EXCLUSIV FOTO Fondatorii One United se asociază cu Dan Șucu, Augustin Oancea, Iustin Paraschiv și Valentin Vișoiu și cumpără un avion privat care poate efectua zboruri directe în Dubai

EXCLUSIV FOTO Fondatorii One United se asociază cu Dan Șucu, Augustin Oancea, Iustin Paraschiv și Valentin Vișoiu și cumpără un avion privat care poate efectua zboruri directe în Dubai

Aeronava Gulfstream G200 cumpărată de investitori

Alexandru Urzică
Alexandru Urzică
scris 17 aug 2023

Foștii bancheri Victor Căpitanu și Andrei Diaconescu, fondatorii dezvoltatorului imobiliar One United Properties, s-au asociat cu Dan Șucu – proprietarul grupului Mobexpert, Augustin Oancea – proprietarul traderului de energie Tinmar, Iustin Paraschiv – președintele grupului agro-alimentar Carmistin și Valentin Vișoiu – proprietarul constructorului argeșean Conarg, cu scopul achiziției unei aeronave de talie medie Gulfstream G200, care a intrat în flota operatorului aerian My Jet, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Victor Căpitanu și Andrei Diaconescu au schimbat obiectul principal de activitate al uneia dintre firmele lor în transporturi aeriene de pasageri și, în paralel, au cooptat în firma lor pe Dan Șucu – proprietarul grupului Mobexpert, care a preluat 15% din capital și alături de care ei au mai cumpărat în 2021 și aeronava Cessna 560 Citation XLS+, și firme ale oamenilor de afaceri Augustin Oancea, care a preluat 25% din capital, Iustin Paraschiv, care a preluat tot 25% din firmă, și Valentin Vișoiu, care a preluat 10%.

FOTO - JATO: MG4 este Tesla poporului CITEȘTE ȘI FOTO - JATO: MG4 este Tesla poporului

Scopul acestei asocieri a fost achiziția unei aeronave de talie medie Gulfstream G200, SN-0288, care oferă locuri de lux pentru până la 10 pasageri. Prețul de achiziție al avionului a fost de circa 8 milioane de dolari și a fost achitat din sursele proprii ale asociaților, potrivit surselor Profit.ro. Motoarele Pratt & Whitney ale avionului permit zboruri pe distanțe lungi, transcontinentale și transoceanice.

„Primul avion pe care l-am cumpărat împreună a fost o afacere mai bună decât premisele inițiale. Profitabilitatea ne-a permis să recuperăm deja o mare parte din banii investiți. Punctul de breakeven a fost calculat la 350-400 de ore pe an din operarea aeronavei. Speranța era să zboare în jur de 500 de ore și a zburat în jur de 800 de ore.

Fiind o afacere atât de logică, nu e niciun motiv pentru care să nu investești suplimentar. În toată lumea, avioanele private zboară din ce în ce mai mult, iar piața din România este încă la început și competiția este relativ scăzută, iar profitabilitatea este rezonabilă, mult mai bună decât în alte activități. Avioanele pe care le deținem sunt complementare“, a declarat, pentru Profit.ro, Dan Șucu, proprietarul grupului Mobexpert. 

EXCLUSIV Gigantul american Adobe își dublează centrul de cercetare din Romania prin mutarea în U Center. Tranzacția intră direct pe locul 1 CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Gigantul american Adobe își dublează centrul de cercetare din Romania prin mutarea în U Center. Tranzacția intră direct pe locul 1

Aeronava Gulfstream a intrat în flota operatorului aerian My Jet și este, deocamdată, cel mai important avion al operatorului privat. Atracția noului avion, comparativ cu celelalte din flota My Jet, este că va putea zbura direct la Dubai, Marrakech sau Marbella și cu escală în Maldive sau în alte destinații din Asia.

„Piața de aviație privată are un potențial foarte mare, deoarece este neexploatată în România. În alte țări din regiune e mult mai dezvoltată. Primul avion pe care l-am cumpărat (Cessna XLS+, n.red.) a zburat continuu, pentru că este o cerere mare și un potențial de creștere a afacerii. De aceea am făcut noua achiziție și ne uităm să mai cumpărăm avioane pe viitor, pentru a mări flota My Jet. Obiectivul este să fim cel mai mare operator aerian privat din România. Acum suntem pe locul doi fără un efort prea mare“, a declarat, pentru Profit.ro, Victor Căpitanu, unul dintre acționarii My Jet.

În primăvara trecută, acționariatul My Jet a fost schimbat. Dacă, anterior, operatorul era deținut integral de Valentin Vișoiu, acum 60% din operatorul aerian este deținut de o firmă a lui Robert Vișoiu, cunoscut pilot de Formula 2 și fiul lui Valentin Vișoiu (atât Robert, cât și Valentin sunt și piloți de avion), 30% de o firmă a lui Victor Căpitanu și Andrei Diaconescu și 10% de o firmă a lui Cătălin Enache (directorul general al My Jet) și a Georgianei Vidat.

ANALIZĂ Investitorii imobiliari intră în repaus. Volumul tranzacțiilor cu proprietăți comerciale se îndreaptă spre minimul ultimului deceniu CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Investitorii imobiliari intră în repaus. Volumul tranzacțiilor cu proprietăți comerciale se îndreaptă spre minimul ultimului deceniu

My Jet a fost fondat în 2019 și a ajuns al doilea cel mai mare operator de zboruri charter VIP din România, după Toyo Aviation și întrecând Țiriac Air, după afacerile înregistrate în 2022. Compania a încasat 7,6 milioane de euro din zborurile efectuate în 2022.

My Jet mai are 3 avioane în flotă: un Cessna 560 Citation XLS+, fabricat în 2013 și pentru 8 pasageri, un Cirrus SF Vision Gen2 pentru 6 pasageri și un Cessna CJ+ pentru 5 pasageri. Ultimele două aeronave aparțin familiei Vișoiu.


Cessna CJ+

Cessna CJ+


Aeronava Cessna 560 Citation XLS+ a fost cumpărată în 2021 cu 5 milioane de dolari de fondatorii One United, alături de Dan Șucu și alți parteneri, potrivit Economica.net.
Cessna 560 Citation XLS+ face curse spre Saint Moritz

Cessna 560 Citation XLS+ face curse spre Saint Moritz

viewscnt
Afla mai multe despre
one united properties
dan sucu
augustin oancea
iustin paraschiv
valentin visoiu