Dacia, singura marcă de volum din Franța cu creștere, în aprilie. Spring, pe locul al doilea la electrice

Dacia, singura marcă de volum din Franța cu creștere, în aprilie. Spring, pe locul al doilea la electrice
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 6 mai 2022

Vânzările de autoturisme noi din Franța au continuat să scadă, în a patra lună a acestui an, din cauza crizei de semiconductori care a adus numeroase închideri ale producției, atât pentru producătorii francezi, cât și pentru cei din alte țări. După patru luni, piața franceză de automobile are o scădere de 18,6% față de anul trecut, în condițiile în care acesta era deja pe minus față de 2019, relevă date analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dacia a reușit să rămână singura marcă de volum de pe piața din Franța care a înregistrat creștere în aprilie, pe o piață care a raportat numai 136.208 autovehicule înmatriculate, cu 24,6% mai puține față de perioada similară a anului trecut. Pe segmentul de autoturisme, acolo unde Dacia este relevantă, înmatriculările din Franța au totalizat 108.723 unități, cu 22,6% mai mici, ceea ce înseamnă că au fost vândute cu peste 30.000 de autoturisme mai puține, comparativ cu aprilie 2021. Totalul vânzărilor (înmatriculărilor) Dacia a fost de 8.550 unități, în aprilie, cu 6,5% mai multe decât în 2021, ceea ce a contribuit la creșterea cotei de piață la 7,9% și la o compensare parțială a pierderilor înregistrate de marca Renault. Grupul din care face parte Dacia a raportat 23.659 de autoturisme înmatriculate, cu 21% mai puține și o cotă de piață de 21,8%.

Concurenții de la Stellantis au avut o scădere și mai mare, de 29,3%, în condițiile în care cele două mărci de volum, Citroen și Peugeot, au raportat scăderi de peste 30% fiecare, iar creșterile au fost doar în dreptul mărcilor premium DS și Maserati.

Și celelalte mărci de pe piață, de import, au înregistrat scăderi mai mari sau mai mici, inclusiv Tesla având un declin de 54% față de anul trecut.

Vânzările mărcii Dacia au fost susținute în special de Dacia Sandero, care a ajuns, după patru luni, pe poziția a patra, cu 17.681 de unități înmatriculate, o cotă de 3,7% din piață, fiind depășit doar de Peugeot 208, Citroen C3 și Renault Clio, cele trei modele populare ale francezilor. Celelalte modele au înregistrat și ele volume în creștere: Duster – 9.669, locul 9, Spring, 6521, locul 17, Jogger, 2.869, locul 41.

EXCLUSIV VIDEO&FOTO Dacia va prezenta la Paris primul său automobil full-hibrid E-Tech. Când va fi lansată pe piață CITEȘTE ȘI EXCLUSIV VIDEO&FOTO Dacia va prezenta la Paris primul său automobil full-hibrid E-Tech. Când va fi lansată pe piață

Pe primele patru luni ale acestui an, marca Dacia păstrează o scădere de 2,76%, cu 37.631 de autoturisme înmatriculate, din cauza scăderii din prima lună a anului. Pe fondul unei scăderi și mai mari a pieței pe ansamblul său, de 18,57%, cota de piață a Dacia a crescut cu mai mult de un punct procentual, la aproape 8%.

Pe segmentul electric, care a însumat 12.692 de autoturisme, Dacia Spring a înregistrat din nou un volum foarte bun, în aprilie, de 1.568 de unități, fiind depășită doar de Fiat 500, cu 1.737 de autoturisme. Pe locul al treilea s-a clasat Renault Zoe, cu 1052 de unități.

Tesla Model 3 este pentru moment cel mai vândut automobil electric din Franța, după patru luni (6.646 unități), însă analiștii estimează că acesta va încetini și mai mult, odată cu creșterea prețului, care face mașina neeligibilă în programul de subvenții acordate de statul francez. Dacia Spring se află pe locul al doilea, cu 6.521 unități, și ar putea deveni de luna viitoare cel mai vândut automobil electric din Franța, dacă nu va fi depășit de Fiat 500.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia franta
inmatriculari franta
piata auto franta