Asociația care reprezintă Bolt și Uber critică proiectul de reglementare mai strictă, după cum au cerut taximetriștii: va închide transportul alternativ în România. Peste 50.000 șoferi fără venituri, peste 3 milioane români vor avea doar taxi

Asociația care reprezintă Bolt și Uber critică proiectul de reglementare mai strictă, după cum au cerut taximetriștii: va închide transportul alternativ în România. Peste 50.000 șoferi fără venituri, peste 3 milioane români vor avea doar taxi
Profit.ro
Profit.ro
scris 10 mar 2024

Adoptarea propunerilor din actul normativ pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va închide transportul alternativ în România, lăsând fără venituri peste 50.000 de șoferi și obligând cei peste 3 milioane de români care folosesc serviciul să meargă doar cu taxiurile, atrage atenția asociația care reprezintă platformele de transport alternativ Bolt și Uber, platformele de livrare de alimente și alte bunuri Bringo, Glovo și Tazz și operatorul de închiriere de trotinete Lime.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Profit.ro a prezentat anterior acest proiect, care prevede că serviciile de transport alternativ vor fi autorizate similar cu serviciile de taxi, iar șoferii de Uber și Bolt nu vor mai putea încheia contractele de comodat și închiriere pentru a colabora cu flote, respectiv firme de transport alternativ. Taxa de autorizare va crește la 1.000 lei, iar șoferii de Uber și Bolt nu vor putea efectua servicii de transport decât în județul în care dețin automobilul.

Asociația Coaliția pentru Economia Digitală afirmcă că documentul care modifică OUG 49/2019 ignoră avantajele tehnologice, transparența și mediul concurențial adus de transportul alternativ și propune transformarea acestui sector într-o simplă copie a unui serviciu de taxi. Prin prevederile propuse, șoferii care fac transport alternativ trebuie să se constituie în operatori de transport, iar contractele de comodat și închiriere folosite de peste 90% din șoferii de transport alternativ sunt eliminate, ceea ce ar contrazice însuși modelul de economie colaborativă pe baza căruia funcționează transportul alternativ.

VIDEO ANUNȚ - Când poate fi deschis un nou tronson pe Autostrada Bucureștiului CITEȘTE ȘI VIDEO ANUNȚ - Când poate fi deschis un nou tronson pe Autostrada Bucureștiului

“Nu este nicio îndoială că adoptarea acestor prevederi ar duce la dispariția platformelor de transport alternativ din România. Ne este greu să credem că Guvernul ar putea să accepte aceste solicitări, care nu se referă la crearea unui mediu concurențial, ci la închiderea unui întreg sector în beneficiul altuia”, a declarat Cătălin Codreanu, președintele Coaliției pentru Economia Digitală.

Coaliția pentru Economia Digitală atrage atenția că, deși sunt reglementate diferit, atât transportul alternativ, cât și serviciile de taximetrie sunt la fel de strict controlate. Atât industria de transport alternativ, cât și industria de taxi au reglementări în oglindă în ceea ce privește pregătirea și calificarea șoferilor, la fel și exigențele cu privire la operatorii de transport. Este necesar ca cele două servicii să concureze liber pe piață, acest lucru însemnând liberalizarea serviciilor de taximetrie, iar o eventuală gestionare a numărului de licențe de taxi să poate fi făcută de autoritatea locală în situații particulare.

VIDEO Circulația pe podul de la Grădiștea, pregătită să fie redeschisă. După aproape 20 de ani, trenurile vor reveni pe linia clasică dintre București și Giurgiu CITEȘTE ȘI VIDEO Circulația pe podul de la Grădiștea, pregătită să fie redeschisă. După aproape 20 de ani, trenurile vor reveni pe linia clasică dintre București și Giurgiu

„Am susținut întotdeauna liberalizarea serviciilor de taximetrie pentru a crea un mediu concurențial cât mai corect, dar aceste idei au fost mereu respinse de grupurile de interese care controlează industria de taxi,” a adăugat Codreanu.

Diferența este făcută de transparența și trasabilitatea acestor servicii. Serviciile de transport alternativ sunt singurele care oferă transparență totală: pasagerul cunoaște ruta de la bun început, știe cu ce șofer merge, cu ce mașină și numărul de înmatriculare al acesteia și știe prețul de la bun început. Este singurul tip de transport în care autoritățile, inclusiv Poliția, au acces total la cursele efectuate, detaliile acestora și tranzacțiile financiare. Transportul alternativ este singurul transport urban în care nu poți să călătorești fără a folosi aplicația și nici să te înțelegi cu șoferul la preț.

VIDEO Un zbor al companiei United Airlines a fost deviat după ce avionul, construit de Boeing, a pierdut o roată în zbor CITEȘTE ȘI VIDEO Un zbor al companiei United Airlines a fost deviat după ce avionul, construit de Boeing, a pierdut o roată în zbor

„Avem de ales între modernitate și transparență și întoarcerea la sisteme monopoliste care nu sunt construite în interesul consumatorului, ci al intereselor de grup. Credem că în primul rând alegerea trebuie să fie a românilor, iar cei peste 3 milioane de români care au ales transportul alternativ sunt o dovadă a viabilității acestui sistem”, a concluzionat Codreanu.

Despre Asociația Coaliția pentru Economia Digitală

Coaliția pentru Economia Digitală reprezintă principalele platforme digitale de transport alternativ Bolt și Uber, principalele platforme digitale de livrare de alimente și alte bunuri Bringo, Glovo și Tazz și operatorul de închiriere de trotinete Lime. Coaliția este un catalizator pentru digitalizarea economiei României și un avocat al inițiativelor și programelor inovatoare, ce încurajează serviciile digitale în folosul unei Românii competitive. Susținem inovarea digitală și impactul său pozitiv asupra societății.

viewscnt
Afla mai multe despre
uber
bolt
ministerul transporturilor
ordonanta
coaliția pentru economia digitală