Oprirea subvenției la achiziția de mașini electrice, acordată companiilor de statul german, a condus inevitabil la o prăbușire a acestui segment de piață, după ce în august crescuse simțitor, pe baza comenzilor în avans.
Germania s-a confruntat cu o scădere a vânzărilor de automobile electrice în luna septembrie, ca urmare a frânării achiziției de astfel de mașini de către persoanele juridice, companii și instituții. Cererea s-a prăbușit imediat ce a intrat în vigoare decizia guvernului federal de a opri subvenția acestor mașini la cumpărarea de către companii. Anterior, în august, vânzările de mașini electrice crescuseră abrupt, semn că toată lumea s-a grăbit să prindă ultima lună de subvenții.
În total, în septembrie au fost înmatriculate 31.714 autoturisme cu propulsie exclusiv electrică, cu 30% mai puține decât în urmă cu un an, în timp ce piața auto în ansamblu a înregistrat o scădere aproape insesizabilă, de 0,1%, cu un total de 224.500 unități. Mai multe companii au încercată să ofere discounturi la achiziție, pentru a compensa scăderile, însă acestea s-au dovedit insuficiente.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Tesla, liderul pieței, a scăzut cu aproape 70 de procente față de septembrie 2022, având un volum de 4.216 automobile înmatriculate, iar VW, care a avut un declin la fel de mare (-46%), a înmatriculat numai 2.653 autoturisme electrice.
BMW s-a confruntat de asemenea cu o scădere de 17 procente (1750 de autovehicule), în timp ce Mercedes a fost una dintre puținele mărci cu modele electrice care a crescut, cu 27% (2933 unități). Și Dacia Spring a înregistrat o scădere importantă, de 43%, față de septembrie 2022, având un volum de numai 753 autoturisme Spring înmatriculate, după ce în august raportase o creștere masivă a vânzărilor.

După primele trei trimestre, Germania păstrează un avans considerabil al pieței de autoturisme electrice, cu un volum total de 387.289 de unități, cu 42,1% mai multe decât în urmă cu un an. Ponderea automobilelor electrice în piața de mașini noi a scăzut ușor față de luna anterioară, la 18,1%, după ce în perioada similară din 2022 era de 14,6%. Cele mai mari vânzări sunt cele ale Tesla (51.408, creștere de 33,7%), VW (55.546 unități, creștere de 71,8%) și, la mare distanță, Mercedes-Benz (28.205 unități, creștere de 92,9%). Dacia a vândut 8.901 automobile electrice Spring, cu 18,1% mai multe decât în primele trei trimestre din 2022.