DOCUMENT 600.000 de mașini noi pot deveni fier vechi la 1 ianuarie 2021

DOCUMENT 600.000 de mașini noi pot deveni fier vechi la 1 ianuarie 2021
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 iul 2020

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a trimis o scrisoare Comisiei Europene prin care cere amânarea intrării în vigoare a mai multor norme de emisii pentru autovehicule, dar și a unor noi reguli de siguranță, astfel încât industria auto să poată diminua impactul crizei induse de pandemia de coronavirus.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Dispozitivul ideal pentru activitățile tale din fiecare zi CITEȘTE ȘI Dispozitivul ideal pentru activitățile tale din fiecare zi

Președintele ACEA, Mike Manley, CEO al FCA în același timp, a trimis comisarului Thiery Breton o scrisoare prin care solicită amânarea cu șase luni a mai multor termene la care ar urma să intre în vigoare noi standarde de emisii în Uniunea Europeană. Este vorba despre normele Euro 6d TEMP, care vor intra în vigoare la 1 septembrie, pentru microbuze și ambulanțe, normele Euro 6d ISC-FCM pentru autoturisme și LCV-uri, care intră în vigoare la 1 ianuarie 2021, și Euro VI Step E, pentru camioane. De asemenea, noi reglementări de siguranță (clusterele A și B) sunt prevăzută să intre în vigoare în perioada următoare.

FOTO 97% grad de satisfacție în fashion-ul bărbătesc – cine a reușit? CITEȘTE ȘI FOTO 97% grad de satisfacție în fashion-ul bărbătesc – cine a reușit?

În scrisoarea trimisă comisarului Breton, încă din 18 iunie, dar publicată abia acum, în luna iulie, ACEA explică faptul că închiderea producției și a dealerilor în lunile anterioare au condus la crearea de stocuri la fabrici și la dealeri. Sunt vehicule care îndeplinesc actualele standarde de poluare, dar care nu vor mai respecta viitoarele norme ce vor intra în vigoare în lunile următoare. Industria riscă, în acest fel, să rămână cu mașinile nevândute, astfel că pierderile din cauza COVID-19 se vor amplifica. Potrivit estimărilor ACEA, circa 600.000 de vehicule produse deja nu vor respecta standardul Euro 6d ISC-FCM, iar circa 40.000 vehicule nu vor reuși să respecte normele Euro 6d TEMP. „Deoarece vânzările au trebuit să fie oprite, pentru a ne lupta cu Covid-19, nu este clar când vor fi vândute aceste vehicule”, scrie Mike Manley în scrisoarea sa.

VIDEO & FOTO Audi Q4 Sportback e-tron Concept, ultimul pas înainte de apariția noului model electric de serie CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Audi Q4 Sportback e-tron Concept, ultimul pas înainte de apariția noului model electric de serie

În același timp, vehiculele care urmează să fie produse în vederea vânzării după momentul intrării în vigoare a noilor norme nu reușesc să fie omologate la timp, ca urmare a întârzierilor generate de restricțiile din perioada anterioară. „Estimăm că aproximativ 2.100 de aprobări de sisteme de emisii sunt încă în așteptare pentru vehicule care îndeplinesc deja normele Euro 6d ISC-FCM”, se mai arată în scrisoarea ACEA:

Reprezentanții constructorilor de automobile aduc ca argumente în favoarea unei amânări cu șase luni a acestor termene faptul că alte țări, precum China sau Japonia, au luat deja astfel de decizii, pentru a susține industria auto.

Scrisoarea integrală poate fi citită aici.

viewscnt
Afla mai multe despre
acea
industria auto
norme euro 6d
comisia europeana norme poluare