Volvo Cars, o companie auto deținută de holdingul chinez Geely, a demarat un volum foarte mare de concedieri la nivel global, în cadrul planului său de reducere a costurilor.
Măsurile au fost inițiate de noul CEO, Hakan Samuelsson, care a fost chemat de la pensie pentru a prelua, pe o perioadă determinată, conducerea Volvo Cars, după ce fostul CEO, Jim Rowan, a demisiona la presiunea acționarilor, într-un moment dificil pentru companie.
După întreg demersul juridic de negociere cu sindicatele și parcurgere a etapelor legale, momentul închiderii contractelor cu cei mai mulți dintre cei vizați de concedieri a determinat CEO-ul Volvo Cars să facă o declarație mai puțin obișnuită. Hakan Samuelsson a transmis un avertisment „pentru a evita să ne mai confruntăm cu astfel de situații din nou”.

„Săptămâna aceasta, mulți dintre colegii noștri din Volvo au fost concediați.
Înțeleg profund frustrarea și dezamăgirea pe care ei o simt. Este totodată un semnal privind responsabilitatea pe care o avem ca lideri când angajăm pe cineva care își investește viitorul în compania noastră”, a transmis Samuelsson, care este considerat principalul artizan al revirimentului Volvo, după cumpărarea companiei suedeze de către Geely, de la Ford.
„Trebuie să reflectăm la asta și să facem orice este posibil să evităm să ne mai confruntăm cu aceeași situație din nou”, a mai subliniat șeful Volvo, în încercarea de a transmite un mesaj privind modul în care s-au făcut angajările în companie în ultimii ani.
La momentul inițierii planului de restructurare, Volvo a anunțat că urmărește o reducere a costurilor cu 18 miliarde de coroane și eliminarea a circa 3.000 de locuri de muncă, în toată lumea.
Cu toate acestea, aproximativ jumătate din concedieri erau deja prevăzute pentru sediul central din Suedia, unitatea Volvo Personvagnar AB.

„Volvo Cars își menține ambiția de a deveni o companie de automobile complet electrice, deoarece segmentul de piață cu cea mai rapidă creștere este segmentul complet electric, iar Volvo Cars este lider în această tranziție”, mai spune constructorul suedez.
Pe lângă cei aproximativ 1.200 de angajați proprii, alte 1.000 de persoane cu contracte de colaborare (consultanți) își încheie relația cu Volvo în acest an.
Compania ar trebui să finalizeze în această toamnă întreg procesul de reorganizare inclusiv la nivel de structuri de conducere și adminitrație.

Hakan Samuelsson a explicat că „industria auto se află în mijlocul unei perioade dificile”.
El a menționat în cadrul măsurilor sale obiectivele pe care le urmărește: îmbunătățirea fluxului de numerar și reducerea structurală a costurilor.
Compania și-a bugetat un cost unic generat de restructurare de circa 1,5 miliarde coroane, care a fost evidențiat în rezultatele pentru primul semestru, în timp ce efectele vor începe să fie vizibile odată cu cifrele aferente trimestrului patru.