Aproape 5 din 6 noi autoturisme înmatriculate anul trecut în Norvegia au fost modele pe baterie

Aproape 5 din 6 noi autoturisme înmatriculate anul trecut în Norvegia au fost modele pe baterie
Thomas Dincă
Thomas Dincă
Profit.ro
Profit.ro
scris 2 ian 2024

Tesla a fost lider de vânzări pe piața auto din Norvegia și în 2023, pentru al treilea an consecutiv, iar constructorul american a reușit chiar să își majoreze avansul față de rivali, în pofida conflictului cu puternicele sindicate din regiunea scandinavă, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Aproape cinci din șase noi autoturisme înmatriculate anul trecut în Norvegia au fost modele pe baterie iar cota ocupată de Tesla din întreaga piață auto a urcat la 20%, de la 12,2% în 2022, arată datele oficiale, conform Agerpres.

Armata americană a scufundat în Marea Roșie trei ambarcațiuni ale rebelilor Houthi, făcând 10 morți. Compania daneză Maersk suspendă pentru 48 de ore trecerea navelor sale CITEȘTE ȘI Armata americană a scufundat în Marea Roșie trei ambarcațiuni ale rebelilor Houthi, făcând 10 morți. Compania daneză Maersk suspendă pentru 48 de ore trecerea navelor sale

Autoritatea rutieră din Norvegia (OFV) a informat că automobilele electrice au reprezentat 82,4% din totalul noilor automobile vândute în 2023, în creștere față de 79,3% în 2022.

În încercarea de a deveni prima țară care pune capăt vânzărilor de automobile echipate cu motoare pe benzină și motorină în 2025, Norvegia a scutit vehiculele complet electrice de la plata majorității taxe impuse automobilelor cu motoare pe combustie, chiar dacă în 2023 au fost introduse totuși unele taxe pentru modelele electrice.

FOTO Dacia din 1987, într-un top inedit al celor mai interesante mașini din Europa de Est CITEȘTE ȘI FOTO Dacia din 1987, într-un top inedit al celor mai interesante mașini din Europa de Est

Producătorul american Tesla se confruntă în prezent cu o reacție ostilă din partea sindicatelor și fondurilor de pensii din regiunea scandinavă pe motiv că refuză să accepte solicitarea unor mecanici suedezi de a negocia un acord colectiv de muncă în care să fie stabilite salariile și alte condiții. Ca urmare a acestui conflict, docherii, șoferii de camion, lucrătorii poștali, electricienii, personalul care face curățenie și alte categorii profesionale din Suedia refuză să își ofere serviciile pentru Tesla, iar protestul lor se bucură de sprijin din partea mai multor sindicate din Norvegia, Danemarca și Finlanda, care împreună ajută la blocarea importurilor de automobile Tesla în Suedia.

Totuși, nu există semnale că acest conflict afectează vânzările Tesla în Norvegia, spune Christina Bu, președintele Asociației utilizatorilor de automobile electrice din Norvegia. "Nu vedem niciun semnal în această direcție", a declarat Bu.

După liderul Tesla, cele mai mari mărci de pe piața auto din Norvegia sunt Toyota, cu o cotă de 12,4%, în creștere de la 8% în 2022, și Volkswagen, cu o cotă de piață de 10,8%, în scădere de la 11,6% în 2022.

CONFIRMARE TAROM retrage din flotă unele avioane CITEȘTE ȘI CONFIRMARE TAROM retrage din flotă unele avioane

La fel ca și în 2022, cel mai popular model de pe piața auto din Norvegia a fost Tesla Model Y, un crossover care se comercializează pentru 42.500 de coroane (44.250 de dolari), urmat de modelul electric ID.4 al Volkswagen și Skoda Enyaq.

Christina Bu a estimat că este posibil ca în 2024 cota de piață a automobilelor electrice în Norvegia să ajungă la 95%, cu un an înainte de data țintă stabilită de parlamentul de la Oslo, privind o piață auto compusă în proporție de 100% din automobile electrice.

"Este vorba de un salt important, dar am mai avut o creștere similară, în 2022 comparativ cu 2021, când am înregistrat un salt de aproape 15 puncte procentuale și eu cred că putem să repetăm situația în 2024", a spus Bu. Potrivit acesteia, în capitala Oslo mai mult de o treime din autoturismele private sunt acum complet electrice, un nivel care ar putea ajunge la 50% în următorii doi ani.

FOTO - CEO-ul TAROM, abia numit, a și demisionat. Interimarul - specialist în vânzare vopsea CITEȘTE ȘI FOTO - CEO-ul TAROM, abia numit, a și demisionat. Interimarul - specialist în vânzare vopsea

Pe de altă parte, Moller Mobility Group, cel mai mare distribuitor auto din Norvegia, estimează că în 2024 cota de piață a automobilelor electrice va ajunge la 90%, ceea ce ar însemna că va fi nevoie de mai multă muncă pentru atingerea obiectivului stabilit pentru 2025.

Chiar dacă poluarea fonică și emisiile de noxe s-au redus, nu toată lumea este mulțumită. Unii deținători de automobile electrice se plâng de lipsa de puncte de încărcare stradale și susțin că politicile actuale îi favorizează pe cei care îi permit să dețină propriile lor stații de încărcare. "O mașină electrică ar trebui să fie o opțiune reală pentru toată lumea...indiferent dacă locuiești într-o clădire cu parcare sau una care nu are parcare proprie", spune Inger Sophie Finch, care trăiește în Oslo. 

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
norvegia
masini