Dacia Duster se lansează cu trei motoare, dar pregătește alte cinci și o transmisie e-4WD

Dacia Duster se lansează cu trei motoare, dar pregătește alte cinci și o transmisie e-4WD
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 apr 2024

Nici nu s-au terminat bine testele internaționale dedicate presei cu noul Dacia Duster 3 și deja au apărut noi informații privind viitoarele evoluții ale celei de-a treia generații ale SUV-ului produs în România. Puterea maximă a mașinii va urca până la 150 CP, în viitorul apropiat, relevă datele analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Dacia Duster a fost lansată cu trei motoare, toate într-o formă de hibridizare, fie cu GPL, fie benzină – electric, marcând totodată dispariția unui motor diesel din gama Duster, în Europa. Cu excepția motorului 1.0 ECO-G, care funcționează atât cu benzină, cât și cu GPL, celelalte două sunt noutăți absolute pentru Dacia.

Tesla merge spre taxi autonom, după ce a renunțat la mașina ieftină promisă de mult timp CITEȘTE ȘI Tesla merge spre taxi autonom, după ce a renunțat la mașina ieftină promisă de mult timp

Motorul 1.2 TCE de 130 CP este un mild-hybrid preluat din gama Renault și are o arhitectură pe 48 de volți, una care permite reîncărcarea bateriei Li-Ion cu o capacitate de aproape 1 kWh în perioadele de frânare, pentru a folosi apoi energia stocată pentru pornirea de pe loc și pentru un surplus de putere în momentele de accelerație. Puterea totală a sistemului ajunge la 130 CP, el fiind însoțit doar de o cutie manuală, în șase trepte. Motorul este oferit și în varianta de tracțiune integrală, tot cu cutie manuală, dar într-o configurație diferită, cu rapoarte schimbate care să favorizeze cuplul la viteze reduse.

Motorul 1.6 Hybrid 140 este același de pe Jogger, de asemenea un motor preluat din banca de motorizări Renault, cu o putere ușor redusă, pentru a semnaliza poziția ierarhică în familia Renault. Puterea maximă a sistemului, 141 CP, este susținută de motorul termic aspirat de 1.6 litri, care are doar 95 CP, și de un motor electric integrat în cutia automatizată, care suplimentează cu încă 49 CP. Bateria are 1,2 kWh și o tensiune de 230 V, oferind posibilitatea de a rula electric pe distanțe scurte și contribuind la un consum redus de carburant.

VIDEO Mobilizare fără precedent a lui Umbrărescu, cu sute de muncitori și utilaje, pe Autostrada Ford CITEȘTE ȘI VIDEO Mobilizare fără precedent a lui Umbrărescu, cu sute de muncitori și utilaje, pe Autostrada Ford

Nu există nicio cutie automată în prezent, pentru tracțiunea integrală, și nu există nicio cutie automată cu un motor termic. De asemenea, motorizările de pe tracțiunea integrală ar putea să nu respecte emisiile Euro 7, începând din 2025. Din acest motiv, Dacia pregătește deja noi propulsoare pentru Duster, care să extindă oferta și să limiteze emisiile acestui model, în conformitate cu legislația europeană.

În primul rând, o modificare viitoare va aduce un motor mai puternic pentru tracțiunea 4x4, prin creșterea puterii actualului 1.2 TCE 130 la 140 CP. Publicația l’Argus susține că acest motor va intra în ofertă începând de la sfârșitul acestui an, odată cu lansarea lui Bigster.

Apoi, o noutate va fi o versiune non-hibridă a motorului de 1.2 litri, de numai 115 CP, care va fi însoțit de o cutie automată EDC. Acest lucru ar trebui să se petreacă peste aproximativ un an și să satisfacă cererea foarte mare de astfel de transmisii automate.

FOTO Mercedes-Benz EQS primește autonomie mărită și sistem de depășire automată CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes-Benz EQS primește autonomie mărită și sistem de depășire automată

Dar cele mai importante noutăți vor veni în declinări ECO-G, adică motoare care pot rula și cu GPL, asigurând astfel emisii scăzute de CO2 și costuri mai mici de utilizare. Potrivit informațiilor neoficiale, Dacia lucrează împreună cu partenerii săi pentru lansarea unui motor GPL de capacitate mai mare, care să aibă inclusiv o versiune hibridă.

În prezent, motoarele de un litru (1.0 ECO-G) ale grupului Renault, care sunt oferite atât pe marca Dacia, cât și pe unele modele ale Renault, au un concept original, care le permite să funcționeze alternativ cu benzină și gaz lichefiat, șoferul având posibilitatea să schimbe tipul de carburant în mers, de la bord. Motoarele au fost adaptate pentru a putea funcționa dual, având instalată o a doua rampă de injectoare, specifice pentru GPL, în timp ce motorul a fost ranforsat pentru a putea fi compatibil cu arderea gazului. În același timp, mașinile au un al doilea rezervor instalat în portbagaj, în locul roții de rezervă. Producția motoarelor și a mașinilor cu GPL este realizată de Dacia împreună cu partenerii italieni de la Landi Renzo, unul dintre cei mai mari producători de isntalații GPL din Europa.

Record de producție la Ford Craiova. Dacia, scădere ușoară CITEȘTE ȘI Record de producție la Ford Craiova. Dacia, scădere ușoară

Începând de anul viitor, acestea vor avea versiuni de 1.2 litri capacitate și vor veni în versiune simplă, benzină – GPL, de 120 CP, și în versiune mild-hybrid, cu arhitectură de 48 de volți, cu o putere de 140 CP și cutie automată EDC, dar cu tracțiune integrală de tip e-4WD. Asta înseamnă că puntea spate va fi acționată de un motor electric al sistemului hibrid, în locul clasicului cardan, ceea ce va aduce reduceri ale consumului.

Un an mai târziu, în 2026, informațiile arată că vor mai fi lansate alte două versiuni ale acestui motor: una cu cutie automată, mild-hybrid, dar fără tracțiune 4x4, și una similară cu cea de 120 CP, pe 12 volți, dar însoțită de o cutie robotizată de tip BVM.

Nu în ultimul rând, în zona de motoare full-hybrid, va avea loc o schimbare importantă, deoarece actualul motor 1.6 Hybrid 140 va fi înlocuit cu un motor mai mare, de 1.8 litri, care va fi însoțit de o cutie de viteze complet nouă, dezvoltată de partenerii de la Whylot, cu tehnologie în flux axial. Noul motor va aduce astfel un consum redus și o putere mult mai mare, 170 CP, devenind astfel cel mai puternic motor Duster din istoria acestui model. Lansarea acestui motor ar trebui să aibă loc peste aproximativ doi ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia duster
bigster
motor hibrid dacia
duster 4x4