Grupul german Bosch anunță că, până în 2028, va investi o sumă suplimentară de ordinul sutelor de milioane de euro în software-ul său de gestionare a mișcării vehiculului (Vehicle Motion Management). De asemenea, cu soluțiile brake-by-wire și steer-by-wire, Bosch estimează că va atinge venituri cumulate din vânzări de peste 7 miliarde de euro până în 2032.
”Bosch deține expertiză atât în domeniul software-ului, cât și în cel al hardware-ului. Fără un hardware sofisticat, nici cea mai inteligentă mașină nu se va mișca un singur milimetru. Scopul nostru este să continuăm să jucăm un rol cheie în modelarea industriei în era mobilității bazate pe software, oferind soluții personalizate și inteligente”, a declarat Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch, la ediția IAA Mobility de anul acesta din München.
De asemenea, prin tehnologiile brake-by-wire și steer-by-wire, compania estimează că va genera venituri totale ce vor depăși 7 miliarde de euro până în 2032. Ritmul de creștere al pieței pentru această tehnologie-cheie se va accelera în continuare în anii 2030.

”Tehnologia by-wire oferă o imagine a viitorului în construcția vehiculelor în ansamblu. În viitor, hardware-ul va fi proiectat astfel încât să răspundă cerințelor software-ului”, a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de administrație Bosch și președinte al sectorului de activitate Mobilitate.
În cadrul mobilității bazate pe software, divizia Bosch Mobility continuă să se dezvolte – de la hardware cu software încorporat, până la software complet independent pe care producătorii și partenerii îl pot integra în propriile ecosisteme.
În ciuda stagnării producției globale de vehicule, a cererii reduse și a întârzierilor în domeniul electromobilității și al conducerii autonome, Bosch Mobility previzionează o ușoară creștere pentru anul curent. Creșterea veniturilor din vânzări este estimată la aproape 2%, spun reprezentanții Bosch.
Până în prezent, un vehicul era considerat „nou” doar în momentul livrării sale.
”În viitor însă, software-ul său va fi actualizat continuu și va învăța permanent prin intermediul inteligenței artificiale”, a declarat Heyn.
În ceea ce privește software-ul Bosch Vehicle Motion Management, acesta coordonează toate mișcările vehiculului controlând centralizat frânele, direcția, trenul de rulare și șasiul. Aceasta îmbunătățește sincronizarea între sistemele individuale și permite ajustarea acestora în funcție de preferințele șoferului.
”Software-ul Bosch este utilizat pe scară largă, fiind adoptat deja de peste douăzeci de producători din Europa, China și Japonia. În următorii trei ani, Bosch va investi o sumă de ordinul sutelor de milioane de euro în Vehicle Motion Management și își va extinde portofoliul modular de software și funcții în toate domeniile. Vehicle Motion Management de la Bosch funcționează și mai bine în combinație cu soluțiile by-wire, deoarece software-ul poate controla independent acționările frânelor și direcției, fără a depinde de intervenția șoferului”, precizează Bosch.
Vehiculele moderne, proiectate și dezvoltate din perspectiva software-ului, utilizează un număr tot mai redus, dar mai performant, de calculatoare de bord. ”Acestea reprezintă un motor de creștere pentru Bosch: divizia sa de calculatoare performante înregistrează în prezent o creștere anuală de peste 5 procente, având în portofoliu producători auto precum BMW Group”, mai spun reprezentanții grupului.
Grupul Bosch este prezent de peste 30 de ani în România și are aproximativ 10.320 de angajați în șapte entități. În 2024, Bosch a generat vânzări consolidate în valoare de 529,5 milioane de euro pe piața din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au ajuns la 2,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul său de cercetare și dezvoltare din Cluj și unitățile sale de producție pentru Mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de soluții de business și tehnologie la Timișoara. Pe lângă sediul său central, Bosch are în București un birou de vânzări pentru sectoarele sale de activitate Mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie, și o filială a BSH Home Appliances Group. În plus, există o divizie Bosch Rexroth în Blaj care se concentrează pe vânzarea tehnologiei de acționare și control.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 418.000 de angajați în întreaga lume (la 31 decembrie 2024). Compania a generat vânzări de 90,3 miliarde de euro în anul 2024. Operațiunile sale sunt împărțite în patru sectoare de activitate: Mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie.
Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 490 de filiale și companii regionale din peste 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. În cele 136 de locații de pe tot globul, Bosch are aproximativ 87.000 de angajați în cercetare și dezvoltare.