BYD Atto 2 va avea în Europa o versiune mai ieftină decât cea aflată în prezent în gama sa, odată cu introducerea motorizării plug-in hybrid, similară cu cea de pe Seal U DM-i. Chinezii speră că vor avea un succes comparabil cu cel pe care îl înregistrează cu modelul Seal U DM-i, în segmentele superioare.
Compania chineză nu a anunțat încă prețurile pe piețele europene, dar estimările vorbesc despre aproximativ 2.000 de euro mai puțin față de cea mai ieftină versiune electrică, Active, care în România costă 31.250 euro iar în Germania 30.000 de euro. Asta înseamnă că prețul viitorului hibrid DM-i ar putea fi între 28.000 – 29.500 euro, în funcție de piață.
Tehnologia PHEV utilizată de BYD pe modelele sale are la bază motorul pe benzină standard al industriei auto chineze, 1.5 litri turbo, și motorul sau motoarele electrice, în funcție de model.
Bateria care alimentează propulsorul electric asigură până la 90 km de autonomie și contribuie la un consum redus de combustibil, în timp ce întreg sistemul poate ajunge la o autonomie de circa 1000 km, comparabil din acest punct de vedere cu un diesel de mic litraj.
Pe Seal U, de exemplu, sistemul DM-i poate susține o autonomie de până la 1080 km, cu un consum mediu de 6,4 litri/100 km, o valoare comparabilă sau chiar mai mare însă decât cea de pe multe hibride, mult mai ieftine.
Compania urmează să ofere mai multe detalii tehnice ale noului model în perioada următoare și anunță că va începe livrările anul viitor, la scurt timp după startul comenzilor.
Primele informații arată că vor exista unele diferențe estetice față de modelul electric, cu o grilă frontală mai mare, pentru a putea susține admisia de aer la motor, dar și unele detalii noi ale barei de protecție. Ca și Atto 2 electric, noul DM-i va fi vândut în două versiuni de echipare, cu specificații diferite.
Modelul BYD Atto 2 are dimensiuni specifice SUV-urilor de segment B (este puțin mai scurt decât Dacia Bigster, cu 4,31 metri lungime, 1,83 metri lățime) iar bateria de 45 kWh asigură 312 km autonomie.
Designul lui Atto 2 nu este nici pe departe unul chinezesc, așa cum se întâmplă cu cele mai multe dintre mașinile mărcilor din China, el fiind realizat de Wolfgang Egger, nimeni altul decât directorul de design al BYD la nivel global.














