Amânare, de această dată, este anunțată până la jumătatea anului 2028, au anunțat Forțele Aeriene americane, transmite Reuters.
Noua întârziere se adaugă unei serii de amânări care au afectat programul în ultimii ani, scrie News.ro
Această decalare suplimentară riscă să îl nemulțumească pe președintele Donald Trump, care a declarat că își dorește să utilizeze noile aeronave înainte de încheierea mandatului său, în ianuarie 2029. Programul ar urma astfel să fie cu aproximativ patru ani în urma calendarului inițial.
Costul total al proiectului Boeing pentru cele două avioane depășește în prezent 5 miliarde de dolari. Actualele aeronave Air Force One sunt în serviciu din 1990. Programul presupune transformarea a două avioane Boeing 747-8 în aparate specializate, dotate cu sisteme avansate de comunicații și apărare, destinate transportului prezidențial.
Boeing a transmis, într-un comunicat, că se înregistrează progrese în cadrul programului și că obiectivul companiei rămâne livrarea a două aeronave Air Force One la standarde ridicate pentru Statele Unite.
Compania a obținut în 2018 un contract în valoare de 3,9 miliarde de dolari pentru construirea avioanelor, însă costurile au crescut semnificativ, iar Boeing a înregistrat până acum cheltuieli de 2,4 miliarde de dolari care au afectat rezultatele financiare.
În luna mai, Statele Unite au acceptat un avion Boeing 747 de lux, oferit cadou de Qatar. Casa Albă a solicitat Forțelor Aeriene să accelereze modernizarea acestuia pentru a putea fi utilizat ca avion prezidențial. Lucrările de transformare au fost încredințate companiei de apărare L3Harris Technologies.
Președintele Trump și-a exprimat anterior nemulțumirea față de întârzierile Boeing, însă a exclus posibilitatea apelării la rivalul european Airbus. În aceeași perioadă, directorul general al Boeing, Kelly Ortberg, a declarat că Elon Musk, consilier al președintelui, oferă sprijin în procesul de gestionare a livrării noilor avioane.
În luna iunie, Boeing l-a numit pe Steve Sullivan, fost director în cadrul Northrop Grumman, la conducerea programului Air Force One. Sullivan, care a lucrat anterior la programe majore precum bombardierul B-21, l-a înlocuit pe Gregg Coffey, mutat într-o altă funcție în cadrul companiei.













