Cu o gamă lărgită cu noul SUV Bigster și care cuprinde și cel mai ieftin automobil electric de pe piață, Dacia a reușit să vândă în luna septembrie, pe cea mai mare piață auto din Europa, 5.700 de autoturisme, un volum mai mare cu 39,5% față de cel din anul precedent, fiind indiscutabil una dintre cele mai mari creșteri în rândul mărcilor de volum. Cota de piață atinsă de Dacia a fost de 2,4%.
Cu acest volum, Dacia a surclasat celelalte mărci de import, Kia, Renault, Peugeot, Fiat, Citroen sau Volvo, care au volume apropiate de producătorul român de automobile. De altfel, Kia, Peugeot și Volvo se numără printre mărcile cu scăderi în luna septembrie.

După primele trei trimestre din acest an, Dacia are un volum de 53.581 vehicule vândute pe piața germană, cu un avans de 1,4% și o cotă de piață de 2,5%.
Pe segmentul electric, vânzările au continuat să crească, pentru toate mărcile prezente, cu excepția Tesla, care continuă să piardă clienți sistematic. În septembrie, Tesla a avut un volum de 3.404 autoturisme vândute, corespunzător unei scăderi de 9,4%, iar pe cele trei trimestre, volumul mărcii americane este în acest moment de 14.845 vehicule, cu -50,3% mai puține decât în urmă cu un an.

Mărcile chinezești au continuat să raporteze creșteri foarte mari cu 3 și chiar 4 cifre, semn că odată cu extinderea rețelelor de dealeri cresc și vânzările. BYD este în acest moment cea mai vândută marcă din China de pe piața germană, cu 3.255 de vehicule vândute în septembrie (peste Nissan) și 11.818 pe cele nouă luni care au trecut din acest an.
MG are ceva mai puține mașini vândute în septembrie, 2.615 unități, dar are 18.261 în intervalul ianuarie – septembrie. Și celelalte mărci importante din China încep să facă vânzări, chiar dacă mai timid: Leapmotor, intrată în acest an pe piață, a vândut 953 de unități în septembrie și 4.441 pe nouă luni, și depășește astfel Jeep. Xpeng și GWM se află mult mai jos în clasamentul vânzărilor, cu volume reduse, deocamdată.
În total, Germania a înregistrat în luna septembrie un volum total de 235.538 de autoturisme noi înmatriculate, cu 12,8% mai multe decât în august 2024, ajungând după primele trei trimestre la 2,1 milioane de autoturisme, un nivel aproxiamtiv similar (-0,3%) față de anul precedent.