EuroNCAP: Modelul chinezesc MG3 a suferit „o rară și serioasă defecțiune” la testele de impact

Unul dintre cele mai populare modele ale mărcii britanice MG, care în prezent este deținută de compania chinză SAIC, a fost testată de EuroNCAP și a primit o sentință dură, din cauza unei defecțiuni severe. Cu toate acestea, organizația a fost nevoită să-i dea 4 stele, pentru că nu are prevăzute în protocoale o astfel de situație.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
EuroNCAP: Modelul chinezesc MG3 a suferit „o rară și serioasă defecțiune” la testele de impact

Unul dintre cele mai populare modele ale mărcii britanice MG, care în prezent este deținută de compania chinză SAIC, a fost testată de EuroNCAP și a primit o sentință dură, din cauza unei defecțiuni severe. Cu toate acestea, organizația a fost nevoită să-i dea 4 stele, pentru că nu are prevăzute în protocoale o astfel de situație.

„În timpul testelor Euro NCAP, cel mai recent model MG 3 al companiei deținute acum de chinezi a suferit o defecțiune critică în materie de siguranță”. Așa sună anunțul făcut de cunoscuta instituție care testează nivelul de siguranță al autovehiculelor de pe piața europeană. Anunțul este unul surprinzător și prin faptul că mașina testată a primit un scor de 4 stele, chiar dacă a pus în pericol grav „șoferul”, adică manechinul de teste. Acest lucru a fost posibil din cauza absenței în protocoalele existente a unei prevederi care să sancționeze o astfel de defecțiune.

Practic, mașina MG3 a fost testată în procedurile obișnuite și la cele mai multe dintre teste a primit scoruri bune. Așa a reușit să adune punctele necesare unui scor de 4 stele. Numai că, în timpul testului de impact cu decalaj frontal, inginerii Euro NCAP au descoperit că mecanismul de blocare a scaunului șoferului s-a defectat și a permis răsucirea scaunului.

„O astfel de defecțiune a sistemului de reglare a scaunului nu a mai fost întâlnită până acum în testele Euro NCAP, care au evaluat sute de vehicule de pasageri de la începutul activității în 1997”, spune organizația.

„Această mișcare a dus la creșterea forțelor asupra piciorului drept al manechinului, protecția pentru acea regiune a corpului fiind evaluată ca fiind „slabă”. Defectarea scaunului a însemnat, de asemenea, că MG nu a putut demonstra cât de bine ar proteja mașina genunchii și femurul ocupanților de diferite dimensiuni sau pe cei așezați în diferite poziții”.

Compania a răspuns solicitărilor EuroNCAP spunând că scaunul nu a fost fixat suficient de bine la montaj. Inginerii de test spun că înainte de teste s-a verificat ca de obicei dacă scaunele sunt fixate corect. În cele din urmă, MG s-a angajat să modifice sistemul de fixare, iar EuroNCAP a publicat scorul de 4 stele, printr-o decizie paradoxală.

„În ciuda gravității problemei, care ridică semne de întrebare cu privire la cât de bine își poate proteja modelul MG3 șoferul în caz de impact, sistemul de notare Euro NCAP nu permite în prezent o deducere sau o anulare în cazul unei astfel de defecțiuni a unei componente. Prin urmare, MG 3 se califică în continuare pentru patru stele, datorită performanței sale în alte domenii. Acestea includ evitarea coliziunilor, care a fost recent îmbunătățită, după ce compania a adăugat mai multe sisteme de asistență a șoferului, în urma unei evaluări dezamăgitoare de trei stele din partea organizației soră, ANCAP, anul trecut”, transmit cei de la EuroNCAP.

Directorul de program EuroNCAP, Aled Wiliams, recomandă europenilor să aleagă altă mașină în locul MG3.

EXCLUSIV INTERVIU Cecilia Tudor, director Renault România: Noul Clio 6 va putea fi comandat de clienții români în acest an CITEȘTE ȘI EXCLUSIV INTERVIU Cecilia Tudor, director Renault România: Noul Clio 6 va putea fi comandat de clienții români în acest an

„Este îngrijorător să găsești o mașină la vânzare în 2025 cu o slăbiciune fundamentală a mecanismului de blocare a scaunului, o parte esențială a sistemului de reținere a ocupanților mașinii. Această defecțiune a fost raportată autorităților competente de omologare de tip, astfel încât să se poată lua în considerare dacă ar trebui emisă o rechemare a vehiculului. Din acest motiv, recomandăm consumatorilor să ia în considerare alternative la MG 3, utilizând instrumentul de căutare de pe site-ul nostru web pentru a alege cele mai sigure mașini care le corespund nevoilor”, a declarat Aled Williams.

Modelul MG3 testat acum reprezintă cea mai nouă generație a acestui automobil, fabricat de SAIC în China. Mașina este echipată cu motorizare pe benzină non-hibridă, fiind una dintre cele mai accesibile din segment.

Corespondență din Munchen. Primele explicații ale Renault Group despre schimbarea șefului Dacia. „Avem nevoie de mai multă consistență strategică” CITEȘTE ȘI Corespondență din Munchen. Primele explicații ale Renault Group despre schimbarea șefului Dacia. „Avem nevoie de mai multă consistență strategică”

EuroNCAP își va revizui protocoalele

În urma acestei situații, EuroNCAP spune că își va revizui protocoalele de testare, fiind apreciată „o lacună în cadrul de notare”, care a condus la un scor ridicat, deși mașina a înregistrat un defect sever.

Este îngrijorător faptul că modelele Dacia din gama actuală a fost notate cu scoruri de 2 sau trei stele, pentru că nu au sisteme de asistență sofisticate, în timp ce un vehicul care pune grav în pericol șoferul în cazul unui impact primește 4 stele.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0733 -0.0004-0.01 %
1 USD4.3297 +0.0175+0.41 %
1 GBP5.8651 +0.0070+0.12 %
1 CHF5.4353 -0.0048-0.09 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
3 CAMERE - DISCOUNT - 12% DIRECT DE LA DEZVOLTATOR - PIPERA
  • {literal}{/literal} dormitoare
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
129.030 €
Cele mai citite