Ford nu mai renunță la Focus. Modelul compact se transformă în SUV

Actuala generație a modelului compact Ford Focus va fi fabricată în Saarlouis, Germania până la sfârșitul acestui an, conform declarațiilor făcute de reprezentanții companiei la momentul lansării planului de restructurare a activităților din Europa. Vestea bună care vine dinspre compania americană este că numele Focus nu va dispărea, ci s-ar putea regăsi pe noul SUV care va fi construit în Spania.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Ford nu mai renunță la Focus. Modelul compact se transformă în SUV

Actuala generație a modelului compact Ford Focus va fi fabricată în Saarlouis, Germania până la sfârșitul acestui an, conform declarațiilor făcute de reprezentanții companiei la momentul lansării planului de restructurare a activităților din Europa. Vestea bună care vine dinspre compania americană este că numele Focus nu va dispărea, ci s-ar putea regăsi pe noul SUV care va fi construit în Spania.

Uzina din Valencia este în plină transformare, după ce Ford a validat startul producției în această unitate a unui nou vehicul de tip SUV cu motorizări hibrid. Mașina a fost anunțată prima dată în 2022, apoi confirmată de companie un an mai târziu, dar fără să fie oferite prea multe detalii.

Între timp, noi informații din Spania, din apropierea fabricii Ford, arată că mașina se află în plin proces de dezvoltare, pe platforma C2 care se regăsește și astăzi pe Focus și pe Kuga. Sunt certe de asemenea tipurile de propulsie: benzină, mild-hybrid, precum și full-hybrid, un profil multienergie din care va lipsi o motorizare complet electrică.

Bolojan s-a întâlnit cu șefii Ford Otosan. Discuții privind evoluția fabricii de la Craiova CITEȘTE ȘI Bolojan s-a întâlnit cu șefii Ford Otosan. Discuții privind evoluția fabricii de la Craiova

Ford a confirmat și tipul caroseriei, unul crossover, care să răspundă cererii tot mai mari de SUV-uri din Europa. Din punct de vedere al dimensiunilor, mașina se va încadra în zona compactă, la limita inferioară, fiind realistă o comparație cu Ford Bronco Sport, care se vinde în SUA și care are 4,38 metri.

În privința numelui pe care îl va avea mașina, până acum informațiile neoficiale vorbeau despre o posibilă revenire a lui EcoSport, însă ultimele date arată că a fost preferată utilizarea numelui Focus, pentru notorietatea acestuia.

Data probabilă la care mașina ar putea fi dezvăluită într-o formă apropiată de cea de serie, posibil ca un concept-car, este 2026, într-un eveniment propriu al Ford sau chiar la salonul de la Paris. Data de lansare a versiunii de serie este programată pentru jumătatea anului 2027, când va începe producția în uzina din Almussafes, Valencia.

ULTIMA ORĂ Motivele pentru care Tesla a renunțat la megaproiectul de la Brăila, decizie anunțată de Profit.ro CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Motivele pentru care Tesla a renunțat la megaproiectul de la Brăila, decizie anunțată de Profit.ro

Fabrica spaniolă asamblează în prezent SUV-ul Kuga care, teoretic, va ieși din producție în același an 2027, nefiind anunțată nicio intenție a producătorului de a prelungi viața acestui model.

Fabrica se află în prezent într-o perioadă de tranziție, după ce activitatea sa s-a redus simțitor odată cu restructurarea gamei Ford din Europa.

Dispariția lui Fiesta, apoi oprirea producției Focus de aici, a lăsat uzina cu o treime din capacitatea maximă, iar anunțul privind amânarea planurilor electrice pentru această unitate au creat tensiune. De aceea, atunci când Ford a transmis angajaților că producția din Spania va urca la 300.000 de vehicule odată cu startul noului SUV, speranțele celor 4.500 de angajați au revenit.

Pentru 2025, Ford Almussafes are estimată o producție de 130.000 de Kuga, care se vinde în continuare destul de bine cu cele trei tipuri de motorizare oferite.

ULTIMA ORĂ UE ar putea revizui interdicția pentru mașinile cu combustie anul acesta CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ UE ar putea revizui interdicția pentru mașinile cu combustie anul acesta

Fabrica Ford din Valencia a fost aleasă de constructorul american în momentul în care s-au stabilit alocările industriale europene în planul de electrificare, în defavoarea uzinei din Saarlouis.

Valencia ar fi trebuit să fie hub-ul de producție pentru un nou automobil electric, dar evoluția pieței din acest punct de vedere a dat peste cap strategiile anterioare. Ținta de transformare în constructor complet electric în 2030 a fost abandonată de mult, astfel că Ford va continua să producă Puma și noul SUV din Valecia și după această dată.

Practic, Craiova și Valencia vor fi cei doi poli industriali ai Ford în Europa, în jurul cărora se vor grupa și familiile de modele, cu combustie, hibride și electrice.

Un al treilea pol complet electric rămâne Koln, unde sunt asamblate cele două modele electrice Explorer și Capri, pe platforma MEB.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0632 -0.0062-0.12 %
1 USD4.3104 -0.0154-0.36 %
1 GBP5.8585 +0.0020+0.03 %
1 CHF5.4178 -0.0043-0.08 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
3 CAMERE - DISCOUNT - 12% DIRECT DE LA DEZVOLTATOR - PIPERA
  • {literal}{/literal} dormitoare
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
129.030 €
Cele mai citite