FOTO TEST DRIVE Am condus noile Ford Transit și Tourneo Courier, produse la Craiova

FOTO TEST DRIVE Am condus noile Ford Transit și Tourneo Courier, produse la Craiova
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 feb 2024

Primul automobil complet nou construit de Ford Otosan, după preluarea uzinei din Craiova, a ajuns deja pe piață, astfel că Profit.ro a avut ocazia să testeze ambele versiuni de caroserie: Ford Tourneo Courier și Ford Transit Courier. Primele motorizări testate, pe benzină, vor fi și cele mai populare, cu siguranță, pentru clienții din România, cel puțin până în momentul în care va fi lansată în producție propulsia electrică.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cu o investiție de aproximativ 500 de milioane de euro, uzina Ford Otosan Craiova a început producția noilor generații ale modelelor Transit și Tourneo Courier, un automobil versatil, care este destinat în principal companiilor, dar care, prin versiunea Tourneo, este atractiv și pentru clienții privați.

Design

Noul Courier, în cele două caroserii, de marfă și pasageri, are un design care amintește, mai ales în cazul lui Tourneo, de unele modele off-road englezești. Farurile înalte, cu o formă atipică, și formele aproape rectangulare, dar proporționate ale caroseriei, au fost special gândite de designerii Ford pentru a crea imaginea unui vehicul solid. În plus, culoarea de lansare a lui Tourneo, un verde deschis în combinație cu alb, susține imaginea de vehicul recreativ a acestui model.

Șeful Stellantis susține interzicerea în UE a motoarelor cu ardere internă CITEȘTE ȘI Șeful Stellantis susține interzicerea în UE a motoarelor cu ardere internă

În același timp, cu toate eforturile designerilor, aspectul lui Courier rămâne acela de mașină comercială, de van, lucru care va ține, probabil, la distanță clienții de autoturisme mai pretențioși.

De altfel, și directorul Ford România, Roxana Capătă, a explicat pentru Profit.ro că procentul cumpărătorilor persoane fizice rămâne redus pentru acest tip de caroserie, fiind preferat într-un procent covârșitor de companii.

FOTO TEST DRIVE Am condus noile Ford Transit și Tourneo Courier, produse la Craiova

Motoare

Testele de lansare la care Profit.ro a fost prezent au avut la dispoziție, pe ambele versiuni de caroserie, motorul pe benzină de 1.0 litri și 125 CP. Pentru Tourneo, acesta este, de altfel, și singura opțiune, în timp ce pentru Transit, caroseria de marfă, clienții au la dispoziție atât un diesel, de 1.5 litri EcoBlue, de 100 CP, cât și un 1.0 EcoBoost cu o putere mai mică, dar și un consum mai redus.

Toate sunt armonizate nu doar cu cele mai noi norme europene de emisii, ci și cu tendințele de consum redus ale principalilor clienți, companiile. Asta înseamnă pentru motorul de 1.0 litri EcoBoost un consum minim de 6,6 litri/100 km, în timp ce la diesel consumul este chiar mai mic, de 6,2 litri.

Dacia merge la Geneva cu trei premiere. Sebastian Loeb va fi prezent la standul mărcii CITEȘTE ȘI Dacia merge la Geneva cu trei premiere. Sebastian Loeb va fi prezent la standul mărcii

În același timp, soluția pentru cutia de viteze poate fi atât manuală, cu șase trepte, cât și automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Chiar dacă aceasta din urmă reprezintă cea mai elegantă alegere, din punct de vedere al confortului, prețul redus al transmisiei manuale este un argument pentru clienții din România.

Dincolo de motorizările care s-au dovedit suficiente pentru un regim de rulare fără exagerări de viteză sau de accelerație, mașina arată cât de mult a avansat acest model, chiar dacă platforma utilizată pentru cele două variante de caroserie este o evoluție a celei folosite pe generația anterioară, adică cea regăsită și pe Ford Puma.

Minusuri ale motorului sunt cele de performanță pe plaja superioară de putere, acolo unde mașina dă semne că ar avea nevoie de un motor mai potent, cu un cuplu mărit.

Spațiu

În primul rând, modificările aduse de inginerii de la Ford Otosan au făcut din acest model unul mai spațios, care acum concurează în segmentul compact, mai degrabă decât în segmentul B, din care făcea parte până acum. Calculul este că o lungime crescută și volume mai mari la interior sunt exact ceea ce au nevoie antreprenorii atunci când cumpără un LCV pentru afacerea lor, iar Ford exact asta a făcut, în timp ce a reușit să păstreze prețul la nivelul segmentului subcompact.

Suspensiile spate au fost rearanjate astfel încât să creeze mai mult spațiu de încărcare. Ca urmare a acestei reorientări a brațelor către spate, noul Courier va putea încărca doi europaleți, o premieră pentru un vehicul de clasă B.

