Peugeot își lansează noul limbaj de design care va fi regăsit în viitorul apropiat pe modelele mărcii, începând cu hatchback-ul de clasă B 208, prin intermediul unui concept-car. Peugeot Polygon a fost anunțat în această toamnă și prima imagine a fost prezentată cu doar o săptămână înainte de debutul oficial al acestui prototip.
Printre trăsăturile sale se numără noul stil de design al zonei frontale, care cuprinde trei linii luminoase, de tip LED, o formă generală despre care se spune că este „felină” caracterizată prin linii fluide ale caroserieim orecum și un stâlp spate foarte lat, care dă greutate mașinii.
Peugeot anunță că Polygon va introduce un sistem „revoluționar” al controlului direcției, numit Hypersquare – după forma volanului acestei direcții - bazat pe comenzile electrice, așa numitul Steer-by-wire, care va marca intrarea în istorie a sistemului actual mecanic, cu coloană de direcție.
Tehnologia steer-by-wire va permite multiplicări diferite ale rotațiilor volanului, în funcție de viteza cu care rulează mașina, astfel că șoferul nu va mai fi nevoit să răsucească volanul de mai multe ori pentru a lua viraje mai accentuate. Acest lucru va face inutilă forma rotundă a volanului și astfel va putea oferi mai mult spațiu util șoferului.
Cel mai mare câștig este la nivelul bordului și spațiului motorului, de unde dispar o serie de componente voluminoase.
Până la premiera mondială, Peugeot introduce conceptul Polygon în lumea jocurilor, pentru a-l promova în rândul tinerilor. Gameloft a creat insula Polygon City, în colaborare cu designerii Peugeot și cei ai companiei de jocuri, aceasta urmând să fie inclusă in celebrul joc Fortnite.
Anterior, Peugeot a dezvăluit o imagine cu unele detalii ale acestui concept, respectiv ale volanului Hypersquare, care are o formă rectangulară, cu colțuri rotunjite și patru găuri/cercuri. Volanul a putut fi admirat în detaliu pe un alt concept, Inception, prezentat cu mult timp înainte.
Peugeot a dezvoltat pentru toate modelele sale de segment B platforma STLA Small, o platformă multi-energie care va permite producția de mașini cu propulsie electrică, hibridă sau cu combustie simultan, pe aceeași linie de fabricație.
Primele modele care vor folosi această platformă vor fi noile Peugeot 208 și 2008, care în prezent sunt produse pe vechea platformă CMP preluată de la PSA.
Ambele modele sunt produse în Spania, cele două uzine din Vigo și Zaragoza fiind deja desemnate de conducerea Stellantis să producă și noile generații.
















