Prezentat în primăvara acestui an, noua generație a sedanului A6 de la Audi aduce o serie de noutăți pentru brandul premium al grupului VW. Designul bazat pe o aerodinamică foarte bună și detalii minimaliste, împreună cu tehnologia de ultimă generație sunt argumentele cu care marca vrea să revină în atenția publicului.
Audi A6 va fi disponibil în showroom-urile din Europa începând din această săptămână, odată cu startul producției anunțată de companie.
Mașina se laudă cu cel mai bun coeficient aerodinamic din istoria mărcii, 0,23 Cd, dar și cu un design care schimbă în mare măsură paradigma întregii mărci la acest capitol.

„Designul caroseriei noului Audi A6 Sedan este clar și funcțional. Designul său minimalist combină eleganța și sportivitatea. Cea mai importantă caracteristică de design este curbura marginii superioare a geamului, care curge elegant și amplu de la geamurile laterale față în luneta fixă.
Aceasta este o caracteristică tipică Audi și scoate în evidență forma aerodinamică a caroseriei A6 Sedan”, explică designerul Francesco d’Amore.

Audi prezintă o grilă de aer de mari dimensiuni, cu o poziție coborâtă, care dă întregii mașini o apariție elegantă și sportivă, dar fluxul de aer a fost atent studiat și în restul caroseriei, începând cu spoilerele și prizele de aer frontale care distribuie aerul în jurul roților. Se vorbește despre optimizarea perdelelor de aer, inclusiv prin designul tridimensional al admisiilor.
În partea din spate, difuzorul de aer lat, care reduce turbulențele și contribuie la coeficientul aerodinamic scăzut printr-un echilibru între portanța necesară și rezistența cât mai redusă la înaintare.

Și suspensia are o serie de trăsături care au contribuit la aerodinamică, în special prin reducerea gărzii la sol cu 20 mm, în modul de rulare normal, în timp ce în modul dinamic mașina mai coboară încă 10 mm. Caroseria coboară și în celelalte moduri, la viteze mari, pentru o aerodinamică mai bună.
Izolația fonică a fost și ea îmbunătățită pe A6 cu până la 30%, prin etanșarea mai bună a geamurilor, a ușilor, prin utilizarea de amortizoare de zgomot la anvelope și de bucșe ale motorului și transmisiei redesenate pentru o rulare mai silențioasă.
Noul Audi A6 are un preț de start de 57.200 de euro pe piața din România, în echiparea cu motor TFSI, de 2.0 litri, 204 CP și cutie S tronic în 7 trepte. Echiparea S line, cu motor plug-in hybrid, începe de la 76.600 de euro și are o putere maximă de 367 CP.
