FOTO Noul pod peste râul Buzău, ridicat în ultimii trei ani lângă cel proiectat de Anghel Saligny, deschis circulației

FOTO Noul pod peste râul Buzău, ridicat în ultimii trei ani lângă cel proiectat de Anghel Saligny, deschis circulației
scris 23 oct 2021

Noul pod peste râul Buzău, construit în ultimii trei ani cu fonduri guvernamentale și de la Consiliul Județean Buzău, a fost deschis circulației. Podul leagă comuna Vadu Pașii de municipiul Buzău și a fost construit chiar lângă vechiul pod proiectat de Anghel Saligny care a fost închis circulației în anul 2005.

”Acest obiectiv trebuia să înceapă în anul 2012, dar, din nefericire, fiind podul Anghel Saligny lângă a fost nevoie de „n" aprobări. Ne-am plimbat între ministere și instituții și într-un final s-a decis construirea unui alt pod, dar și pentru acesta am avut de obținut o groază de avize. Astăzi suntem cu acest pod finalizat și eu vreau să cer scuze oamenilor pentru timpul mare de așteptare. Aproximativ 20.000 de oameni au de astăzi o distanță mult mai scurtă până în municipiul Buzău. De asemenea vreau să mulțumesc constructorului care a realizat lucrarea", a declarat președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu.

Automatica SA: pionierul automatizărilor din România în era Industriei 4.0 CITEȘTE ȘI Automatica SA: pionierul automatizărilor din România în era Industriei 4.0

Noul pod inaugurat vineri reface o rută pe care nu s-a mai circulat din anul 2005, scrie News.ro

După 16 ani, localnicii din comunele Vadu Pașii, Săgeata sau Robeasca pot ajunge acum în municipiul reședință de județ scutind un drum de aproximativ 15 kilometri cât măsura ruta ocolitoare și care în ultima vreme este tot mai aglomerat acesta unindu-se cu drumul european 85. 

Mai mult se așteaptă ca inaugurarea noului pod să preia o parte din traficul care se desfășura pe șoseaua europeană la intrarea în municipiul Buzău mai ales că municipalitatea va începe reabilitarea celui mai circulat bulevard din Buzău care prea cea mai mare a traficului de pe E85

FOTO Noul pod peste râul Buzău, ridicat în ultimii trei ani lângă cel proiectat de Anghel Saligny, deschis circulației

Podul inaugurat la Vadu Pașii are o lungime totală  de 689 m din care 350 m peste râul Buzău și două rampe de acces de 161 și 178 de metri, 2 culei, 5 pile și o lățime de 7,80 m. De asemenea este prevăzut cu două spații tehnice de o parte și de alta iar pe unul dintre acestea se va permite circulația pietonilor.

Pentru a construi noul pod a fost nevoie ca Primăria Vadu Pașii, proprietara de drept a vechiului pod, să îl treacă în patrimonial Consiliului Județean Buzău pentru că altfel nu ar fi avut niciodată banii necesari pentru cofinanțarea proiectului. Construcția noului pod a costat 33.370.488,76 lei  din care 31712.537,91 lei fonduri guvernamentale prin PNDL iar 1.657.950,84 lei contribuția Consiliului Județean. Lucrările executate au fost  de conservare a podului vechi, refacerea pragului de fund calamitat al râului Buzău, consolidarea cu gabioane a celor 3 poduri alăturate(un pod de cale ferată, podul Anghel Saligny, si noul pod) și iluminatul public pe noul pod.

După ce podul de la Vadu Pașii a fost închis în anul 2005, chiar după căderea podului de la Mărăcineni, autoritățile locale și centrale s-au lăudat, ani la rând, cu ocazia fiecărei campanii electorale, că vor reabilita podul de care era atâta nevoie. De-a lungul timpului pe la podul cu pricina au trecut senatori, deputați, miniștri sau candidați locali care s-au lăudat că vor reface podul închis din cauza degradării.

După ani de tergiversări cauzate de birocrația excesivă, autoritățile centrale au ajuns la concluzia că vechiul pod  de la Vadu Pașii este monument istoric proiectat de Anghel Saligny la sfârșitul secolului al XIX-lea pe structură metalică  și acesta ar trebui conservat. Drept urmare, s-a decis construirea unui alt pod în imediata vecinătate a celui vechi, alocându-se banii necesari prin PNDL. 

FOTO Noul pod peste râul Buzău, ridicat în ultimii trei ani lângă cel proiectat de Anghel Saligny, deschis circulației

Lucrările la noul pod au demarat în septembrie 2017 cu proiectarea, iar partea de lucru în teren în anul 2018. 

La calamitățile din anul 2019, o parte din tablierul podului ce urma a fi ridicat pe pile a fost luat de apele râului Buzău și astfel lucrările au fost întârziate. 

viewscnt
Afla mai multe despre
pod. buzau