Piața auto din Franța este prima care anunță datele privind înmatriculările, astfel că putem vedea în premieră care sunt efectele epidemiei de coronavirus: o prăbușire cu 72%, iar lucrurile ar putea să se agraveze în luna care urmează.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Cu toate showroom-urile închise de guvern, în campania de oprire a epidemiei de coronavirus, piața de automobile a cunoscut în Franța o scădere masivă a vânzărilor (îmatriculărilor), la numai 62.688 de autovehicule, de la 273.706 erau înmatriculate anul trecut în martie.
În acest context, Dacia a avut o cădere și mai mare, de peste 80%, cu numai 3.169 de autoturisme înmatriculate. Practic, marca Dacia a avut un număr de 3.107 de autoturisme personale înmatriculate în Franța, în martie, la care se adaugă 62 comerciale ușoare.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Cota de piață a mărcii a coborât, în martie, cu aproape 2 puncte procentuale, sub 5%.
În total, în primele 3 luni, Dacia a vândut circa 16.600 de automobile în Franța, una dintre cele mai mari piețe externe ale sale, volumul reprezentând un declin de peste 53% față de anul precedent.
Dacia înregistra scăderi încă dinainte de izbucnirea crizei coronavirus, cu un declin de circa 27% pe piața franceză în luna februarie. În total, Dacia a pierdut în jur de 29% pe piețele europene în a doua lună a anului, în contextul unui declin total de 7% al vânzările de automobile în Europa. Piața auto europeană, în ansamblu, a fost, la început de an, trasă în jos și de schimbări importante de taxare în mai multe țări, care influențează negativ cererea pentru anumite modele.
Marca Renault a avut o scădere de 68,5%, astfel că Renault Group, pe ansamblu, a înmatriculat 22.528 de autoturisme, cu 71% mai puține decât anul trecut. Pe segmentul de vehicule comerciale ușoare, Dacia a vândut doar 62 de unități.
Și PSA a avut aceeași situație, cu 72,4% scădere, doar marca premium DS având o scădere mai redusă, de 37,5%.

Mărcile străine, de import, au înregistrat o scădere similară, de 71,8%, dar au existat diferențe între mărcile auto de pe piață. În general, mărcile cu volume mai mici au pierdut mai puțini clienți, procentual. Grupul Hyundai-Kia a înregistrat o scădere de „numai” 55,1%, în timp ce Porsche a pierdut doar 14,7% din clienți.
După trei luni, situația pieței are un declin important deja, -34,1%, iar acesta se va accentua, cu certitudine după următoarele luni. Dacia are deja cifre îngrijorătoare, mult peste nivelul mediu al pieței, deoarece înregistrase și în ianuarie - februarie un declin accelerat. Cu numai 16.578 unități înmatirculate, marca românească contabilizează cu 53,5% mai puține mașini față de perioada similară a anului trecut.
Dacia a oprit producția de mașini din România, astfel că sunt în pericol și stocurile pe care le au dealerii, în eventualitatea unei reporniri a pieței în lunile următoare.