Creșterea vânzărilor Dacia a încetinit, în trimestrul al treilea

Creșterea vânzărilor Dacia a încetinit, în trimestrul al treilea
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 oct 2023

Vânzările Dacia în trimestrul al treilea au fost peste cele din perioada similară din 2022, însă procentul de creștere s-a diminuat vizibil comparativ cu lunile anterioare ale anului. La jumătatea anului, marca românească avea un avans de aproape 25%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dacia a vândut în trimestrul al treilea 148.124 autoturisme, la nivel global, cu 2,4% mai multe decât în trimestrul 3 din 2022. Procentul a tras în jos creșterea anuală, care a ajuns, după cele trei trimestre, la 16,7%, sub nivelul de 24,2% pe care marca îl avea la finalul lui iunie.

În total, Dacia a vândut în primele nouă luni 493.511 autovehicule, ceea ce conturează un total la finalul anului de peste 600.000 de vehicule, la o creștere de cel puțin 10%, cu până la 650.000 de vehicule vândute, la o creștere de 15%.

Încetinirea creșterii Dacia are drept principală cauză scăderea cererii de automobile în Europa, la finalul unei crize de semiconductori care a pus presiune pe fabrici și pe prețurile automobilelor.

Cele mai vândute modele Dacia în aceste nouă luni au fost Sandero (la care se vinde preponderent versiunea Stepway), cu 199.516 vehicule, în creștere cu 18,3%, Duster, cu 154.460 unități, care are și cea mai mică creștere în acest an, 4,1%, acesta fiind și ultimul an de viață înaintea noii generații, Jogger, cu 70.932 unități, în creștere cu 76,1%, în primul an complet de existență, și Spring, cu 44.262 unități, în creștere cu 40,6%.

Datele Logan, care nu mai este livrat decât în România și alte câteva țări din afara UE, nu au fost publicate.

Dacia are o cotă de piață în acest moment de 4,4%, pe segmentul de autoturisme, fiind în continuare peste cea de anul trecut, dar numai cu 0,1 puncte procentuale. În același timp, pe canalul de vânzări al persoanelor fizice, care este canalul principal al mărcii, cota de piață este una dintre cele mai mari, 8,4%.

În România, vânzările Dacia după nouă luni au ajuns la la 36.069 vehicule, în creștere cu 29,2 %. Dacia a profitat de Programul Rabla într-o măsură mult mai mare decât concurenții din piață și astfel și-a majorat cota de piață cu 3,0 puncte procentuale (pe segmentul autoturisme). Pe canalul de retail (persoane fizice) cota Dacia a depășit 40%, fiind mai mare cu 4,6% față de anul trecut.

PREMIERĂ Dacia ieftinește Spring CITEȘTE ȘI PREMIERĂ Dacia ieftinește Spring

Pe cea mai mare piață a mărcii, Franța, Dacia a înmatriculat 118.495 vehicule în primele 9 luni ale anului 2023, în creștere cu 23,2 % față de perioada similară a anului 2022.

În Italia, Dacia a vândut în primele 9 luni ale anului în curs 66.160 vehicule, în creștere cu 29,3 %, iar cota de piață a mărcii este în creștere cu 0,3 puncte procentuale.

În Germania, vânzările Dacia au ajuns la 51.703 unități, în creștere cu 25,2 % și o cotă de piață pe segmentul de retail în creștere cu 0,2 puncte procentuale.

Pe piața din Spania, vânzările Dacia au crescut cu 23 %, la 34.624 unități.

„Povestea de succes a mărcii Dacia continuă, vânzările sale înregistrând  o creștere de 16,7 % în primele 9 luni ale anului 2023. Strategia mărcii, care constă în redefinirea permanentă a ceea ce este esențial pentru clienți, propunând cel mai bun raport preț/prestații, explică poziționarea sa pe locul al doilea în vânzările către clienții persoane fizice din Europa. Sunet mândri de încrederea pe care clienții noștri o acordă mărcii Dacia”, a declarat Xavier Martinet, director Marketing Vânzări & Operațiuni Dacia.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari dacia
inmatriculari dacia
cele mai vandute modele dacia 2023
rezultate dacia