Efectele opririi subvenției: Vânzările de automobile electrice din Germania au scăzut dramatic

Efectele opririi subvenției: Vânzările de automobile electrice din Germania au scăzut dramatic
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 oct 2023

Oprirea subvenției la achiziția de mașini electrice, acordată companiilor de statul german, a condus inevitabil la o prăbușire a acestui segment de piață, după ce în august crescuse simțitor, pe baza comenzilor în avans.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Germania s-a confruntat cu o scădere a vânzărilor de automobile electrice în luna septembrie, ca urmare a frânării achiziției de astfel de mașini de către persoanele juridice, companii și instituții. Cererea s-a prăbușit imediat ce a intrat în vigoare decizia guvernului federal de a opri subvenția acestor mașini la cumpărarea de către companii. Anterior, în august, vânzările de mașini electrice crescuseră abrupt, semn că toată lumea s-a grăbit să prindă ultima lună de subvenții.

În total, în septembrie au fost înmatriculate 31.714 autoturisme cu propulsie exclusiv electrică, cu 30% mai puține decât în urmă cu un an, în timp ce piața auto în ansamblu a înregistrat o scădere aproape insesizabilă, de 0,1%, cu un total de 224.500 unități. Mai multe companii au încercată să ofere discounturi la achiziție, pentru a compensa scăderile, însă acestea s-au dovedit insuficiente.

VIDEO&FOTO - ANUNȚ Pe unde vor circula noile trenuri pentru CFR. Cum arată și ce viteză vor avea CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO - ANUNȚ Pe unde vor circula noile trenuri pentru CFR. Cum arată și ce viteză vor avea

Tesla, liderul pieței, a scăzut cu aproape 70 de procente față de septembrie 2022, având un volum de 4.216 automobile înmatriculate, iar VW, care a avut un declin la fel de mare (-46%), a înmatriculat numai 2.653 autoturisme electrice.

BMW s-a confruntat de asemenea cu o scădere de 17 procente (1750 de autovehicule), în timp ce Mercedes a fost una dintre puținele mărci cu modele electrice care a crescut, cu 27% (2933 unități). Și Dacia Spring a înregistrat o scădere importantă, de 43%, față de septembrie 2022, având un volum de numai 753 autoturisme Spring înmatriculate, după ce în august raportase o creștere masivă a vânzărilor.

FOTO & VIDEO Citroen devine tot mai mult un rival puternic al mărcii Dacia. Nou model electric lansat, cu un preț apropiat de Dacia Spring CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Citroen devine tot mai mult un rival puternic al mărcii Dacia. Nou model electric lansat, cu un preț apropiat de Dacia Spring

După primele trei trimestre, Germania păstrează un avans considerabil al pieței de autoturisme electrice, cu un volum total de 387.289 de unități, cu 42,1% mai multe decât în urmă cu un an. Ponderea automobilelor electrice în piața de mașini noi a scăzut ușor față de luna anterioară, la 18,1%, după ce în perioada similară din 2022 era de 14,6%. Cele mai mari vânzări sunt cele ale Tesla (51.408, creștere de 33,7%), VW (55.546 unități, creștere de 71,8%) și, la mare distanță, Mercedes-Benz (28.205 unități, creștere de 92,9%). Dacia a vândut 8.901 automobile electrice Spring, cu 18,1% mai multe decât în primele trei trimestre din 2022.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto germania
vanzari electrice germania
tesla
dacia spring