Skoda se pregătește să lanseze noua generație a SUV-ului Kodiaq și folosește o nouă metodă de comunicare. Primele informații sunt transmise înainte de prezentarea completă a mașinii.
Skoda Kodiaq este cel mai mare SUV construit de constructorul ceh și unul dintre cele mai profitabile modele al mărcii. Lansat în 2016, el a folosit un procent foarte mare de componente preluate de la VW, plecând de la platforma MQB și terminând cu tehnologiile de ultimă generație.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Din acest motiv, nu puține au fost vocile care au susținut că SUV-ul cehilor a dat bătăi de cap modelului Tiguan de la Volkswagen, canibalizându-l, datorită dimensiunilor mai mari, a tehnologiilor similare și, mai ales, a prețului mult mai bun. Această situație ar putea continua și cu această nouă generație, deși noile politici ale grupului urmăresc mult mai atent riscurile de concurență intra-grup.
Cert este faptul că Skoda mizează pe vânzări foarte bune ale noului model, pe care l-a prezentat acum doar camuflat, urmând ca premiera acestuia să aibă loc în curând. Noutățile pentru noul Kodiaq sunt apariția motoarelor mild-hybrid și PHEV, care duc Skoda către electrificarea completă a gamei. Constructorul ceh spune că bateria de pe plug-in hybrid va permite o autonomie de 100 km exclusiv electric.
Vor fi menținute totodată motoarele TDI și TSI clasice, de 2.0 litri și, respectiv, 1.5 litri, ultimul fiind cel responsabil cu introducerea propulsiei mild-hybrid în gamă.
CITEȘTE ȘI Toyota anunță abonamentele la funcții suplimentare: cât va costa lunar să ai volan încălzit sau parcare din telecomandăDe asemenea, șasiul adaptiv de nouă generație, oferă performanțe dinamice și mai bune față de generația anterioară. Nu în ultimul rând, Kodiaq va rămâne un automobil cu șapte locuri, ceea ce va face din acest model unul atractiv pentru familii.
Skoda spune că prima generație s-a vândut în aproape 800.000 de exemplare, din care configurația cu 7 locuri a reprezentat nu mai puțin de 40% din vânzări. Mașina a fost produsă nu doar în Cehia, în uzina principală din Kvasiny, ci și în China, în India, precum și în Rusia și Ucraina, până la izbucnirea războiului.