FOTO Opel, Citroen și Peugeot lansează versiunile cu hidrogen ale modelelor Vivaro, Jumpy și Expert, o premieră curajoasă în segmentul utilitarelor

FOTO Opel, Citroen și Peugeot lansează versiunile cu hidrogen ale modelelor Vivaro, Jumpy și Expert, o premieră curajoasă în segmentul utilitarelor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 iun 2021

Stellantis merge mai departe cu planul său de introducere a propulsiei cu hidrogen pentru vehiculele utilitare ale mărcilor din portofoliu și lansează primele versiuni care folosesc pile de hidrogen de tip fuel cell pentru mărcile Peugeot și Citroen, după ce Opel a prezentat propria versiune.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Tehnologia fuel cell începe să-și găsească tot mai mulți adepți în industria auto, chiar dacă unii producători sunt reticenți la această soluție. Stellantis a anunțat la începutul acestui an că investește în propulsia cu hidrogen, iar acum primele modele utilitare sunt lansate pe piață. După Opel Vivaro-e Hydrogen, sunt lansate acum Citroen e-Jumpy Hydrogen și Peugeot e-Expert Hydrogen. Mărcile Stellantis vor pregăti și alte modele, mai mici, care vor oferi acest tip de propulsie.

Marele avantaj al pilelor cu hidrogen este dat de autonomia mare împreună cu timpul foarte scurt de încărcare. Potrivit datelor oficiale, cele două modele au peste 400 de km de autonomie și o încărcare în maxim 3 minute a rezervorului de hidrogen.

Propulsia fuel cell este o alternativă la propulsia electrică clasică, cu baterii, în primul rând prin eliminarea timpului mare de așteptare pentru încărcare, care în cazul unui vehicul comercial este extrem de important, dar și prin creșterea autonomiei, în funcție de mărimea rezervorului de hidrogen. Soluția pe care o utilizează Stellantis pe mărcile sale combină pila de hidrogen cu bateria care stochează energia generată, permițând astfel creșterea autonomiei.

 “ë-Jumpy Hydrogen completează gama de vehicule comerciale ușoare Citroën. Cu o arhitectură ce asociază pila de combustie cu hidrogen și o baterie, van-ul oferă tot ce e mai bun dintre cele două tehnologii. Componentele au fost ingenios integrate, astfel că dimensiunea acestora nu afectează capacitatea de încărcare, un factor esențial pentru profesioniștii din acest segment. ë-Jumpy Hydrogen răspunde diferitelor nevoi și activități ale profesioniștilor, cu o autonomie de peste 400 km, un impact redus al temperaturii exterioare asupra autonomiei, un timp de încărcare de doar 3 minute și capacitatea de a recupera mai multă energie în timpul decelerării.” spune Laurence Hansen, director Produs și Strategie Citroën.

Surpriza anului: Dacia intră pe piața din Australia, încă o țară cu volanul pe partea dreaptă. \ CITEȘTE ȘI Surpriza anului: Dacia intră pe piața din Australia, încă o țară cu volanul pe partea dreaptă. "Ne uităm la ei de 10 ani!"

Cele două modele Citroen și Peugeot dispun de trei rezervoare din fibră de carbon care stochează hidrogenul la o presiune de 700 bar. Pila de combustie are 45 kW și furnizează energie direct motorului electric, dar încarcă simultan o baterie de 10.5 kWh, ce asigură o rezervă de 50 km atunci când rezervorul de hidrogen se golește. În plus, bateria oferă putere suplimentară, la nevoie, dar este extrem de utilă pentru recuperarea energiei la frânare. Mai mult decât atât, bateria poate fi încărcată la stațiile destinate mașinilor electrice, inclusiv de la o priză standard de 8A, între o oră și șase ore, în funcție de tipul stației.

Propulsia este asigurată de un motor electric de 100 kW, care asigură un cuplu maxim de 260 Nm, similar cu cel utilizat pe versiunile electrice clasice ale celor două modele.

Cele două modele sunt disponibile în 2 versiuni de lungime, 4,95 m și 5,30 m. Toate caracteristicile oferite pe versiunile electrice standard sunt menținute, atât în privința spațiului, cât și din punct de vedere al sarcinii utile.

Citroen e-Jumpy Hydrogen și Peugeot e-Expert Hydrogen sunt produse în Franța, la SevelNord, îmrepună cu versiunile electrice clasice, și sunt echipate apoi cu tehnologia fuel cell în Germania, la Russelsheim, unde se află centrul FCEV al Stellantis.

FOTO Opel, Citroen și Peugeot lansează versiunile cu hidrogen ale modelelor Vivaro, Jumpy și Expert, o premieră curajoasă în segmentul utilitarelor

FOTO Opel, Citroen și Peugeot lansează versiunile cu hidrogen ale modelelor Vivaro, Jumpy și Expert, o premieră curajoasă în segmentul utilitarelor

viewscnt
Afla mai multe despre
opel hidrogen
peugeot expert
citroen jumpy
stellantis
propulsie fuel cell
masini hidrogen
fcev