FOTO Încă o legendă auto dispare

FOTO Încă o legendă auto dispare
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 apr 2024

Marca premium Audi renunță la cel mai sofisticat și performant model din istoria sa, R8, care își încheie cariera după 18 ani de existență.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității - Ediția a IV-a; parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Audi R8 a fost primul automobil care a adus în portofoliul mărcii propulsia electrică și, cu toate acestea, el dispare din portofoliul mărcii. Producția celei de-a doua generații a lui Audi R8 s-a oprit definitiv pe 22 martie, pentru a lăsa loc altor modele ce vor fi fabricate în mica uzină din Neckarsulm, Germania, în special Audi e-tron GT, care rămâne în producție în această mică fabrică.

VIDEO&FOTO Mobilizare fără precedent a grecilor pe Autostrada Bucureștiului, cu sute de muncitori și utilaje CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Mobilizare fără precedent a grecilor pe Autostrada Bucureștiului, cu sute de muncitori și utilaje

Odată cu oprirea lui R8, Audi rămâne fără niciun coupe-sport cu motoare cu combustie în portofoliu, după ce anul trecut a fost oprită producția lui TT.

FOTO Încă o legendă auto dispare

Audi R8 a fost lansat în 2006, fiind primul coupe ultrasportiv al mărcii. De atunci el a fost produs într-un număr mic, de 45.000 de exemplare. Cele mai performante versiuni ale lui R8 au fost cele care au preluat motoarele Lamborghini, de peste 500 CP.

Renault Megane dispare. Va fi înlocuit de două modele Dacia CITEȘTE ȘI Renault Megane dispare. Va fi înlocuit de două modele Dacia

A doua generație a fost lansată în 2015, odată cu această generație puterea motoarelor a depășit 600 CP, în timp ce modelul a rămas fără versiunile cu cutie manuală.

În 2010, Audi a produs o serie limitată, destinată testelor, a lui Audi R8 e-tron, o versiune electrică echipată cu patru motoare amplasate fiecare pe câte o roată, devenind reprezentarea în realitate a noțiunii de quattro electric. Performanțele mașinii era unele de top, cu 313 CP și 4.500 Nm, respectiv o accelerație de 4,8 secunde de la 0 la 100. Audi a decis să nu producă acest model în serie și a abandonat proiectul, însă poate fi considerat primul automobil electric al mărcii.

VIDEO&FOTO România a intrat în Air Schengen. Primele avioane care vin \ CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO România a intrat în Air Schengen. Primele avioane care vin "liber". Fost purtător de cuvânt TAROM, pentru Profit.ro: Prețurile pentru turiști vor crește. Rămânem și cu un gust amar la anumite bagaje

Informațiile semi-oficiale arată că Audi are deja în pregătire un model care să înlocuiască R8 în segmentul de mașini ultrasportive cu propulsie complet electrică, însă nu este clar dacă va mai păstra în denumire R8.

viewscnt
Afla mai multe despre
audi r8
audi r8 e-tron
audi electric
neckarsulm