 2023, la ora 20:00", a declarat, pentru Agerpres, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu.
El a precizat că trenul va ajunge în România tractat feroviar, iar din Curtici va pleca spre București pe 4 decembrie, după finalizarea procedurilor de vămuire și autorizarea de a circula temporar.
"Testarea începe din 6 decembrie la București și la Făurei și pe rețeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri", a precizat Roșeanu.
CITEȘTE ȘI Românii plătesc cu 20% în plus pe mașini second-hand care au daune ascunse de aproape 4.000 de euro și 85.000 de km dați înapoi"Primul tren electric RE-IR, din cadrul contractului semnat de ARF cu Alstom în 2022 pentru achiziționarea a 37 de trenuri electrice destinate serviciilor de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs, a finalizat testele statice la fabrica din Katowice și toate unitățile au fost asamblate în trenul pregătit pentru livrarea către România săptămâna viitoare", a declarat anterior președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu.
Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) și vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării. De asemenea, vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie și îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
CITEȘTE ȘI FOTO Autonom a intrat pe piața călătoriilor urbaneRutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord - Constanța, București Nord - Brașov - Arad - Timișoara, București Nord - Brașov - Cluj, București Nord - Brașov - Deda - Cluj, București Nord - Brașov, București Nord - Iași, București Nord - Suceava, București Nord - Galați, București-Nord - Craiova - Târgu Jiu - Petroșani - Simeria, București Nord - Craiova - Timișoara - Arad, Cluj - Timișoara, Cluj - Suceava - Iași.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.
Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.