Dacia scade surprinzător în Germania. Toată piața a intrat în declin din cauza mașinilor electrice

Dacia scade surprinzător în Germania. Toată piața a intrat în declin din cauza mașinilor electrice
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 dec 2023

Vânzările de autoturisme din Germania au scăzut în luna noiembrie, ca urmare a dezechilibrului produs pe segmentul de automobile electrice. La fel ca toate mărcile, Spring a pierdut aproape jumătate din vânzările pe care le înregistra în urmă cu un an, relevă datele analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Germania a cunoscut un declin neașteptat pe piața de autoturisme în luna noiembrie, însă procentul de scădere de 5,7% a fost generat, de fapt, de automobilele electrice, potrivit statisticilor consultate de Profit.ro. Cauza nu este foarte clară, însă poate fi pusă pe seama schimbărilor numeroase de legislație, care a micșorat subvenția acordată atât la începutul anului 2023, cât și de la 1 septembrie (pentru companii).

VIDEO A început testarea iluminatului public pe lotul din Austrada Bucureștiului pregătit să fie dat în trafic CITEȘTE ȘI VIDEO A început testarea iluminatului public pe lotul din Austrada Bucureștiului pregătit să fie dat în trafic

În total, au fost înmatriculate 44.942 autoturisme electrice, pe această piață, volumul fiind mai mic cu 22,5% față de cel de anul trecut, ceea ce reprezintă o pierdere de peste 13.000 de vehicule. Numărul se apropie foarte mult de scăderea generală a pieței, care a fost de 14.811 autoturisme, în condițiile în care vânzările de automobile cu benzină au crescut cu 12,5%.

Situația de pe această piață a fost resimțită și de Dacia, cu modelul Spring, care a înregistrat un declin de 46,5%, având un volum de 1.089 unități înmatriculate. Procentele de scăderi ale celor mai populare mașini electrice au fost și ele destul de mari în cele mai multe cazuri. Tesla Model 3 a raportat un declin de 71,6%, având 1937 unități înmatriculate, iar Model Y a scăzut cu 26%, la 2840 unități. VW ID4 și ID5, împreună, au avut 2.240 unități, în scădere cu 22%.

Pentru Dacia, lucrurile au mers prost și cu celelalte modele. Duster a scăzut în noiembrie cu 23,3%, la un nivel de 1.367 autoturisme, iar Sandero, cu un total de 1.670 unități, a pierdut 25,4% din vânzări, raportat la noiembrie 2022. Singurul model care a crescut a fost Jogger, cu 1.281 exemplare înmatriculate, cu 42% peste volumul de anul trecut, acesta fiind și singurul model hibrid din oferta Dacia. În total, marca românească a înmatriculat 5.407 autoturisme, în luna zecea, având un declin de 22,5%.

Producția de automobile din România, depășită de Italia și Ungaria CITEȘTE ȘI Producția de automobile din România, depășită de Italia și Ungaria

Celelalte mărci cu scăderi importante au fost Ford, -37%, Fiat, -37%, Toyota, -30%, Renault, -24%, Mercedes, -11%, Hyundai și Kia, -11%.

După 10 luni, Dacia se menține într-o poziție bună, cu un avans de aproape 20% față de anul trecut, având un total de 62.616 autoturisme înmatriculate și o cotă de piață de 2,4%. Toate modelele au creșteri față de 2022, chiar dacă sunt valori procentuale clar diferite. Jogger are cel mai bun avans, cu 58% creștere, în timp ce Spring și-a limitat la 9,3% creșterea, ca urmare a scăderii din noiembrie. Și Duster, care a intrat deja în procesul de lansare a noii generații, are în continuare 17 procente peste nivelul din 2022.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia germania
vanzari dacia
inmatriculari dacia
piata auto germania