Constructorul japonez Toyota a prezentat un nou vehicul, numit e-Palette, care va putea fi comandat de clienți pentru servicii de transport persoane sau alte activități comerciale bazate pe mobilitatea cu emisii zero. Mașina permite conducerea autonomă de Nivel 2 și poate fi echipată în funcție de cerințele clienților.
Toyota Motor Co a început vânzările modelului e-Palette, complet electric, care poate fi condus cu specificații de autonomie Nivel 2 și care va fi actualizat în următorii ani până la Nivel 4, adică va necesita doar supravegherea unui șofer, dar se va deplasa singur.
E-Palette este un vehicul de transport persoane, de tip shuttle, cu o formă rectangulară, tipică pentru mașinile cu viteză redusă care se deplasează în zone urbane, în aeroporturi sau în unități mari industriale.

Are o lungime de aproape 5 metri, cu 2 metri lățime și 2,65 metri înălțime, având o înălțime interioară a cabinei de 2,13 metri, ceea ce înseamnă că permite intrarea în picioare a pasagerilor.
Versiunea de pasageri poate găzdui până la 17 persoane, inclusiv șoferul, ușa de acces are o deschidere de 1,28 metri, iar viteza maximă de deplasare este de 80 km/h.

Echipat cu o baterie de 72,8 kWh, e-Palette are o autonomie de 250 km, motorul său având o putere maximă de 150 kW. Poate fi încărcat atât la priză de 380 volți, în aproximativ 12 ore, cât și la stație rapidă DC, de 90 kW, în 40 de minute.

Toyota spune că va introduce noul model în mai multe spații proprii, în Toyota Arena Tokyo și zonele din împrejurimi, precum și în Toyota Woven City, ca vehicul de transport, dar și ca magazin mobil.

Aceasta este una dintre utilizările pe care producătorul japonez le propune pentru e-Palette, de magazin mobil, pe timpul zilei și vehicul de deplasare la începutul și sfârșitul zilei.


Toyota intenționează să realizeze demonstrații de conducere automată pentru a anticipa versiunea complet autonomă a acestui vehicul din 2027.
Până atunci, Toyota deschide calea pentru colaborări cu ajutorul interfeței de control care permite instalarea de kituri ADK furnizate de alte companii, de hardware și software, senzori de tip camere sau Lidar. Practic, orice furnizor de servicii de mobilitate poate comanda vehicule e-Palette și le poate transforma în mașini complet autonome cu kituri de automatizare de la furnizori terți, folosind conexiunile și unitatea de control preexeistente.

Printre inovațiile regăsite pe e-Palette se numără direcția electrică Steer-by-wire, fără conducte hidraulice.

Toyota a anunțat și prețul la care poate fi comandat acest vehicule în echiparea standard: 167.000 de euro, preț valabil pe piața din Japonia, unde poate fi însă aplicată o subvenție de aproximativ 86.000 de euro acordată de guvern pentru vehicule comerciale electrice destinate transportului de persoane.

Mașina va fi produsă doar la comandă, în prima etapă de lansare.