FOTO TEST DRIVE Am condus noile Ford Transit și Tourneo Courier, produse la Craiova

Să vedem însă care sunt dimensiunile noilor Transit și Tourneo Courier.  Lungimea a crescut la 4,33 metri, în timp ce lățimea este de 1,79 metri, cu o înălțime maximă de 1,82 metri, totul pe un ampatament al caroseriei de 2,69 metri. La Transit, există un spațiu de încărcare de 1,80 metri în timp ce lățimea la nivelul centurilor este de 1,56 metri, cu o lățime a compartimentului de marfă de 1,53 metri și o lățime de 1,22 metri între suporții suspensiilor.

VIDEO Peste 100 de mașini s-au ciocnit pe o autostradă din China CITEȘTE ȘI VIDEO Peste 100 de mașini s-au ciocnit pe o autostradă din China

O altă inovație este trapa din spătarul scaunului pasgerului, cu ajutorul căreia pot fi încărcate obiecte lungi de până la 3 metri, o performanță pentru o mașină de 4,33 metri.

Pentru capacitatea de încărcare, câștigul față de generația veche este de 118 kg, în timp ce pentru volum, mașina are un plus de 0,6 metri cubi. Capacitatea de încărcare este de 678 kg iar capacitatea de tractare de 1.100 kg pentru diesel și 1000 kg pentru benzină.

Comportament pe șosea

Noile Transit și Tourneo Courier au parte de o nouă generație de suspensii care se resimt imediat în rularea pe orice tip de șosea. Dacă pe autostrăzi, la vitezele firești, nu sunt probleme în general cu mașinile din această categorie, pe viraje așteptările sunt în general mai reduse, iar familia Courier s-a descurcat foarte bine din acest punct de vedere, fără să emită însă pretenții de mașină sport. În plus, noile scaune cu un profil mai pronunțat ajută simțitor la un control bun al mașinii pe drumuri de munte sau în orașe, unde traseul este de cele mai multe ori plin de viraje.

Un rol important la acest comportament este adus de pachetul complex de sisteme de asistență, începând de la sistemul Cruise Control Adaptiv cu Stop & Go, Blind Spot Information System cu Cross Traffic Alert, Intersection Assist și Reverse Brake Assist. 

Uber lansează un nou serviciu în București CITEȘTE ȘI Uber lansează un nou serviciu în București

În plus, mașina are în echiparea standard pornire fără cheie, cameră de marșarier, senzori de parcare față-spate. Să mai precizăm și faptul că direcția are un raport bun, care conduce la o rază de bracaj de 4,4 metri, un avantaj pentru un vehicul care va trebui să se descurce în mediul urban, în zonele aglomerate.   

Interior

La interior, Tourneo, mașina de pasageri, s-a dovedit a fi suficient de confortabilă. În primul rând îți atrag privirea ecranele care aproape că nu mai lipsesc dintr-un automobil modern. Există un ecran central de 8 inci și unul de 18 inci pentru instrumentarul de bord, având în spate sistemul de operare SYNC 4, ambele înglobate într-un bord orientat către șofer, precum și spații de depozitare, inclusiv un suport nativ pentru telefon.

Am remarcat și faptul că încă mai sunt prezente suprafețele de plastic tare, specific mașinilor din segmentul său, detaliu care trage în jos aspectul general. 

Pe bancheta din spate, lucrurile nu stau la fel de confortabil ca în față, însă vorbim despre o banchetă care poate găzdui fără probleme doi adulți, la un drum lung, sau chiar trei copii. În plus, portbagajul lui Tourneo este mai mare cu 44% față de generația anterioară și poate adăposti bagaje mari pentru 4 – 5 persoane, adică 1.188 litri.

VIDEO Umbrărescu a declanșat \ CITEȘTE ȘI VIDEO Umbrărescu a declanșat "Operațiunea Monstrul" la Autostrada Transilvania

Dacă sunt rabatate scaunele, volumul crește la 2.162 de litri.

FOTO TEST DRIVE Am condus noile Ford Transit și Tourneo Courier, produse la Craiova

Prețuri

Pentru Ford Tourneo Courie,r constructorul pune la dispoziția clienților trei niveluri de echipare, Trend, Platinum și Active. Prețul de listă începe de la 23.384 de euro, pentru versiunea Trend și urcă la 27.311 euro pentru Active. Versiunea de marfă, Ford Transit Courier, are un preț de pornire de 20.100 euro (16.900 euro fără TVA), și aceleași trei versiuni de echipare.

VIDEO&FOTO Premieră pentru Dacia Spring facelift, cu schimbări majore de design și de tehnologie. Comenzile se deschid în curând CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Premieră pentru Dacia Spring facelift, cu schimbări majore de design și de tehnologie. Comenzile se deschid în curând

Ambele vehicule sunt produse la Craiova, în uzina Ford Otosan, ceea ce reprezintă un avantaj pentru clienții din România în ceea ce privește timpul de livrare, mai scurt.

Începând din acest an va intra în producție și motorizarea electrică, al cărei preț va fi anunțat la momentul respectiv.

FOTO TEST DRIVE Am condus noile Ford Transit și Tourneo Courier, produse la Craiova

FOTO TEST DRIVE Am condus noile Ford Transit și Tourneo Courier, produse la Craiova

viewscnt
Afla mai multe despre
ford courier
ford transit courier
ford tourneo courier
test drive ford courier