Alpine a prezentat în premieră A390 sub forma unui concept în urmă cu aproximativ un an, iar modelul de serie a fost dezvăluit în primăvara acestui an. Acum, marca aduce în sfârșit pe șosele primul său SUV, unul complet electric, care va putea fi comandat începând de luna viitoare la dealerii din Franța, pentru început.
Alpine A390 face parte din planul pus la punct de fost CEO al grupului Renault, Luca de Meo, pentru electrificarea mărcii și extinderea gamei. Este al treilea model al mărcii din epoca modernă, după A110 și A290, fiind totodată al doilea model cu propulsie electrică.
La startul comenzilor va fi disponibilă versiunea GT, la un preț de 67.500 de euro, în timp ce versiunea de top GTS va fi lansată la începutului anului viitor, la un preț de 78.000 de euro.
Compania spune că mașinile vor fi disponibile în showroom-uri la sfârșitul acestui an, iar primele livrări vor fi făcute în 2026.
Alpine A390 este, din punct de vedere al caroseriei, un crossover fastback, care încearcă să ia de la fiecare dintre standarde câte puțin, pentru a atrage cât mai mulți clienți, dar păstrând spiritul sportiv al mărcii.
Din punct de vedere tehnic, mașina dispune de tracțiune integrală, asigurată de trei motoare electrice și controlată de inovativa tehnologie Alpine Active Torque Vectoring.
Mașina este fabricată în Franța, în uzina Dieppe, care aparține exclusiv Alpine, în timp ce motoarele și bateriile sunt fabricate în unitățile Ampere din Clion și Douai. Mașina folosește doar celule produse în Europa, ceea ce înseamnă că nu va fi penalizată în programele de subvenționare din UE, din această perspectivă.
Versiunea Alpine A390 GT are o putere maximă de 400 CP, generată de un motor frontal și două motoare spate, câte unul pentru fiecare roată. Accelerația de la 0 la 100 km/h este de numai 4,8 secunde, iar autonomia oferită de bateria de 89 kWh ajunge până la 555 km. Sistemul de încărcare poate merge până la 190 kW, la stații de mare putere, cu 11 și 22 kW pentru stații AC.
Designul bazat pe linii sport, pe faurile adaptive de tip matrix și jantele de 20 de inchi, iar la interior volanul inspirat din Formula 1 sau scaunele acoperite cu piele Nappa sunt doar câteva detalii care poziționează modelul Alpine în zona ultra-premium, unde concurează cu rivalii de la Porsche și cu modelele similare de la Audi, BMW sau Mercedes.
Versiunea GTS, care va putea fi comandată la începutul lui 2026, va avea o putere de 470 CP, cu o accelerație 0 – 100 km/h de numai 3,9 secunde și o viteză maximă de 220 km/h. În plus, o serie de echipamente suplimentare, precum sistemul Alpine Telemetrics Expert, vor completa nivelul ridicat de asistență al acestui model.
Alpine A390 are legături puternice cu modelul Renault Scenic, de la care a împrumutat platforma, dar este mult mai mare și mai spațios decât acesta.
Are o lungime de 4,61 metri, 1,88 metri lățime și 1,53 metri înălțime, fiind un competitor direct, conform declarațiilor reprezentanților mărcii, cu Porsche Macan și cu Tesla Model Y, având un ampatament de 2,7 metri, chiar dacă dimensiunile sunt ușor mai mici decât cele două rivale.
Pe de altă parte, modelele electrice Audi Q4 e-tron sau BMW iX1 pot fi considerate de asemenea competitori direcți.














