Prețul bateriilor folosite în industria auto a scăzut în ultimii ani, chiar dacă nu cu viteza pe care și-o doreau clienții și producătorii. În funcție de tehnologia folosită, prezența litiului este cea care ridică foarte mult prețul per kilowat oră. Noile chimii cu fier vor aduce însă mari reduceri de prețuri, chiar dacă unele dintre performanțe vor avea de suferit, relevă datele analizate de Profit.ro.
Prețul after-sales al unei baterii de 26,8 kWh pentru modelul Dacia Spring este nu mai puțin de 7.000 de euro, potrivit unei analize realizate de publicația franceză L’Argus, care trece în revistă toate mașinile grupului Renault echipate cu baterii și prețul acestora.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Conform unul calcul simplu, prețul pe kilowat oră este de 261 de euro, cel mai mic din toată gama Renault Group, dar tot este aproape dublu față de prețul de achiziție vehiculat în industria auto, de sub 150 dolari pe kWh, pe care îl plătește constructorul. Avantajul de preț al lui Spring față de alte modele este tras în jos de arhitectura pe 262,8 volți, care nu permite încărcări la viteze mari, lucru care se simte și în capacitatea de recuperare a energiei.
Următoarele prețuri sunt cele de pe două dintre cele mai noi modele electrice ale Renault, 5 și Megane, cu aproximativ 280 euro/kWh, respectiv 14.400 euro pentru Renault 5 și 17.000 euro pentru Renault Megane E-Tech.
Modelele Scenic E-TEch și Zoe au și ele prețuri pe kWh apropiate, dar corespunzătoare capacităților bateriilor pe care le folosesc. Scenic are și cea mai scumpă baterie din toată lista, respectiv 25.000 de euro, pentru versiunea cu 87 kWh capacitate.
În segmentul hibridelor, prețurile afișate sunt mult mai mari, de peste 10 ori, față de cele folosite la BEV, deși capacitățile lor sunt foarte mici. La Dacia, de exemplu, pentru Duster 1.6 Hybrid prețul bateriei este, conform jurnaliștilor francezi, 3.500 euro, ceea ce înseamnă aproape 3.000 de euro pe Kwh, pentru o baterie pe 230 V, de 1,2 kWh. Același preț este și la Jogger, fiind vorba despre un motor și o baterie identice, iar prețul se regăsește și la modelele Renault hibrid.
CITEȘTE ȘI VIDEO Renault are probleme cu motorul 1.6 Hibrid, regăsit și pe Jogger și Duster. Dacia se confruntă deja cu primele erori reclamate de români pe cele două modeleUn preț intermediar este regăsit la mașinile PHEV, acolo unde un kWh de baterie costă aproape 1000 de euro, la capacități de aproape 10 kWh, cu arhitectură pe 400 volți. Astfel, bateria pentru un Megane E-Tech PHEV poate fi cumpărată cu 9.000 de euro.
Renault folosește în prezent baterii litiu-ion NMC (nichel-mangan-cobalt) de la furnizorul sud-coreean LG pentru vehicule electrice, în timp ce pe modelele hirbide instalează baterii chinezești sau japoneze. Pe viitoarele modele, constructorul francez urmează să instaleze și baterii LFP, Litiu-Fier-Phosfat, care sunt mai ieftine.