Drumul spre Moldova, supranumit și „Drumul Morții”, va fi reconfigurat

Drumul spre Moldova, supranumit și „Drumul Morții”, va fi reconfigurat
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 aug 2021

Drumul spre Moldova, supranumit și „Drumul Morții”, pentru că este extrem de periculos, va fi reconfigurat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În loc de două benzi și acostament pe fiecare parte, care permite la limită circulația a patru mașini, vor apărea trei benzi - una pe un sens și două pe celălalt. După implementarea unui proiect pilot pe 10 kilometri, nu au mai avut loc accidente mortale pe acel tronson, arată Știrile Pro TV.

Ministrul Mediului, pregătind noua taxă auto, anunță: Creștem impozitele pe mașinile vechi. În 10-15 ani nu vor mai exista pe piață mașini cu motor pe benzină sau pe diesel! CITEȘTE ȘI Ministrul Mediului, pregătind noua taxă auto, anunță: Creștem impozitele pe mașinile vechi. În 10-15 ani nu vor mai exista pe piață mașini cu motor pe benzină sau pe diesel!

Acum, acest proiect se va extinde acolo unde infrastructura o va permite.

În acest moment, mulți șoferi folosesc acostamentul greșit ca banda de mers. Legal, pe DN2, partea românească din Drumul European 85, se circulă cu 100 de kilometri pe oră. Mulți șoferi nu respecta asta și se produc accidente foarte grave, iar șoseaua are un renume trist. Numai luna trecută și-au pierdut viața 10 oameni.

Într-un proiect pilot, autoritățile au delimitat trei benzi pe zece kilometri - două pe un sens, una pe celălalt, iar pe acest tronson numărul morților a fost zero. Proiectul 2+1 dintre Sinești și Movilița va fi extins pe tot DN2, anunță acum reprezentanții Companiei Naționale pentru Infrastructura Rutieră.

„O normă tehnică pentru a transforma drumurile cu o bandă pe sens cu acostament în drumuri 2+1. În noiembrie anul acesta vom termina ghidul tehnic și de la anul, 2022, vom trece la implementare și extinderea proiectului pilot pe alte sectoare de DN2 și alte drumuri”, a spus Flavius-Florin Pavăl, șeful serviciului Siguranța Traficului CNAIR.

Potrivit acestor norme tehnice, conversia unui drum național cu două benzi într-un drum de tip 2+1 se va face acolo unde lățimea cu tot cu acostamente este de 12 metri. Banda va avea cel puțin 3,5 metri. Vor apărea separatoare între benzi. Viteza de deplasare poate scădea până la 70-80 de kilometri pe oră pe unele porțiuni.

viewscnt
Afla mai multe despre
dn2
drum moldova