O cerere masivă de autovehicule în momentul anunțului privind creșterea TVA ar putea sta la originea unei creșteri foarte mari a înmatriculărilor din luna septembrie.
Valoarea TVA a crescut de la 1 august, la 21%, cele două procente aducând majorări importante ale prețului autovehiculelor pentru persoanele fizice, care nu-și deduc TVA la achiziție. În același timp, baza foarte redusă de raportare din 2024 a adus acest procent de creștere mare.
În total, DGPCI a raportat 18.895 de autovehicule înmatriculate, cu 38,53% mai multe decât în urmă cu un an, dintre acestea autoturismele reprezentând 12.463 de unități, cu 38,86% mai multe decât în august 2024, când erau înmatriculate doar 8.975 de autoturisme.
Și vehiculele comerciale ușoare (LCV) au crescut cu 32,14%, la un volum de 1.246 unități, față de numai 943 în 2024.
Cele mai vândute mărci din septembrie au fost Dacia, cu 4.122 de unități, respectiv Renault, în rândul mărcilor de import, cu 1.140 unități, urmate de Toyota, cu 1057 de autoturisme și Skoda, cu 896 autoturisme.

Dacia Logan a revenit în forță ca lider al clasamentului celor mai vândute mașini din România, cu un volum important, 1.741 de unități înmatriculate într-o singură lună, acesta fiind urmat de Duster, cu 931 de unități, și Sandero, cu 774 unități.
La mărcile de import, cele mai vândute au fost Renault Clio, cu 483 autoturisme, Toyota Corolla, cu 333 unități, și Skoda Octavia, cu 315 unități.
Noul SUV de la Dacia a urcat semnificativ în preferințele românilor, aflându-se în august pe locul 5, cu 401 unități înmatriculate, iar Jogger a scăzut vizibil, la 261 unități, coborând pe locul 8.
Ultimele două locuri din Top 10 al vânzărilor au fost ocupate de Skoda Scala, cu 231 unități, și Ford Puma, cu 229 unități.
După primele nouă luni ale acestui an, piața de autoturisme din România a atins un volum de 108.306 unități, situația rămânând în continuare negativă, cu -6,23%, față de anul anterior, din cauza scăderilor generate de amânarea Programului Rabla.