Producătorul auto chinez BYD a raportat vânzări de sub 400.000 de autovehicule, în luna septembrie, ajungând la 3,2 milioane de vehicule vândute în primele trei trimestre ale acestui an.
Volumul confirmat de companie, după ce informația fusese publicată pe site-ul bursei din Hong Kong, a fost de 396.270 vehicule, dintre care 393.060 de vehicule au fost autoturisme electrice și PHEV. Exporturile BYD au fost în septembrie de 70.851, aproape duble față de anul anterior.

În urmă cu un an, în septembrie 2024, BYD raportase 419.426 de autovehicule, respectiv 2,7 milioane de vehicule în intervalul ianuarie – septembrie. Creșterea vânzărilor din acest an este în acest moment de 18,5%.
Cifrele reprezintă o scădere de 5,5% față de rezultatele din urmă cu un an și confirmă temerile privind incapacitatea BYD de a atinge ținta anunțată la începutul anului, de 5,5 milioane de vehicule vândute.
Scăderea vine după 19 luni consecutive de creștere, care au fost însă presărate cu mai multe scandaluri în China, unde autoritățile au fost nevoite să intervină pentru a opri celebrele deja înmatriculări de vehicule second-hand cu zero kilometri, la scurt timp după ce unul dintre cei mai mari dealeri BYD a dat faliment sub presiunea companiei, care cerea creșterea vânzărilor în mod accelerat.
Apoi a urmat un al treilea scandal, cel al războiului prețurilor, în care de asemenea au intervenit autoritățile. BYD a provocat reacții virulente din partea concurenților, după ce a scăzut prețurile cu până la un sfert pentru modelele vândute pe piața locală.

După primele nouă luni, BYD a exportat un total de 701.579 vehicule, atât autoturisme, cât și vehicule comerciale ușoare, mult mai puțin decât principalii rivali, Chery, care sunt și cel mai mare exportator al Chinei, cu aproximativ 2 milioane de vehicule vândute pe piețele internaționale în primele trei trimestre ale acestui an.