Călătoriile cu trenul - mai grele și de durată tot mai mare pe distanțe lungi. Care este motivul

Călătoriile cu trenul - mai grele și de durată tot mai mare pe distanțe lungi. Care este motivul
scris 30 iun 2021

Episoadele de vreme severă, infrastructura precară, locomotivele vechi și comunicarea cu probleme au complicat în ultimele săptămâni călătoriile cu trenul pe distanțe lungi. O combinație dintre acești factori a dus chiar și la întârzieri de 4-7 ore, ceea ce înseamnă că un drum cu trenul dintr-o parte a alta a țării poate dura 20-24 de ore. Din păcate, astfel de episoade duc la scăderea și mai mult a încrederii în tren și îndreaptă oamenii către mașina personală.

În ultimele 3 săptămâni au fost multe cazuri de întârzieri foarte mari. De exemplu, trenul sezonier Arad - Mangalia a făcut 24 de ore, în loc de 17, iar într-o altă zi, trenul Curtici - Craiova - București a întârziat patru ore. Tot patru ore a întârziat un tren Galați - București, după ce locomotiva s-a defectat. Sunt doar câteva exemple. Din cauza infrastructurii poți traversa țara de la un capăt la altul cu o medie de 50 km/h: dacă se mai adaugă la acest parcurs încă 3-4 ore atunci este foarte grav, scrie Hotnews.ro.

Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România CITEȘTE ȘI Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România

Nu a fost publicată o statistică a numărului de defecțiuni apărute la locomotivele CFR Călători, însă în ultimele două săptămâni au fost nepermis de multe, cu consecințe deloc plăcute pentru pasageri. Cel mai recent exemplu este de marți, când trenul București - Curtici - Viena a staționat aproape două ore în Sinaia, la nici 90 de minute de la plecarea în cursă.

Întârzieri de 3-4 ore au fost și din cauza unui tren de marfă care a deraiat în județul Mureș: trenul de marfă a fost retras din linia curentă, iar această operațiune a durat. Tot în week-end, în zona Câmpina, apele au ajuns la nivelul liniei de cale ferată.

Problemele de infrastructură se simt mai rău în situații severe

Episoadele severe de vreme au apărut în aceste săptămâni mai des decât în alți ani: au fost mai dese furtunile și perioadele cu precipitații masive. Problema este că în multe porțiuni este linie simplă, astfel că se intervine greu, iar dacă un tren se blochează apar întârzieri în lanț.

Locomotivele se strică prea des

În ultimele săptămâni au fost multe cazuri în care s-au defectat locomotive ale CFR Călători și înlocuirea a durat și câteva ore. Este un lucru neplăcut și nu e de mirare dacă ținem cont că media de vârstă a parcului este de 40 de ani și există în funcțiune și locomotive produse acum peste cinci decenii.

Angajații de la divizia de reparații au protestat la început de 2020 și spuneau că trebuie în multe cazuri să ia o piesă de la o locomotivă pentru a o pune la alta și că lucrurile sunt din ce în ce mai grave.

Vârsta medie a parcului inventar de vehicule feroviare de tracțiune, în funcție de tipul de tracțiune se prezintă astfel: locomotive electrice - 39 de ani, locomotive diesel – 45 ani, automotoare – 50 ani. Mai puțin de 15 locomotive CFR Călători au fost modernizate după 2007. Ultimele vehicule feroviare de tracțiune au fost achiziționate de către CFR Călători în perioada 2009-2011.

Statul vine cu tichete sociale pentru sprijin educational, ajutor atât pentru familii, dar și pentru retailerii loviți de pandemie. Cum poți intra în program CITEȘTE ȘI Statul vine cu tichete sociale pentru sprijin educational, ajutor atât pentru familii, dar și pentru retailerii loviți de pandemie. Cum poți intra în program

Probleme de comunicare cu pasagerii

Deficiențe de comunicare sunt și la CFR Călători: de multe ori călătorilor din tren nu li se spune de ce un tren staționează zeci de minute. Nu există vreo pagină a CFR Călători în care să fie listate întârzierile trenurilor în timp real.

viewscnt
Afla mai multe despre
tren
calatorii