Corespondență din München - Șeful Renault Group, Luca de Meo: Dacia este o marcă emoțională. Oamenii intră în mașină și miroase a nou!

Corespondență din München - Șeful Renault Group, Luca de Meo: Dacia este o marcă emoțională. Oamenii intră în mașină și miroase a nou!
scris 9 sep 2021

Luca de Meo, cel care a preluat în urmă cu un an conducerea Renault Group, este convins că doar produsele care creează emoție pot readuce clienții în showroom-urile companiei. El spune că Dacia, la fel ca Renault, este o marcă emoțională și va avea automobile „rough & tough”, de-acum înainte.

Luca de Meo a explicat, la München, că mizează foarte mult pe mașinile care generează emoție. „Noi, la Renault, am pierdut, cumva, drumul și trebuie să ne întoarcem de la start”, referindu-se la motivele pentru care a ales ca modelul istoric Renault 5 să primească un remake sub forma unui vehicul electric. El a povestit o discuție cu un delaer foarte vechi al mărcii, din Franța, care i-a spus „aștept de 15 ani un Renault 5”.

Fapte bune făcute de Profi CITEȘTE ȘI Fapte bune făcute de Profi

„Nu-mi permit să o dau în bară cu oricare dintre proiectele din următorii cinci ani. În caz contrar, suntem faliți”, a argumentat Luca de Meo decizia sa. „M-am întrebat întotdeauna de ce unii, atunci când introduc tehnologie nouă, hibrid, plug-in, electric, trebuie să o facă într-un design ciudat. N-am înțeles niciodată. Când am văzut primul Prius, ca european, m-am întrebat de ce să nu pui motorul hibrid pe o Corolla”.

„Cu Renault 5 noi am ocupat prima pagină a fiecărei reviste de pe planetă. Pentru mine asta înseamnă că trebuie să ne întoarcem la aceste lucruri. Până la urmă este marketing, iar la sfârșitul zilei oamenii cumpără mașina și asta e bine”, crede șeful Renault, dar în același timp nu ignoră nicio secundă latura emoțională.

„Eu, personal, cred că sufletul automobilului este în rădăcini. Dacă tai rădăcinile, pierzi brandul și sufletul”, a mai completat De Meo. Actualul CEO al Renault este cel care a coordonat remake-ul modelului Fiat 500, în urmă cu 14 ani, un succes imens pentru compania italiană.

„Am pierdut magia în industria automobilului. Acesta este motivul pentru care noi nu avem succes în prezent. Mărcile de volum au o problemă pentru că sunt strânse între premium și mașinile de buget. E o problemă de totul sau nimic. În toată cariera mea am încercat întotdeauna să fac produse emoționale. Niciodată nu am agreat ideea că mașinile sunt un bun de consum. Niciodată!” și-a încheiat Luca de Meo pledoaria pentru mașinile care produc emoție.

FOTO Corespondență din München – Dacia Jogger a debutat la Salonul Auto IAA, alături de noul logo al mărcii și noile culori de brand CITEȘTE ȘI FOTO Corespondență din München – Dacia Jogger a debutat la Salonul Auto IAA, alături de noul logo al mărcii și noile culori de brand

Și despre Dacia, Luca de Meo crede același lucrur: „Dacia poate fi un produs emoțional. Le dăm clienților o mașină nouă la prețul unei mașini rulate. Oamenii pur și simplu intră în mașina cumpărată și miroase a nou. Este un produs emoțional pentru unii oameni”.

Evoluția mărcii, în viziunea lui Meo va fi în același spirit anunțat de noul concept Bigster: „Văd Dacia viitorului ca pe un produs la fel de robust, echipat esențial, dar cu toate echipamentele fundamentale. Cred că Dacia este astăzi în spiritul timpurilor. Cum spun germanii, «zeitgeist». Nu mai vor să-și petreacă 30 de ani pentru a-și cumpăra o mașină. Am văzut reacțiile la noul Jogger: «7 locuri, 15.000 de euro. Este grozav!». Dacia are nevoie să stea Dacia, cred în produsele „rough and tough” , așa cum am văzut pe noul concept Bigster”, a mai spus De Meo.

viewscnt
Afla mai multe despre
luca de meo
dacia
salon auto munchen